Skip to main content
StickyNews

Informatie Pickx opnames

• June 2, 2026
  • 67 reacties
  • 883 Bekeken
Toon eerste bericht

67 reacties

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 23, 2026

black sands had ik al eerder doorgegeven, maar gisteren de film garage sale mystery : guilty until proven innocent van 7 juni stopte weer vroegtijdig , heb het weer kunnen corrigeren door naar pickx computer te gaan, op juiste stand te zetten en dan verder kijken op tv, dit lukt en dan tot het einde kunnen kijken op tv, 

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 23, 2026

Serie “Black Sands” aflevering 7,  20 juni … enkele seconden reclame en dan schluss … op naar VRT-MAX AGAIN! 😠

We zijn nog bezig met “wakker in Paraguay” maar ik heb dit nu ook net doorgegeven. Sorry voor het ongemak.. 🙏🏻

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 23, 2026

Serie “Black Sands” aflevering 7,  20 juni … enkele seconden reclame en dan schluss … op naar VRT-MAX AGAIN! 😠

Dit was een generiek issue en is nu opgelost voor iedereen. Dus je kan het nu bekijken.

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 23, 2026

black sands had ik al eerder doorgegeven, maar gisteren de film garage sale mystery : guilty until proven innocent van 7 juni stopte weer vroegtijdig , heb het weer kunnen corrigeren door naar pickx computer te gaan, op juiste stand te zetten en dan verder kijken op tv, dit lukt en dan tot het einde kunnen kijken op tv, 

Interessante feedback! Ik geef het door.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 23, 2026

Dit was een generiek issue en is nu opgelost voor iedereen. Dus je kan het nu bekijken.

Ja, sorry hoor, maar … YOU WISH … 18u03 … 9 seconden reclame en gedaan … wat men bij PX al een “generieke issue” noemt! (wat is dat trouwens “een generieke issue”?)
En weet je wat? Het is TERUG na HETZELFDE reclameblok met de minimax waterontharder en gevolgd door de polestar auto … schijnbaar een constante, als ge nu nog niet ziet dat dit een terugkerend patroon is … waar ik vroeger al de aandacht op gevestigd had … 

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • June 23, 2026

En alweer een opname issue:

Serieopname van The Responder - zaterdag 04 april, 20.15 uur, S2-E5 - op televisie enkel de verplichte reclame, dan stopt opname op tv en gaat automatisch naar volgende opname in de serie. 

Op laptop is de opname wel te bekijken deze keer.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • June 24, 2026

Het zijn er precies altijd die rond een bepaalde periode voorkomen, opnieuw eentje uit serieopname - zondag 5 april, S4-E10 van FBI International op Play Fictie. E9 speelde af zonder problemen, E10 enkel een wissen optie op tv, laptop niet beschikbaar. 

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 25, 2026

Ja, sorry hoor, maar … YOU WISH … 18u03 … 9 seconden reclame en gedaan … wat men bij PX al een “generieke issue” noemt! (wat is dat trouwens “een generieke issue”?)
En weet je wat? Het is TERUG na HETZELFDE reclameblok met de minimax waterontharder en gevolgd door de polestar auto … schijnbaar een constante, als ge nu nog niet ziet dat dit een terugkerend patroon is … waar ik vroeger al de aandacht op gevestigd had … 

Goedemorgen,

dat is een algemeen probleem. Ik heb uw feedback zonet doorgestuurd naar het betrokken team.

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 25, 2026

Het zijn er precies altijd die rond een bepaalde periode voorkomen, opnieuw eentje uit serieopname - zondag 5 april, S4-E10 van FBI International op Play Fictie. E9 speelde af zonder problemen, E10 enkel een wissen optie op tv, laptop niet beschikbaar. 

Goedemorgen,

ik heb je twee berichten zonet doorgestuurd naar het betrokken team. Bedankt voor de feedback.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 25, 2026

Goedemorgen,

dat is een algemeen probleem. Ik heb uw feedback zonet doorgestuurd naar het betrokken team.

Bedankt, maar zijn ze er nu nog steeds niet achter gekomen dat al deze tekortkomingen die leden hier al maanden aankaarten geen “generieke issue” is maar een FUNDAMENTEER STRUKTUREEL PROBLEEM? Het doorgeven van de problemen kan dan al nuttig zijn, voor de gebruiker die harde cash betaalt is het een doekje voor het bloeden, er verandert structureel schijnbaar niets … het “ze zijn ermee bezig” adagio hoor ik al maanden, plots lijken de problemen “verminderd” tot ze even plots weer full force, terug zijn … maar alles went … 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 25, 2026

En enkel voor de fun, voetballiefhebber nemen mogelijk de nachtelijke matchen op. Wel vervelend als er dan staat « opname is mogelijk onvolledig wegens een fout » zoals de match Columbia - Congo gisteren 03u50 - 06u30 … en het is de eerste niet die mank loopt … bof … 

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 26, 2026

En enkel voor de fun, voetballiefhebber nemen mogelijk de nachtelijke matchen op. Wel vervelend als er dan staat « opname is mogelijk onvolledig wegens een fout » zoals de match Columbia - Congo gisteren 03u50 - 06u30 … en het is de eerste niet die mank loopt … bof … 

Goedemorgen, ik heb deze én voorgaande feedback doorgestuurd naar het betrokken team. Het spijt me te lezen dat het nog niet volledig opgelost is, tegelijk zijn we heel dankbaar voor de feedback die we mogen ontvangen want dit helpt natuurlijk wel in het zoeken naar oorzaak en oplossing.

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 26, 2026

Goedemorgen, ik heb deze én voorgaande feedback doorgestuurd naar het betrokken team. Het spijt me te lezen dat het nog niet volledig opgelost is, tegelijk zijn we heel dankbaar voor de feedback die we mogen ontvangen want dit helpt natuurlijk wel in het zoeken naar oorzaak en oplossing.

Update: Het team gaat een monitoring op jouw lijn zetten. (Dit doen we normaal enkel bij interne testers die een software krijgen voor we in roll-out gaan). Want voor black sand vinden we de oorzaak op dit moment niet, dat speelt bij het team wel correct af. Zodra er meer informatie is kom ik bij je terug. Fijn weekend alvast.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 26, 2026

weer twee films moeten rechtzetten op pickx computer om het einde te kunnen zien op tv 

space jam opgenomen op 29 mei eloha opgenomen op 1 juni, deze sloeg uit na tijdens de reclame voor het laatste deel, space jam enkele minuten voor het einde

Wanneer ik de juiste plaats op de computer zet, kan ik verder kijken op tv want op groot scherm is het wel comfortabeler,   jammer dat ze steeds stoppen voor het einde

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 28, 2026

gisteren weer een film die uitslaat na de voorlaatste reclame, nu film : no hard feeling van vtm2 van 6 juni

Weer zelfde ritueel, recht zetten op pickx computer en verder kijken op tv, 

Ik denk dat dit probleem komt doordat de uitzendingen stoppen na het juiste einde, maar na een te vroege reclame stopt , dus niet op het einde maar halverwege na een tussentijdse reclame, gelukkig kan je de rest nog verder bekijken op computer , die dan stoppen en verder kijken op tv, maar blijft omslachtig

hopelijk wordt het opgelost, een film bekeken van vtm, uncharted van 6 juni was wel perfect te zien tot het einde stopte wel tijdens de aftiteling, maar enfin

krystina
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 29, 2026

gisteren weer een film die uitslaat na de voorlaatste reclame, nu film : no hard feeling van vtm2 van 6 juni

Weer zelfde ritueel, recht zetten op pickx computer en verder kijken op tv, 

Ik denk dat dit probleem komt doordat de uitzendingen stoppen na het juiste einde, maar na een te vroege reclame stopt , dus niet op het einde maar halverwege na een tussentijdse reclame, gelukkig kan je de rest nog verder bekijken op computer , die dan stoppen en verder kijken op tv, maar blijft omslachtig

hopelijk wordt het opgelost, een film bekeken van vtm, uncharted van 6 juni was wel perfect te zien tot het einde stopte wel tijdens de aftiteling, maar enfin

Omslachtig inderdaad, niet de tv-ervaring die we willen bieden… Heel erg bedankt om telkens alles zo concreet uit te schrijven, ik heb het zonet naar het team doorgestuurd voor verder onderzoek. 

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 1, 2026

gisteren weer een film die afslaat bij de voorlaatste reclame, dus weer zelfde ritueel als voor andere films, nu film van vtm2 opgenomen op 20 juni M3gan, zolang het niet opgelost blijf ik het doorgeven, zal toch iets te maken hebben met de reclame

Martin
  • July 1, 2026

Voor wat het waard is:
Wat ik mij al lang afvraag en nog altijd blijf afvragen, als het zou aan de reclame liggen of andere reden, waarom heeft iedereen dan niet dat probleem die een zelfde opname gedaan heeft, dit blijft voor mij een groot raadsel!
(natuurlijk kan ik niet alles vergelijken met wat hier gepost wordt, ik kan alleen maar vergelijken als ik de zelfde opnames heb geprogrammeerd die  hier aangehaald worden)

Mutlie
  • July 1, 2026

Ook voor wat het waard is. Het probleem van ​@Valencia (programma einde bij voorlaatste of laatste reclameblok) heb ik nog niet ervaren. Wel dat we het einde (aftiteling) niet meer zagen verschijnen.
M.a.w. de laatste seconde(n) niet gezien. Tenminste, we denken  het einde van het verhaal gezien te hebben. Concrete voorbeelden heb ik op het moment niet.

Maar dat reclame een belangrijke invloed heeft voor wat je te zien krijgt blijkt m.i. hieruit:: 
Als een programma wordt opgenomen en je begint iets later te kijken - de opname loopt nog - moet je het vorig programma (en reclame)  nog doorspoelen voor het eigenlijke programma dat je wil bekijken. 
Als je dan achteraf kijkt naar diezelfde opname krijg je vooraf niet het vorige programma maar wel niet door te spoelen reclameblokken (meestal 2) door je strot geramd, dikwijls gevolgd door (korte) wel nog door te spoelen reclame en/of trailers.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 1, 2026

ik kan niet doorspoelen omdat ik niet bijbetaal daarvoor, 

Mutlie
  • July 1, 2026

ik kan niet doorspoelen omdat ik niet bijbetaal daarvoor, 

Ik betaal ook niet bij, hoor. Heb  je niet  verkeerd begrepen wat ik schreef? In opnames kan je wel verder en terugspoelen, behalve de verplichte reclame vooraf.
Maar wat de reclame betreft, ze zouden ons eigenlijk moeten betalen om die te bekijken.

Martin
  • July 1, 2026

Omdat je dit nu hier aanhaalt van “In opnames kan je wel verder en terugspoelen” , mijn pa zegt dat hij dat ook al een paar keer voorgehad heeft, dat hij niet kom verder spoelen met een opnames! 

Mutlie
  • July 1, 2026

Tiens, nog niet ondervonden. Wij kijken dagelijks opnames en spoelen dus ook dagelijks door.
Wat we wel niet goed begrijpen is dat regelmatig  5 (soms meer, soms minder) minuten vooraf met worden doorgespoeld voor het eigenlijke programma begint maar meestal de verplichte reclame start.
We hebben ook al ervaren dat het programma direct start, zonder reclame en zonder de 5 minuten vooraf.
Maar niet direct een concreet voorbeeld in mijn geheugen.

Martin
  • July 1, 2026

Ik denk er nu ineens aan dat mijn pa soms via de menu naar opnames gaat om een opname te bekijken terwijl de opname nog niet helemaal opgenomen is (bvb van een live programma van ±2uur dat nog ± 45 min. voor het einde is) , of het mss daarmee is dat hij niet kon verder spoelen!

Mutlie
  • July 1, 2026

Doen wij toch ook?
Maar kan je eigenlijk terug/doorspoelen na “herstarten”?