Skip to main content
Vraag

‘item kan niet worden afgespeeld’

• April 2, 2026
  • 21 reacties
  • 216 Bekeken

Twee opnames blijken niet afspeelbaar te zijn.
Vroeger al eens een zelfde probleem gehad en toen bleek er geen oplossing te zijn. Nu misschien wel?

Het betreft:

Expeditie Gooris - Edinburgh - S5 E2 - 26/02/2026
Komen Eten - S22 E14 - 24/03/2026

Kan iemand van Proximus zien of deze terug beschikbaar kunnen gesteld worden?
Alvast bedankt.

21 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@fo9900 komen eten en expeditie gooris kan je via de desbetreffende apps gratis bekijken op de tv box V7 moest je die hebben tot je meer weet of je opnames terug te krijgen zijn op de tv box.

• Auteur
  • Motivator
  • April 2, 2026

Bedankt voor je reactie. Dat is idd een alternatief (maar zou eigenlijk niet de bedoeling mogen zijn).

Blijkbaar vergeten vermelden als info in starttopic, maar het ging over VTM2 en Play.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • April 3, 2026

@fo9900 Krijg je een foutmelding als je ze wil afspelen ? Welke is dat dan ? 

Kan je eens testen of je ze wel kan bekijken op een andere decoder of op de pickx app of website ? 

JVC-KAP
  • Rising star
  • April 4, 2026

Ik zie ook weer dat het aloude probleem maar tijdelijk bleek te zijn opgelost. Ik merk in mijn overzicht van opgenomen programma’s dat er een aantal niet kunnen worden afgespeeld. Wat voor zin heeft het dat je programma’s tot drie maanden na opname op je tv-box blijven staan en dat je opeens merkt dat ze niet kunnen worden afgespeeld. Komt daar dan bovenop dat je programma’s van VRT vaak via VRT Max kan terugvinden maar programma’s van de DPG media group blijven vaak maar een tijd na de opname gratis te bekijken via VTMGO. Is het de bedoeling van Proximus en DPG Media dat we een betalend abonnement gaan nemen op VTMGO+ om die programma’s alsnog te kunnen bekijken? Is er dan geen mogelijkheid dat Proximus, net als bij het niet-uitzenden van de Belgische competitie, dat we dan maandelijks een korting van zeg maar 5 euro op ons abonnement kunnen krijgen?

• Auteur
  • Motivator
  • April 4, 2026

@fo9900 Krijg je een foutmelding als je ze wil afspelen ? Welke is dat dan ? 

Kan je eens testen of je ze wel kan bekijken op een andere decoder of op de pickx app of website ? 

Er is gewoon geen mogelijkheid tot afspelen en de boodschap is het onderwerp van deze topic. Opname staat in lijst van opgenomen programma’s maar als je het selecteert krijg ik dus dit op TV:

In app is boodschap ‘door een fout kan deze opname niet worden afgespeeld’ (maar zelfde probleem).
Opname is wellicht niet beschikbaar bij jullie.

@JVC-KAP: Idd, het is meestal een opname die je niet binnen de 7 dagen na opnemen bekijkt en waarvan je dus niet weet dat er een probleem was en bovendien worden deze afleveringen vaak op een andere dag in dezelfde week herhaald en dan zou ik deze uitzending toch nog eens opnieuw kunnen (proberen) opnemen hebben.

JVC-KAP
  • Rising star
  • April 5, 2026

@fo9900 Ik kan je tot op zekere hoogte volgen, maar het gaat wel degelijk om programma’s die al langer op de box staan. En ik controleer regelmatig of ze nog kunnen worden afgespeeld. En ik weet heel zeker dat van bepaalde programma’s tot zeg maar vorig weekend alles in orde leek. En van de week begonnen we te kijken naar de opname en plots bleek dat een aantal afleveringen niet konden worden afgespeeld. Dus die vlieger van de programma’s binnen de week opnieuw op te nemen gaat niet op omdat het hier gaat om programma’s die eind januari werden uitgezonden.

Martin
  • April 5, 2026

Dat valt inderdaad ook niet bij iedereen op het zelfde moment bij de zelfde opname (episode) voor.

• Auteur
  • Motivator
  • April 5, 2026

@JVC-KAP : oei, dat is idd nog vervelender als ze pas na verloop van tijd onafspeelbaar worden... 😮
Heb daar nog niet op gelet.

Martin
  • April 5, 2026

Het is wel niet altijd mogelijk maar soms kan je ze dan nog eventueel (“als noodoplossing”) bekijken via https://tv.pickx.be  (of de Pickx-app) en al dan niet casten  via de ingebouwde google cast van de V7 decoder bijvoorbeeld of via een google cast HDMI dongle.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 5, 2026

Die problemen zijn lang niet volledig opgelost … Sommige afleveringen worden gewoon niet opgenomen en af en toe zit er nog eentje tussen met enkel het startreclameblok … of is gewoon niet afspeelbaar … het lijkt wel of sommige dagen echte “ongeluksdagen” zijn 😢

JVC-KAP
  • Rising star
  • April 5, 2026

ik ben vanavond eens door de lijst gelopen van programma’s die niet meer kunnen afgespeeld worden (niet via de tv, niet via de website op de pc en niet via de app op de smartphone)

21/1: Mysteriejagers - afl. 3

23/1 en 30/1: I Can See Your Voice

14/1: Welkom aan boord - afl. 2

28/1: Dealen met coke - afl. 4

29/1: Maison Verhulst - afl. 2

12/2: Een goed jaar: afl. 5

30/1 en 20/2: Zot: afl 2 en 6

26/2 Expeditie Gooris - afl. 2

15/3 Konvooi - afl. 7

24/3 Restaurant Misverstand - afl. 4

17/3 Tattoorist - afl. 2

23/3 en 25/3 Huis Gemaakt - afl 7 en 8

18/3 Justice For All - afl. 4

26/2 Augurkenkoning - afl 2

20/2 The Voice van Vlaanderen - afl. 2

Een hele waslijst dus en vele programma’s kan je via vtmgo+ betalend bekijken, wat volgens mij niet de bedoeling is als je ze kan opnemen op je box. Wat gaat Proximus hier nu EINDELIJK eens aan doen?

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 5, 2026

ik heb ook al verschillende keren gehad, dat afspelen er niet bij stond, dus niet de opgenomen versie niet kunnen afspelen, als je binnen de 7 dagen kijkt lukt het nog via de tv gids, anders is het zoeken waar het nog gratis te bekijken is, want ik weiger daarvoor te betalen door een fout van proximus, het is me iedere keer gelukt, maar dit is toch niet de bedoeling dat je op zoek moet gaan om een programma te bekijken via een andere zender

• Auteur
  • Motivator
  • April 7, 2026

Amai, JVC-KAP, dat is een hele waslijst. Toevallig (of misschien net niet) staat er ook die ene aflevering Expeditie Gooris tussen…

Benieuwd of er een verklaring komt, hoe dit kan? Praktisch is het in elk geval niet.

JVC-KAP
  • Rising star
  • April 8, 2026

En het wordt nog erger, nadat ik zondag alles grondig bekeken heb, merk ik  gisteren dat nu bepaalde programma’s (opgenomen in de tweede helft van maart) niet meer in de lijst staan om nog te kunnen bekijken. @proximus wanneer gaan jullie die problemen (die toch al wel een hele tijd duren) nu eens oplossen? Misschien een tip, en net zoals Crevits wil om de Vlaamse ambtenaren naar kantoor te laten kome, kan ook jullie personeel wat meer terug naar kantoor komen. De torens staan toch meer leeg dan dat er volk rondloopt en dan kunnen de ICT-medewerkers eens samenwerken in plaats van enkel maar van thuis uit!

Martin
  • April 8, 2026

Helpt het ook niet door eens “clear data en reset” op je decoder uit te voeren via de Menu/Instellingen…

Ook eens alles herstarten kan soms helpen.
Want bij u is het wel heel erg blijkbaar, heb ik nog nooit meegemaakt.

JVC-KAP
  • Rising star
  • April 8, 2026

Heb “clear data en reset” gedaan, alles herstart en niets is gewijzigd, de programma’s die ik niet kan zien zijn nog steeds niet te zien, of er meer zijn bijgekomen heb ik nog niet bekeken, ga eerst van het goede weer genieten.

En blijkbaar is het al iets dat vijf jaar geleden ook al door mij werd aangekaart zie ik in mijn berichten hier. VIJF jaar!!!! Ik hoop echt dat we eens een compensatie krijgen ofwel moet ik eens bekijken om na meer dan 35 jaar een andere provider te gaan opzoeken!!!

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • April 8, 2026

@JVC-KAP Ik heb navraag gedaan ivm de problematiek rond de opnames.

• Auteur
  • Motivator
  • April 10, 2026

Intussen heb ik via de apps van de betreffende zenders de afleveringen kunnen bekijken. De verplichte reclame viel nog mee 😉

Maar ik duim dat er een oplossing van Proximus zelf komt om deze onverwachte en vervelende situaties in de toekomst te vermijden. 

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • April 11, 2026

Ik volg even. 

12/2: Een goed jaar: afl. 5 --> bij mij is die gewoon helemaal niet opgenomen
Ik heb dan maar net de hele boel gedelete, ik ga niet nog extra betalen bij vtm om een programma te bekijken dat Proximus zou moeten opgenomen hebben. 

Even uw lijst erbij genomen, en een paar die ik ook in serieopname had staan, gecheckt:

28/1: Dealen met coke - afl. 4 → idem, opgenomen, maar enkel optie “aflevering wissen”

26/2 Expeditie Gooris - afl. 2 → idem

29/1: Maison Verhulst - afl. 2→ idem

15/3 Konvooi - afl. 7 → idem

17/3 Tattoorist - afl. 2 → idem

Daarnaast: als je online via Pickx gaat checken naar deze opnames:

Deze opname kan niet worden afgespeeld op Pickx Web. Je kan deze inhoud bekijken op je TV Box.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 16, 2026

zojuist wilde ik naar Mussolini son of the century kijken maar eerste deel springt af na de reclame, dus omdat het minder dan 7 dagen is kan ik op de tv-gids bekijken op tv, weeral eens als er twee afleveringen naeen zijn is het eerste niet te bekijken, het gaat over de opname nr 3 van zondag 12 april.

De laatste tijd is er nochtans verbetering, films vallen minder uit voor het einde, maar nog niet helemaal verdwenen en dus nu weer een serie die hapert, er is nog werk aan de winkel

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 21, 2026

deze week weer eerste deel van Mussolini niet te bekijken, weer via de tvgids bekeken, weer zelfde probleem, na reclame springt het direct naar tweede aflevering