Skip to main content

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Pickx App niet hapert op de Apple TV? Het probleem van haperende beelden is er enkel als ik naar Pickx TV kijk. Andere streamingsdiensten zoals Netflix haperen helemaal niet en nooit. Ik heb ondertussen al vele dingen geprobeerd. Zowel bekabeld met UTP als via Wifi. Ik heb ook al alle andere toestellen ontkoppeld van het netwerk zodat enkel nog de Apple TV verbonden was. Niets helpt. Het probleem blijft. Minstens 1 keer per minuut freezed het beeld. Het geluid blijft dan wel altijd doorlopen. Het maakt niets uit of er één of meerdere toestellen gekoppeld zijn op het netwerk. Het probleem blijft en is er enkel met pickx op de Apple TV. Als ik de Android decoder van Proximus aansluit, kent deze dat probleem niet en nooit. Wat doe ik verkeerd? Dit is echt enorm vervelend en iedereen wordt er lastig van. Besluit: Pickx TV Freezed minstens 1 keer per minuut op AppleTV en het geluid blijft doorgaan. Netflix en de andere streamingsdiensten kennen dat probleem helemaal niet op de Apple TV. Enkel de Pickx TV app heeft een probleem.  Kent iemand de oplossing?

@BoeckxS Gebruik je de nieuwe Pickx app (met de rode banner ‘new’), want dat is wel nodig in uw geval ? Welke versie van de app gebruik je ?

@BoeckxS Gebruik je de nieuwe Pickx app (met de rode banner ‘new’), want dat is wel nodig in uw geval ? Welke versie van de app gebruik je ?

Ik gebruik momenteel versie 1.6.600 van de Pickx app met rode banner. Heb de volledige Apple tv al eens hersteld om zo alles opnieuw te installeren.

@Picow & @BoeckxS zouden jullie ons kunnen contacteren via mail op mobile.applications@proximus.com ?

Wat detail dat zou kunnen helpen is:

• OS version
  • Pickx app version
  • Ethernet/Wifi
  • Een video van wat je op scherm ziet
  • Een keer ‘proberen’ en ons zeggen wanneer dat was zodat we logs kunnen vinden op streaming.

Alvast bedankt! :)

@Picow & @BoeckxS zouden jullie ons kunnen contacteren via mail op mobile.applications@proximus.com ?

Wat detail dat zou kunnen helpen is:

• OS version
  • Pickx app version
  • Ethernet/Wifi
  • Een video van wat je op scherm ziet
  • Een keer ‘proberen’ en ons zeggen wanneer dat was zodat we logs kunnen vinden op streaming.

Alvast bedankt! :)

Dag SylvainB,

Ik zal de benodigde gegevens via mail sturen. Ik zal deze topic ook up-to-date houden zodat andere gebruikers deze info ook hebben.

mvg,

SiebenB

Ik zou er maar niet op hopen 🙂 Probleem is nog steeds aanwezig bij updaten van de Pickx app. Ik ben net naar Proximus gegaan omwille van Pickx op Apple TV maar voor mij hoeft het zo niet. Ik wacht nog even af maar anders schakel ik over. Tv kijken via de gebruikelijke apps van VRT, VTM en Play lukt ook prima… daarvoor heb je de Pickx app niet nodig.

Enkel sporadisch nog een hapering met de new Pickx app; zeker beter. Niet perfect maar leefbaar.
Alle andere apps streamen zonder fout. Raar dat de Pickx app dat niet kan…

User interface van Pickx app is er helaas ook niet op verbeterd. Soms lukt het ook niet om uitgesteld te kijken.

Proximus zal toch geen grote prijzen winnen met hun Pickx app 🙄

Ik zou er maar niet op hopen 🙂 Probleem is nog steeds aanwezig bij updaten van de Pickx app. Ik ben net naar Proximus gegaan omwille van Pickx op Apple TV maar voor mij hoeft het zo niet. Ik wacht nog even af maar anders schakel ik over. Tv kijken via de gebruikelijke apps van VRT, VTM en Play lukt ook prima… daarvoor heb je de Pickx app niet nodig.

Enkel sporadisch nog een hapering met de new Pickx app; zeker beter. Niet perfect maar leefbaar.
Alle andere apps streamen zonder fout. Raar dat de Pickx app dat niet kan…

User interface van Pickx app is er helaas ook niet op verbeterd. Soms lukt het ook niet om uitgesteld te kijken.

Proximus zal toch geen grote prijzen winnen met hun Pickx app 🙄

Ik heb contact opgenomen en alle nodige informatie doorgestuurd naar het Proximus Mobile Team nadat we hier op dit forum er achter gevraagd hadden. Ik hoop deze week een update te krijgen hierover. Pickx live valt inderdaad wel mee maar van zodra je een film terug opvraagt is het eigenlijk niet te doen. Dit is net het handige aan de app. We wachten nog even verder af op een reactie van Proximus.

Ik had beloofd deze topic up-to-date te houden zodat iedereen een beetje mee blijft. Proximus is nog volop bezig met het onderzoek. Vermoedelijk hebben ze op één van hun opgestelde Apple TV’s ook op hetzelfde tijdstip als bij mij een slechte frame gezien, daarom hebben ze extra voorbeelden gevraagd.

Reageer