Skip to main content
StickyNews

Informatie Pickx opnames

• June 2, 2026
  • 137 reacties
  • 1525 Bekeken
Toon eerste bericht

137 reacties

Mutlie
  • August 17, 2026

Nu is mij wel niet duidelijk of je decoder automatisch (‘s nachts) heeft ge-updatet of manueel?
Want in je berichten spreek je jezelf wel tegen.

Nu is dit inderdaad om één of andere reden veranderd en start de update niet automatisch zonder dat je je zelf tussenkomt!

ik heb dit vroeger ook nog manueel gedaan maar omdat dit zo lang duurt doe ik dit niet meer en laat ik het automatisch gebeuren, wat bij mij toch iedere keer ‘s nachts gebeurd is zoals nu.

De update verloopt ongeveer zo:  

Martin
  • August 17, 2026

“Zoals nu” was inderdaad wat ik bedoelde dat ik het onduidelijk gemaakt heb, en had ik moet schrijven “zoals tot nu”

En inderdaad start de update niet automatisch meer ‘s nachts en moet men nu zelf de update starten zo te zien,  wat ik vroeger niet moest doen.

Sorry voor de onduidelijkheid die ik veroorzaakt heb.

PS:  Op nog een andere V7 decoder bij familie van mij, waar ik altijd een handje moet toesteken, zal ik nog afwachten om het bij hen manueel te starten omdat ik 100% wil zeker zijn dat het niet meer automatisch gebeurt zoals vroeger.

Mutlie
  • August 17, 2026

Terug naar de normale dingen, problemen met opnames.

De serie Smeris,gisteren vtm2, aflevering 5 en 6.opgenomen.

Aflevering 5 stopt voor het feitelijk einde (voor de aftiteling dus) 

Was het het einde of gebeurde er nog iets ? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 18, 2026

Ter informatie

Ik ben vanmorgen ge-updated naar  App versie 6.200.3 / Middleware versie PXM-SW-12.0.5.(v7)
Ik heb die handmatig gestart (in “menu” staat bovenaan rechts een klok/bel met een rood bolletje aandacht te vragen)
Ik vond de installatie niet echt duidelijk verlopen, t.t.z. je wordt een tijd in het ongewisse gelaten, de tv verliest zelfs zijn verbinding met de decoder en je ziet een hele tijd een zwart scherm. Dus weet je niet of er nog iets gebeurt. Gelukkig had ik wat geduld want toen kwamen de gekleurde bolletjes en even later had ik beeld.

Nu maar hopen dat deze update veel - liefst alle - klachten oplost.

Interessant die update historie … Hier op de V7C nog steeds 6.200.3 en die MW 1.72…
Geen bellen met rode bolletjes en manueel “Controleren op updates” gaat al eeuwigdurend de mist in “Update mislukt” … opnieuw proberen/annuleren ...

Martin
  • August 18, 2026

@Regulus 1.7.2 is voor de V7c ( = v7 compact wifi decoder)

12.0.5 voor de V7 decoder

Maar volgens mij gaat middleware dit probleem van opnames niet oplossen tenzij de Proximus medewerkers mij tegenspreken.

Mutlie
  • August 18, 2026

Will Trent, gisteren opgenomen 

Aflevering 13 eindigt 2-3 minuten voor het einde. Bovendien bleek bij doorspoelen meerdere frames verkeerd. Zou dit een verband kunnen zijn?

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • August 21, 2026

Bedankt aan iedereen die de voorbije maanden problemen is blijven melden. Jullie feedback blijft essentieel en wordt consequent doorgestuurd naar het team dat aan een oplossing werkt.

In de eerste week van september staat een overleg gepland waarin ik een update krijg over de huidige stand van zaken. Zodra ik die informatie ontvang, zal ik die onmiddellijk met jullie delen.

Ik wil jullie tevens geruststellen dat elke melding wordt doorgegeven, ook wanneer ik niet op elk individueel bericht reageer. Jullie inspanningen worden gezien, geregistreerd en meegenomen in de verdere opvolging.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 21, 2026

Aflevering 13 eindigt 2-3 minuten voor het einde. Bovendien bleek bij doorspoelen meerdere frames verkeerd. Zou dit een verband kunnen zijn?

Ik heb dezelfde aflevering gisteren bekeken … stopt voor de aftiteling maar er blijkt niets “verloren” aan frames … wat niet wegneemt dat het knudde is als men geen referentie ziet waar het stopt! 

Mutlie
  • August 21, 2026

Ik heb dezelfde aflevering gisteren bekeken … stopt voor de aftiteling maar er blijkt niets “verloren” aan frames … wat niet wegneemt dat het knudde is als men geen referentie ziet waar het stopt! 

Heb je ook doorgespoeld en gezien dat je meerdere  frames terug moest in de aflevering om de draad weer op te pikken exact daar waar de reclame begon? We hebben vergeleken met de app en de opname eindigde wat vroeger.
Ik vraag me af of er een verband is met het verschil in frames? M.a.w. de laatste frame in beeld is  waar de aflevering stopt ( en voor de aftiteling - denk ik) maar niet waar de opname (het afspelen) stopt, dat is eerder.
Ik hoop dat k duidelijk ben.
Alhoewel, het is eigenlijk een vraag, geen echte vaststelling. Die vaststelling beperkt zich tot een verschil in frames enerzijds en een vroegtijdig einde van de afgespeelde opname anderzijds.
Zou er een verband zijn?

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 21, 2026

@Mutlie … maar die frames sync discrepantie die is er vreemd genoeg altijd. Indien er een reclameblok komt dat men wil doorspoelen en men schakelt naar doordraaien per frames, dan kan men zien dat alhoewel men al een aantal frames in het reclameblok zit, de actieve frame 2/3 blokken vroeger staat dan waar de reclame staat en meestal in de laatste frames van de aflevering … is het dat wat u bedoelt? 

Mutlie
  • August 21, 2026

Yep, maar die discrepantie is er niet altijd en dat is raar. En het zijn niet altijd evenveel frames. Ik bedoel dus 2 of 3. Het zijn er ook meer dan eens 4 of 5 en een enkele keer, maar ik durf niet erop zweren hadden we zelfs  6-7 frames verschil.
Meestal  gebeurt het bij elk reclameblok, maar ook niet altijd. Sommige afleveringen is er geen discrepantie. 
Ik heb ook af en toe de indruk dat het aantal frames toeneemt met de volgende reclameblok. Maar meestal lukt het wel om te tellen hoeveel frames er verschil is om dan bij de volgende onderbreking met dat cijfer rekening te houden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 22, 2026

@Mutlie .. ik heb er nu speciaal op gelet sinds die discussie … er valt idd geen lijn in te trekken, het gaat alle kanten uit!

Het moet toch mogelijk zijn om het einde van een opname te vinden via een algemene referentie en daar dan n frames bij te tellen voor men afsluit? Het kan mij niet bommen dat er dan een paar frames reclame bij zitten. proper afsluiten kan men, denk ik, toch nooit gezien al de rommel die er doorheen gegooid wordt?