Skip to main content
Antwoord

Hoe op de "tvOost app", live tv bekijken?

• September 2, 2025
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Van Proximus krijg ik enkel nog RingTV in mijn zenderaanbod als regionale zender. Vroeger had ik ook tvOost en ROBtv.

Ik heb daarom via mijn webbrowser op mijn tv de twee apps, tvOost en ROBtv, geïnstalleerd. Echter de knop om “live tv” te bekijken is niet geactiveerd (is grijs gekleurd).

Ik heb een Thomson Google TV Streaming Stick 140 aangekocht. Hiermee kan ik via mijn smartphone, tablet of via mijn laptop, tvOost en ROBtv streamen naar mijn tv ( LG OLED 55 E8 PLA, besturingssystem LG WebOS 4.0 ). Echter, ik vind dit veel te omslachtig.

Kan de knop Live tv binnen de twee apps geactiveerd worden op een of andere manier?

Dit zou het kijken naar tvOost en ROBtv veel eenvoudiger maken!

Beste antwoord door Martin

@pdecost Heb je al contact genomen met  tvOost/ ROBtv om het probleem met hun apps op je TV uit te leggen.

Contacteer TV Oost | TV OOST  /  Contacteer ROBtv

NB: je TV browser moet ook “Progressive Web App” ondersteunen waarschijnlijk ligt daar het probleem!

Nog eens verder gezocht op het internet: 

Wat ik vind is bv, dat WebOS 4.0 dit niet zou ondersteunen.
Eventueel via smartphone of tablet via Apple AirPlay casten naar je TV 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Martin
  • Antwoord
  • September 2, 2025

@pdecost Heb je al contact genomen met  tvOost/ ROBtv om het probleem met hun apps op je TV uit te leggen.

Contacteer TV Oost | TV OOST  /  Contacteer ROBtv

NB: je TV browser moet ook “Progressive Web App” ondersteunen waarschijnlijk ligt daar het probleem!

Nog eens verder gezocht op het internet: 

Wat ik vind is bv, dat WebOS 4.0 dit niet zou ondersteunen.
Eventueel via smartphone of tablet via Apple AirPlay casten naar je TV 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 5, 2025

Ik heb al een mail gestuurd naar TVOost maar heb geen antwoord ontvangen.
Ik heb een Thomson Google TV Streaming Stick 140 aangekocht. Hiermee kan ik via mijn tablet TVOost streamen maar dit is niet altijd foutloos (verbinding lukt niet altijd) en is erg omslachtig.

Bedankt alleszins voor de info. Vooral het gegeven dat de TVbrower de “Progressive Web App” moet ondersteunen is nieuw voor mij.