Beantwoord

Hoe schakel ik de ecostart van de V7 decoder uit?

  • 20 June 2023
  • 1 reactie
  • 1422 Bekeken

Ik had op dit forum reeds iets gelezen over hoe de ecostart van de V7 decoder uit te schakelen maar dat helpt niet. Ik kan die uitleg ook niet meer vinden in het forum. Kan iemand vertellen hoe dat moet? 

icon

Beste antwoord door Martin 21 June 2023, 07:42

Bekijk origineel

1 reactie

is het dat wat je bedoelt: lang drukken voor Eco mode en kort drukken voor Normale mode

We raden aan om de TV Box steeds in stand-by te zetten als je geen tv meer kijkt. Maar wist je dat de TV Box na 20 minuten automatisch in een soort eco-modus komt waarbij hij minder energie gaat gebruiken?

Je kan zelfs een stap verder gaan door de TV Box in een diepe slaap te brengen. Je doet dit zo:

  • Wanneer je geen tv kijkt zet je best de TV Box in stand-by (eco-modus) via de stand-by knop V7 Proximus afstanbedieening toets, rechts bovenaan de afstandsbediening.  
  • Je kan het energieverbruik nog eens extra verminderen door de stand-by knop V7 Proximus afstanbedieening toets iets langer ingedrukt te houden (+/- 5 sec).  Hierdoor zet je de TV Box in een diepe slaap.

Hou er wel rekening mee dat wanneer je terug tv wil kijken het opstarten 1 minuut of langer zal duren!

bron: Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

Om de energie optimalisatie / energie besparing van Pickx uit te schaken op de V7 decoder (TV Box / Android decoder) onderneem je volgende stappen:

  1. Druk op de home Toets v7-key-home~2019-06-27-11-41-18~cache.2019-06-27-11-41-18.PNGop je afstandsbediening , ga naar het tandwieltje ⚙️ rechtsboven op je TV scherm , druk OK.

  2. Scrol helemaal naar beneden ➡ instellingen toestel druk OK
  3. nu naar ➡Apps druk OK
  4. nu naar ➡speciale toegang druk OK
  5. nu naar ➡energieoptimalisatie druk OK
  6.  zoek naar de Pickx App deze selecteren en OK drukken energie besparing word uitgeschakeld voor de Pickx App alsook de vertraging  bij opstart van de V7 decoder. 

(ook geen boodschap meer op je scherm met De Pickx App werd met enige vertraging opgestart om energie te besparen en normale opstart van de decoder)

Reageer