Skip to main content

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Pickx App niet hapert op de Apple TV? Het probleem van haperende beelden is er enkel als ik naar Pickx TV kijk. Andere streamingsdiensten zoals Netflix haperen helemaal niet en nooit. Ik heb ondertussen al vele dingen geprobeerd. Zowel bekabeld met UTP als via Wifi. Ik heb ook al alle andere toestellen ontkoppeld van het netwerk zodat enkel nog de Apple TV verbonden was. Niets helpt. Het probleem blijft. Minstens 1 keer per minuut freezed het beeld. Het geluid blijft dan wel altijd doorlopen. Het maakt niets uit of er één of meerdere toestellen gekoppeld zijn op het netwerk. Het probleem blijft en is er enkel met pickx op de Apple TV. Als ik de Android decoder van Proximus aansluit, kent deze dat probleem niet en nooit. Wat doe ik verkeerd? Dit is echt enorm vervelend en iedereen wordt er lastig van. Besluit: Pickx TV Freezed minstens 1 keer per minuut op AppleTV en het geluid blijft doorgaan. Netflix en de andere streamingsdiensten kennen dat probleem helemaal niet op de Apple TV. Enkel de Pickx TV app heeft een probleem.  Kent iemand de oplossing?

@Geertlowette @enzovdj @Pet Mag ik ook even vragen hoe de apple tv verbonden is? 


Beste,

Deze is verbonden via ethernet. Van de proximus modem naar een switch en via de switch naar de apple tv. De HDMI kabel is een 2.1.

Mvg,

Enzo


Rechtstreeks op de bbox met de appletv. Ze staan langs elkaar 


@enzovdj Zou je eens kunnen testen zonder de switch ertussen? 

@Geertlowette Is zowel op de appletv als de app zelfs geüpdatet met de laatste versie?


Ja klopt. Herhaaldelijk zelfs. Dat is iets wat ik altijd onmiddellijk doe.


Kijk , Toen ik dat ding had, heb ik dat op 5 adressen geprobeerd in verschillende gemeenten. Ik bedoel: Niel, Boom, Vilvoorde, Willebroek. Het komt erop neer dat als je TV replay kijkt dan hapert het beeld Sowieso en het geluid gaat verder. Als je naar opnames kijkt dan zal telkens op identiek dezelfde minuut en seconde het beeld haperen maar het geluid gaat verder. Hoeveel keer je de opname ook herhaalt. Het maakt niets uit of je in Vilvoorde bent of in Boom of in Niel. Die conclusie kon ik trekken na 3 dagen er continu mee bezig te zijn. Ik deed Firmware upgrades, en het was het enige device verbonden met de router via CAT 7 of Cat 6a of Cat 5e. Het maakt geen enkel verschil. Als de opnames op identiek dezelfde minuut en seconde haperen, wat velen ondertussen al gemeld en bevestigd hebben, was mijn conclusie dat er iets mis was met de opnameservers. Waar je ook bant. Het blijft altijd hetzelfde. Ik merk dat er op heden nog steeds niets werd opgelost? Tijdens live TV ging alles snel en vlot en was het heel plezant en aangenaam. Maar tijdens uitgesteld kijken of bij opnames, wordt je spontaan boos en agressief. Het is echt heel irritant en onuitstaanbaar. Zo lang dat niet opgelost geraakt, mag men de apple TV houden. Ook al zit er heel veel potentieel in. Als het werkt, dan wil ik dat wel terug.


Triest om te zien dat men bij Proximus blijkbaar niet bij machte is een goed werkende app te ontwikkelen. Eerst hadden wij de nieuwste proximus decoder op android, gemiddeld 1 maal per avond te herstarten vanwege desynchronisatie geluid met beeld, ± 2 keer vastlopen per week. Vanwege goede ervaringen met Apple Tv een nieuw toestel aangekocht, groot was echter de teleurstelling dat hierop de proximus App nog waardelozer is dan op android. Proximus zou zijn TV beter gratis aanbieden tot alle problemen van de baan zijn. Dit is gewoon de schaamte voorbij.

Ikzelf heb  nog nooit gemekt of gehoord dat de Proximus decoders vanzelfs opstarten of herstarten en ook niet bij de verschillende adressen waar ik dikwijls ga. TIP: Zet er eens een UPS tussen? voor hetzelfde geld, heb je geen stabiele netspanning of vervuild signaal op je spanningsnet. Een UPS filtert normaal al deze dingen eruit. Vele toestellen hebben tegenwoordig een instelling dat bij een afwijking van de spanning van *% ze heropstarten of zichzelf uitschakelen. Dat zie ik tegenwoordig in vele elektronica. 


@enzovdj Zou je eens kunnen testen zonder de switch ertussen? 

@Geertlowette Is zowel op de appletv als de app zelfs geüpdatet met de laatste versie?

Beste,

 

De switch heeft hier niets mee te maken. De Netflix, Disney+ apps werken perfect zonder haperen. Zelfs een 4K film kijken met dolby atmos van Apple tv werkt perfect. Het komt enkel voor met de Pickx  app.

 

mvg,

Enzo


Beste,

De switch heeft hier niets mee te maken. De Netflix, Disney+ apps werken perfect zonder haperen. Zelfs een 4K film kijken met dolby atmos van Apple tv werkt perfect. Het komt enkel voor met de Pickx  app.

 

mvg,

Enzo

Enzo, Je hebt mijn inziens volledig gelijk. Het is volgens mij ook zuiver en alleen een Pickx software probleem waardoor de app faalt op de apple TV. Enkel Live kijken werkte wel naar behoren. Maar na ruim 1,5 jaar, blijft men de problemen duidelijk nog steeds ontkennen. Ze blijven u allerlei tips geven. Proberen zonder switch ertussen of met een kabel….  Als je de opstelling probeert in verschillende gemeentes en zelfs provincies en dat telkens met een verschillende login en je hebt nog steeds identiek dezelfde problemen, dan is het voor mij heel duidelijk. Het liegt niet aan de installaties BBOX2 of BBOX3. Niet aan de Wifi, Niet aan de kabel maar uitsluitend en alleen aan de Pickx APP of de achterliggende Servers welke die Apple Pickx moeten verwerken. Zelf nog nooit enig probleem ondervonden met de verschillende hardware decoders….

Eigenlijk zou ik het eens opnieuw moeten proberen, omdat er een nieuwe kast geplaatst werd in de straat. Sindsdien werkt mijn internet heel veel sneller en is het veel stabieler.  (Voor hetzelfde geld is het de straatkast dat telkens voor problemen zorgt met Picks op Apple TV.) Wie kan me een Apple TV box bezorgen? Ik stuur het terug na de test.


Ik lees hier problemen over Apple TV van bijna een jaar geleden. De problemen zijn denk ik nog steeds niet opgelost. Ik ervaar hier dezelfde problemen. Regelmatig bevriest het beeld. Met andere apps zoals Disney+ en Streamz heb ik dit probleem niet. Gaat Proximus hier nu eindelijk iets aan doen? 


@Joery79 We geven elk probleem dat zich voordoet met de pickx app door aan de juiste dienst.


Ik heb sinds gisteren geen bevriezing van beeld meer. Wat heb ik gedaan? Mijn apple TV verbonden met een CAT7 netwerkkabel rechtstreeks aan de internet box + een andere snelle HDMI kabel (niet die van de box zelf) Voorlopig is dit voor mij een oplossing.

Soms krijg ik op bepaalde zenders een melding dat ik mijn pincode moet ingeven. Als ik de pincode ingeef, krijg ik daarna een zwart beeld. Ik ga dan naar de pickx app... druk op verwijderen, maar verwijder de app niet echt, maar selecteer “ruim op”. Daarna open ik de app terug en kan ik verder kijken zonder dat ik mij terug inlog. Het zwarte beeld en de vraag voor pincode is verdwenen. Dit moet ik paar keer per week doen, maar voor mij is dit een tijdelijke oplossing. Hopelijk kan Proximus hier een definitieve oplossing voor vinden.

Fijne dag nog


Apple TV instellingen chroma moet op 4.2.0 staan, op 4.2.2 heb je die haperingen en problemen.


Louter ter bijkomende info:

Chroma is een term die verwijst naar de kleurinformatie van een videosignaal. Chroma subsampling is een methode om de hoeveelheid chroma te verminderen om bandbreedte te besparen. Hoe hoger de chroma, hoe meer kleurdetails er zijn, maar ook hoe meer bandbreedte er nodig is.
Voor Apple TV 4K kun je de chroma instelling aanpassen in de video- en audio-instellingen. De standaardwaarde is 4:2:0, wat betekent dat de chroma wordt gehalveerd in zowel de horizontale als de verticale richting. Je kunt ook kiezen voor 4:2:2, wat betekent dat de chroma alleen wordt gehalveerd in de horizontale richting. Dit kan de scherpte van gekleurde tekst, de gebruikersinterface en games verbeteren. Sommige tv’s ondersteunen echter geen 4:2:2 chroma op 4K-resolutie met HDR en 60 Hz. In dat geval moet je een lagere resolutie, kleurdiepte of beeldsnelheid kiezen, of teruggaan naar 4:2:0.

Het is belangrijk om te weten dat de meeste video-inhoud die je kijkt al is geproduceerd met 4:2:0 chroma subsampling, dus het verhogen van de chroma zal geen verschil maken in de beeldkwaliteit van de video. Het kan wel invloed hebben op de compatibiliteit en stabiliteit van je HDMI-verbinding, dus je moet een goede HDMI-kabel gebruiken die voldoet aan de specificaties.


Sinds een paar dagen na mijn vorig bericht heb ik geen enkel probleem meer op mijn Apple TV. Heb een update gehad  (17.1) en heb het toestel verbonden aan mijn booster. Een probleem kan altijd opduiken, maar op dit moment echt wel tevreden. ☺️👍
 

 


Hoe zit het met de beeld- en geluidskwaliteit als je Proximus Pickx via Apple TV gebruikt ipv een decoder?


Apple TV instellingen chroma moet op 4.2.0 staan, op 4.2.2 heb je die haperingen en problemen.

Ik heb, op vandaag, ook haperingen (op uitgesteld kijken en opnames).

Ik kan de chroma niet instellen op mijn apple TV; komt niet voor in de settings.

Anders wel tevreden over de Apple TV.


Apple TV instellingen chroma moet op 4.2.0 staan, op 4.2.2 heb je die haperingen en problemen.

Ik heb, op vandaag, ook haperingen (op uitgesteld kijken en opnames).

Ik kan de chroma niet instellen op mijn apple TV; komt niet voor in de settings.

Anders wel tevreden over de Apple TV.

Heb jij toen een oplossing gevonden voor uw probleem? Ik kamp sinds de aankoop van Apple TV bij Proximus hier ook mee...


Heb jij toen een oplossing gevonden voor uw probleem? Ik kamp sinds de aankoop van Apple TV bij Proximus hier ook mee...

Nee, geen oplossing gevonden.
Proximus kent zeker het probleem, maar blijkbaar geen prioriteit om het op te lossen. De calltakers reiken allerlei fake oplossingen aan - soort uitputtingsstrategie.

Ik heb vorige week de nieuwe pickx app kunnen installeren. Ik verwacht dat het opgelost is, maar moet nog zien of dat ook zo is.


Ik heb de apple tv ook gehad: alles werkte best goed alhoewel youtube bij mij ook niet zo wauw werkte, alleen de pickx app was een ramp. Een ramp soms om in te loggen, een ramp met haperingen.

Ik neem heel wat programma's op, bij sommige geen probleem,  bij andere wel en vervelende haperingen. 

 

Ik ben dan overgeschakeld naar de android decoder de v7 maar ook die was niet zo top, nu heb ik de V7c & is eindelijk alles beter nu maar niet in alle apps, pickx is goed wel dat is het belangrijkste. 

 

Voor andere apps zoals streamz en youtube en nog wat anderen gebruik ik die op mijne oled tv, dat werkt steengoed.

Ook heb ik de nvidia shield pro, is ook goed (helaas heb je in deze bij beide geene pickx app). 

 

We zijn denk ik 2 jaar verder ofzo en ze lossen dat probleem dus helemaal niet op. Ik heb zelfs bij de technische dienst contact gehad via de telefoon.

 

Weet je dat ik nu al ong 2 jaar lang geene smartphone ofzo meer kan bestellen, ze weten niet hoe het op te lossen. Dit terzijde. 

 

 


Heb jij toen een oplossing gevonden voor uw probleem? Ik kamp sinds de aankoop van Apple TV bij Proximus hier ook mee...

Nee, geen oplossing gevonden.
Proximus kent zeker het probleem, maar blijkbaar geen prioriteit om het op te lossen. De calltakers reiken allerlei fake oplossingen aan - soort uitputtingsstrategie.

Ik heb vorige week de nieuwe pickx app kunnen installeren. Ik verwacht dat het opgelost is, maar moet nog zien of dat ook zo is.

Ik zou er maar niet op hopen 🙂 Probleem is nog steeds aanwezig bij updaten van de Pickx app. Ik ben net naar Proximus gegaan omwille van Pickx op Apple TV maar voor mij hoeft het zo niet. Ik wacht nog even af maar anders schakel ik over. Tv kijken via de gebruikelijke apps van VRT, VTM en Play lukt ook prima… daarvoor heb je de Pickx app niet nodig.


Heb ook Apple tv.Alles werkt perfect.Ook pickx.Beeldkwaliteit schitterend.Geen enkele hapering, ook niet op YouTube ,Netflix, VRT max en alle andere streamers.

Op andere tv v7c decoder en bbox wifi + modem.Ook hier nergens probleem.Wel nog niet op nieuw platform.Misschien is nieuw platform wel de oorzaak.


Jammer genoeg ervaren wij ook hetzelfde probleem. 
 

Belangrijk om weten:

 

  • Enkel bij opnames en replay
  • Enkel op de apple tv 4k 
  • op de andere apple tv hd hebben we dit probleem niet

 

Zeer storend! Iemand een idee?

 

Bedankt!


@Picow @BoeckxS Hoe is die Apple TV verbonden met de modem ? Is dit met een rechtstreekse kabel of draadloos ? Zit er nog een switch tussen ? 


@Picow @BoeckxS Hoe is die Apple TV verbonden met de modem ? Is dit met een rechtstreekse kabel of draadloos ? Zit er nog een switch tussen ? 

Deze is rechtstreeks met kabel verbonden met modem. Heb kabel al uitgemeten en dit was goed. Zowel live als uitgesteld hapert het. 


Reageer