Skip to main content
Beantwoord

History Channel - optie reeks opnemen verdwenen

• June 28, 2025
  • 27 reacties
  • 421 Bekeken

Hallo,

gisterenavond heb ik gemerkt dat voor History Channel de mogelijkheid om een reeks opnemen verdwenen is.

Ook zijn alle opnames in het menu “Geplande opnames” verdwenen.

Wat gebeurt er? Indien dit een keuze is van Proximus, verslechtering van jullie service, en tijd om andere oplossingen/providers te zoeken

Marnix

Beste antwoord door YorickP

Dit blijkt een gekend probleem te zijn. History Channel heeft enkele technische wijzigingen gemaakt, waardoor er issues ontstaan met de opnames.

We zijn er mee bezig om deze zo snel mogelijk terug beschikbaar te maken.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

27 reacties

Mutlie
  • June 28, 2025

History Channel kan ik niet bekijken (zit in een pak).
Het kan een technische oorzaak hebben of een kwestie inzake digitale rechten.
Een Proximus medewerker kan klaarheid brengen maar die zijn niet aanwezig in het weekend.

Martin
  • June 28, 2025

@marnixlh mss toch eens de decoder herstarten door hem 10 sec volledig stroomloos te zetten of anders ook eens “Clear data & herstart “ proberen:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart   ←« 
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

• Auteur
  • Rising star
  • June 29, 2025

@Martin heb ik reeds 3 keer gedaan … zonder enig succes, optie “serie opnemen” verschijnt niet meer.

ook bij de geplande opnames is alles verdwenen.

en ik heb ondertussen ook ontdekt dat ik opnames niet langer kan bewaren. Vermoed dat er een serieus probleem is met de V6

Martin
  • June 29, 2025

@marnixlh Als de PX moderatoren je bericht hier lezen en ook je ander bericht** in verband met je V6 zullen ze die wel omruilen zoals ze voor de anderen ook gedaan hebben.

**(Vreemde tekst op opname en geplande pagina’s | PF

• Auteur
  • Rising star
  • July 4, 2025

@Martin  net de nieuwe decoder V7 geinstalleerd (WAT EEN RAMP met die android !!! ) en naar kanaal 77 History Channel om te kijken indien ik terug volledige serie opnames kan programmeren ….. NEEN dus niet meer mogelijk. 

Dit is absoluut niet klantgericht ….. 

Martin
  • July 4, 2025

@marnixlh  Maar aangezien je met de V6 ook History Channel niet kon opnemen en nu ook niet met de V7 moet de reden ergens anders liggen. Ik kan het ook niet uittesten aangezien ik alleen een Basis TV pack heb.

Ik hoop dat een PX moderator maandag hieromtrent meer uitleg kan geven!

Ik ben op dit gebied een slecht referentie om de android decoder een ramp te noemen, aangezien ik ermee geen echte problemen ondervindt, of mss dan beter dat ik zeg tot nu toe toch nog niet ;-)

Joery79
  • July 5, 2025

Ik merk hier persoonlijk geen veranderingen. Al mijn opnames van History Channel zijn nog steeds beschikbaar en mijn geplande opnames staan nog actief. Ook kan ik nog steeds serieopnames instellen.

Martin
  • July 5, 2025

@marnixlh Aangezien het bij Joery79 nog werkt vraag ik mij af als je nu eens moest proberen via de Pickx-app op een iPhone/AndroidPhone of op een Tablet of ook nog via http://tv.pickx.be wat het daar geeft?

Joery79
  • July 6, 2025

Ik heb het zojuist nog eens getest en ondervond geen problemen.

• Auteur
  • Rising star
  • July 6, 2025

bij mij is de optie “serie opnemen” verdwenen voor History Channel, op de nadere kanalen, bv Discovery, zie ik de optie nog wel …. 

en via de pickx website is er al zeker geen mogelijkheid om serie opnames te selecteren

Martin
  • July 6, 2025

Voor andere HD zenders lukt het wel veronderstel ik toch?

• Auteur
  • Rising star
  • July 7, 2025

voor andere zenders is er geen probleem …. 

dus daarom dat ik het zeer raar vind, temeer als anderen dit probleem niet ondervinden …. 

• Auteur
  • Rising star
  • July 21, 2025

​het probleem met serieopnames is nog STEEDS niet opgelost en ik merk nu ook dat op andere zenders de optie “serie opnemen” niet meer mogelijk is

PROXIMUS wat scheelt er ??? 

AlainGerard
  • Apprentice
  • July 23, 2025

@Martin heb ik reeds 3 keer gedaan … zonder enig succes, optie “serie opnemen” verschijnt niet meer.

ook bij de geplande opnames is alles verdwenen.

en ik heb ondertussen ook ontdekt dat ik opnames niet langer kan bewaren. Vermoed dat er een serieus probleem is met de V6

Ook bij mij zijn de geplande opnames niet meer te zien; alles geprobeerd. Enkel opnames te zien (en die worden nu 90 dagen bewaard)

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 23, 2025

@marnixlh 

Kan je zowel de fibermodem als de internetbox eens herstarten?

Een algemene storing is het zeker niet.

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Geert

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 23, 2025

@AlainGerard 

Heb je zowel de bbox3 als de v5c decoder al herstart?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • July 23, 2025

@GeertC heb ik reeds meerdere keren gedaan, en zelfs de laatste nieuwe modem van jullie ontvangen. Ik heb het probleem op de V6 ontdekt, en het blijft zich verder zetten op de V7 …

niet echt positief dus …. 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 24, 2025

@marnixlh 

Ik zal vanop afstand een reset op de internetbox uitvoeren, je zal dan een vijftal minuten geen internetverbinding hebben.

Kan ik morgen tussen 14:00 en 16:30 deze reset uitvoeren?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • July 24, 2025

@GeertC  geen enkel probleem, ben ik niet thuis, maar op werk, dus is perfect

mijn GSM staat in mijn profiel, dus als er iets is, kan je me ook steeds bellen

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 25, 2025

@marnixlh 

De reset van de modem werd uitgevoerd.

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • July 25, 2025

@GeertC hartelijk dank voor de moeite, maaaaaar er is niets veranderd….

op een aantal zenders, History Channel, Nat Wild, .. is de opname functie “reeks opnemen” nog steeds niet beschikbaar… 

dit is wel ontgoochelend… dan moet ik maar naar andere oplossingen zoeken? 

• Auteur
  • Rising star
  • July 26, 2025

@GeertC deze ochtend telefonische oproep van de support desk, met het verzoek een hard reset te doen op box, met de belofte dat dan het probleem opgelost zou zijn…

Hard reset gedaan op de box… en … probleem is nog steeds niet opgelost, de optie “serie opnemen” verschijnt nog steeds niet … 

ik heb even algemeen verder gekeken, en het probleem doet zich voor op de zenders 77 - 78 - 85 - 87 - 88

• Auteur
  • Rising star
  • July 31, 2025

@GeertC dinsdag een sms van Proximus ontvangen, dat alles klaar is, de oplossing gevonden en de case afgesloten

niets is minder waar, het probleem bestaat nog steeds !!!

dus graag nu een oplossing, zelfs indien jullie developpers hier aan de slag moeten 

Martin
  • August 24, 2025

@marnixlh Is dit dan uiteindelijk opgelost geweest?

NB: nog iemand met dit probleem → History Channel, optie reeks opnemen verdwenen | Proximus Forum

• Auteur
  • Rising star
  • August 25, 2025

@Martin  neen absoluut niet opgelost, en ook geen enkele reactie of vraag hieromtrent ….