Beantwoord

Hoe sluit ik TVBox (V5) aan op mijn 4G LTE Router?

  • 13 December 2023
  • 5 reacties
  • 192 Bekeken

Omdat er een probleem is met buitenbekabeling v Proximus dient er een lasser langs te komen van Proximus. Als noodoplossing stuurde proximus ons een 4G LTE Router. 
Nu vroeg ik mij af hoe we daar onze TVBox (V5) moeten op aansluiten?

Op de pagina https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/ staan geen handleidingen voor de 4G LTE Router.


Ik zie wel dat een 4GModem kan aangesloten worden op de rode poort achteraan een BBOX, (en de TVBox blijft dan gewoon aangesloten op BBox

 

Dient de TVBox rechtstreeks aangesloten te worden op de 4G LTE Router?
Of dient de TVBox aangesloten te blijven op de BBox en en verbind ik de 4G LTE Router met de BBox (via de rode WAN ingang van de BBox) ?

 

 


 

icon

Beste antwoord door DaisyS 14 December 2023, 11:46

Bekijk origineel

5 reacties

In afwachting van een antwoord van een PX medewerker of iemand anders, zal dit volgens mij niet werken voor de decoder aangezien de tv signalen via udp verstuurt worden en  niet via tcp !?

Dit bvb wat vroeger op het forum gepost werd omtrent een 4G modem /DSL combinatie:

In de Tessares DSL&4G oplossing wordt 4G enkel gebruikt om de internetsnelheid te verhogen,
voor TV via decoder wordt enkel het deel DSL gebruikt.

@Martin , dankjewel voor je reactie. Ik dacht ook al dat het niet zou werken. Is ook de reden waarom ik naar een 4GModem gevraagd had aan de helpdesk. Daarvan had ik gelezen dat die dan aangesloten kon worden op de (rode) WAN-poort van de BBox3. Maar PX stuurde een 4G-LTE-router. 

PS
Die 4G LTE router wou eerst ook al niet verbinden met Mobiel internet. Het gemeld aan Proximus, er zou iets mis zijn met die 4G LTE Router, dus stuurden ze een 2de 4G LTE router, maar ook die wou niet verbinden met Mobiel internet. Uiteindelijk er dan zelf achter gekomen (samen met een lotgenoot in op dit forum) dat de nanoSIM diende GEIDENTIFICIEERD te worden (stond totaal niet in de handleiding en wisten ze bij eerstelijns helpdesk ook niet) opdat ze zou werken. 
Gewoon deze procedure gevolgd  en dan werkte het wel .https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/mobiel/prepaidkaarten/identificatie-van-je-prepaidkaart.html

Reputatie 7
Badge +4

Cfr info Martin

Ik vrees dat u Proximus 4G mifi- en modemrouter-toestellen (zoals bovenstaande) enkel kunt gebruiken om met uw pc/laptop

  • op het internet te gaan
  • of eventueel ook naar TV programma’s te kijken (Pickx)

Uiteraard kunnen ook andere toestellen via utp/ethernet-kabel of WiFi hiervoor erop aangesloten worden 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@ReginaVDA Onze decoder hier op aansluiten is niet mogelijk, dit toestel is vooral voorzien om iedereen die het nodig heeft uit de nood te helpen ivm het internet. Je kan wel op je laptop naar Pickx kijken en deze eventueel via een hdmi kabel op je tv aansluiten.

@DaisyS, dankjewel voor de reactie. We hebben ons een chromecast aangeschaft en aan de TV-gekoppeld. Via de Pickx app op de smartfoon casten we dan naar die chromecast. Werkt prima als noodoplossing en in afwachting van de komst van de lasser.

 

Reageer