Skip to main content
StickyNews

Informatie Pickx opnames

• June 2, 2026
  • 164 reacties
  • 1914 Bekeken
Toon eerste bericht

164 reacties

• Practitioner
  • September 3, 2026

Zou een upgrade naar de laatste hardware iets uitmaken?

Martin
  • September 3, 2026

Nee die maakt voorlopig nog niets uit. Het probleem treedt op ook bij zij die de laatste hardware en software hebben en zowel over VDSL en over fiber.

Dus jij wel (en anderen mogelijk ook, niet iedereen post hier altijd) en wij niet (en anderen mogelijk ook niet). Vandaar dat de problemen maar langzaam opgelost raken. Er zijn veel variabelen en de software lijkt te werken met veel (de meeste?) klanten en met een beperkt (in hoeverre?) aantal niet altijd.

Langs de ene kant is het een goed teken dat er niet massaal gepost wordt (= velen hebben mss geen opname problemen) en langs de andere kant een slecht teken in die zin dat het dan mss nog moeilijker wordt om re oorzaak te vinden.
In ieder geval voor zij die met de problemen zitten, zit er niet veel anders op dat afwachten en hopen dat PX de vinger op de wonde kan leggen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 3, 2026

Kijk, dat bedoelde ik nou net.

Dan Brown hebben wij niet opgenomen, dus daar kan ik me niet over uit spreken.
Midsomer Murders hebben wij alle afleveringen (tot dusver) opgenomen en ook al gezien zonder problemen. 
Dus jij wel (en anderen mogelijk ook, niet iedereen post hier altijd) en wij niet (en anderen mogelijk ook niet).

Vandaar dat de problemen maar langzaam opgelost raken. Er zijn veel variabelen en de software lijkt te werken met veel (de meeste?) klanten en met een beperkt (in hoeverre?) aantal niet altijd.
Duidelijk is is dat wij ook regelmatig onze problemen  hebben met opnames. Lees het topic maar eens door. Ik heb al vele posts gemaakt en doe dat zo consequent mogelijk.
En als je tijd over hebt, in het V7-Stand Van Zaken staan ook nog bladzijden en bladzijden meldingen.

V7C + Nieuwe DSL internet box … Ik moet toegeven dat het aantal problemen spectaculair is teruggelopen, of heb ik mij mentaal aangepast? En men kan info van huisgenoten niet dikwijls als consistent beschouwen voor bug tracking  .. aan den lijve ondervonden

Een elegantere methode om opnames te beeindigen zou echt de kers op de taart zijn … ok, af en toe zit er nog een uitschuiver in maar gemiddeld gesproken is er zeker vooruitgang! IMHO

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • September 3, 2026

Het is niet alleen verdwijnen. Soms komen gewiste opnames ook terug.

Klopt ! Heb ik al vermeld, dacht ik.

Ditto! Ik ben eens moeten gaan zoeken in mijn eerdere topics en posts, maar heb ik 5 maand geleden inderdaad ook al eens aangehaald. Gewiste serieopnames blijven tot 3 keer toe terugkeren, gezien ze ook herhalingen mee opnemen (was tot vorig jaar niet zo). Aparte opnames wissen, of alle afleveringen wissen, of alle afleveringen wissen en serieopname stoppen - maakt niet uit, ik moet 3 keer wissen. 

• Practitioner
  • September 7, 2026

Weer ééntje, The best of me, Play Fictie iets na 14u vandaag , opgenomen maar stopt voor het einde

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • September 8, 2026

Dwars door de Pyrneeën op vrt staat in serie opname.

Gisteren, programma was opgenomen maar kon niet afgespeeld worden.

Kreeg te zien: door een onverwacht probleem kan dir programma niet afgespeeld worden.

Dit gebeurt regelmatig.

Mutlie
  • September 8, 2026

Gisteren bij het bekijken van de laatste 3 afleveringen van de  reeks “Smeris” (zondagavond op VTM) een verschil van 5 frames (achterstand)  bij het doorspoelen in de “tweede” aflevering  die abrupt stopte net (?) voor het einde. Bij de andere 2 was er geen verschil in frames en die opnames stopten ook correct bij het begin van de aftiteling.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 8, 2026

De boel is weer flink FUP?
Gisteren opname van Door de Pyreneen … kan opname niet afspelen 
Vandaag THUIS en NOODCENTRALE idem ditto zowel op TV als op Laptop .. NIET gedurende de opname en NIET erna!! Thuis staat geprogrammaard van 20u40 tot 21u20 bij de opnames, in de TV gids 20u20 tot 20u50? 
Dat van de Pyreneen kan vandaag WEL bekeken worden … Andere strategie bij Proximus? 

op de laptop maar ook op TV!

zelfde laken een broek .. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 8, 2026

EDIT: Thuis kan nu om 21u10 wel bekeken worden als opname. 

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • September 9, 2026

Sinds enkele dagen kan ik sommige opnames niet bekijken terwijl ze bezig zijn. Bijv. gisteren Thuis op VRT1 en maandagavond het programma van Hauben (VRT1). De decoder resetten helpt niet...

Mutlie
  • September 9, 2026

Ik zeg het maar, dat hadden wij gisteren ook aan de hand met de opmerking dat de opname niet kon afgespeeld worden.

Bleek de opname begonnen, maar het programma zelf nog niet. We waren nog iets te vroeg.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 9, 2026

Ik zeg het maar, dat hadden wij gisteren ook aan de hand met de opmerking dat de opname niet kon afgespeeld worden.

Bleek de opname begonnen, maar het programma zelf nog niet. We waren nog iets te vroeg.

Bleek nog door te gaan tot ongeveer 30 minuten NA het einde van de uitzending!

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 9, 2026

BTW het probleem van niet te kunnen kijken naar de opname terwijls ze nog loopt schijnt opgelost? 

Mutlie
  • September 9, 2026

Bleek nog door te gaan tot ongeveer 30 minuten NA het einde van de uitzending!

Eens het programma bezig kan je gewoon kijken naar de opname zelf (en ik bedoel wel degelijk de opname, niet het programma live). In dat geval heb je niet de verplichte reclame voor aanvang, maar je moet wel doorspoelen naar wat er is opgenomen voor de aanvang (in principe 5 min). Dat werkt dan zoals een gewone opname. En ja, de opname loopt ook nog verder na het einde van het programma.