Wij gebruiken nu 2 weken Proximus TV (wij = vrouw, mezelf en jonge dochter)
We zijn het er ondertussen unaniem over eens dat wat het slechtste werkt op Proximus TV, zeker t.o.v. Telenet, het vooruit- en achteruit spoelen in de programma's.
Nochtans een belangrijke feature gezien wij zelf 95% uitgesteld kijken. (niets meer behalve uitzonderlijk het nieuws @ 19u)
Zoals heel veel landgenoten.
Bij Telenet wist ik perfect wanneer ik moest stoppen met spoelen en kon ik op de duur reclames perfect doorspoelen (en dus nét aan het begin uitkomen), ongeacht lange of korte -blokken
Probleem bij is o.a. de weinige frames die getoond worden bij het spoelen, 'plots' krijg je een frame van de ontknoping.... zeker wanneer je op '4x' spoelt, ongelooflijk knoeien voorlopig
Het zou veel duidelijker zijn als er op het scherm zou komen 2x, 4x, 6x, 8x, 12x.... zoals met DVD's in de tijd.
De snelheden die Proximus nu bepaald heeft vind ik gewoon ook niet goed, ik vermoed dat '4x' te snel is. 2x is vis noch vlees.... probleem ook hier: de weinige frames, je hebt er niets aan
Daarnaast kun je niet vertraagd kijken zoals kan bij Telenet (x0,25 , x0,50)
Soms merken we iets herkenbaars op, of een persoon, en willen we eens vertraagd kijken... Kan niet
-> correct me if I'm wrong, ik heb het toch nog niet gevonden dan
Zeer belangrijk: bij telenet kun met de pijltjestoetsen 3 min springen, BIJZONDER handig en een groot gemis nu bij Proximus. Voor sommige reclames... van 6 minuten (ja, zo lang duren ze soms) wist ik dat ik gwn 2x moest op het rechtse pijltje duwen.
Niet echt te begrijpen dat Proximus 'deze kans laat liggen', de knop staat daar te staan.
Ten slotte, wat ik ook zeer handig was was het 'kijken aan 2x snelheid met geluid'
Neem: er is een saaier stukje maar je wil toch nog blijven kijken, kun je bij Telenet 1 keer op spoelen drukken en dan kun je nog perfect blijven volgen aan versnelde weergave.
Bottomline: kijk aub eens goed naar Telenet en de responsiviteit van het vooruit- en achteruitspoelen daar. Onderschat het belang niet van deze functionaliteit(en)
Hoop dat dit geen deal breaker wordt als we er niet aan gewoon raken
Ter info. Wij hebben de decoder v5 mini
Het grootste nadeel van Proximus TV (sinds overstap van T'net)
Reputatie 2
This topic has been closed for comments
Bladzijde 2 / 2
Dat loopt bij Proximus ook al heel wat jaren over glasvezel via ROP's hoor, en vectoring is ook al een tijdje van toepassing. maar helaas nog niet in alle wijken.
Ik had nog een gekochte V4, maar die werd begin februari bij een Factory Reset geblokkeerd; ik mocht wél een V5 (mét HDD) in een afhaalpunt gaan ophalen (waarvoor ik ook geen huur moet betalen). Die werkt wél vlotter als mijn V4 en kreeg vandaag nog een software-update naar NTE 9.4.4.4, waar ik nog niet veel kan over zeggen, maar het doorspoelen is alvast zeker niet slechter. Je moet wél de tijdsbalk in het oog houden en op tijd op play drukken (meestal loop de reclame zo'n 5 tot 6 minuten). . . De pauzetoets werkt dus niet tijdens het spoelen, wat bij de V4 nog wel het geval was.
Vergelijken met TN kan ik ook nog, want ik heb die nog parallel aangehouden enkel voor TV, zowel met een PCI+-module als met een digicorder, waarvan ik trouwens vind dat de harde schijf erg snel volloopt. Hier is het systeem van serveropnames, met zowel korte als lange termijnopnames, en voor de V5 ook nog een harde schijf van Proximus superieur en vooruitstrevender dan TN vind ik.
Inderdaad Sinjoor, ik bedoelde glasvezel tot in huis omdat er nog altijd zijn met een glasvezel tot aan de ROP maar die dan verder nog op een 1400 m koperlijn aangesloten zijn en dat is nog geen zo'n vette qua snelheid en zelf nog mensen die op meer dan 1400 m zitten op ADSL !
Om ons destijds op de ROP aan te sluiten, hebben ze graafwerken in de voortuin gedaan om ons aan te sluiten op de ROP, en dat was een andere (ik denk glasvezel)kabel. Daarna kwam er vectoring en 100Mbps snelheid, wat voor onze behoefte ruim voldoende is. Wij kijken live meestal via de PCI+-module en de tuner van de TV via de kabel van TN, waar wij ook kunnen van opnemen op een USB-stick. Opnemen en TV-replay(+) doen wij meestal wel via de decoder, want wij kijken ook voor bijna 85% uitgesteld. Opnemen van Duitse zenders dan weer met de digicorder omdat die bij TN al in HD zijn. Voor die 25.90€ extra voor TN (kabel en huur digicorder) hebben wij zogoed als altijd TV, ook als er bij een van de 2 storingen zijn. Wat de beschikbaarheid via TV-replay betreft, mocht het wel wat langer zij dan 36 uur. Zelfs 48 uur zou al een hele verbetering zijn, want dat is dan volle 2 dagen. Bij TN is het een week, maar Play kost dan wél 10€ per maand, wél incl. wat films, maar die heb ik niet écht nodig.
Reputatie 2
7-8 maanden later en nog altijd noppes verbetering ondanks de beloftes, zelfs hierboven door de product manager in deze topic. Ondertussen ook al eens al mijn opnames kwijt geweest door een technisch probleem... je moet daarvoor in de cloud werken...!!! Van backups ook nog nooit gehoord blijkbaar, "weg" is blijkbaar echt weg. De kindjes waren wreed content.
Om te switchen tussen pakketten moet ik nog steeds een half uur aan de lijn hangen met een idioot... want via de app werkt maar zo-zo. Als de app al deftig werkt....
Ik heb al mijn vertrouwen verloren in Proximus (althans voor 'TV').
Wij zijn aan het bouwen, in het nieuwe huis wordt het 100% zeker telenet, geen haar op mijn hoofd die hier aan twijfelt na al die maanden marteling onder de vorm van 'Proximus TV'.
Zoveel bedrijven die rekening houden met de feedback van hun klanten: Microsoft, Netflix (hallo Proximus? hallo toekomst van de televisie?), Amazon, Telenet, enz. Proximus hoort absoluut niet in deze lijst. Al op gelet dat deze bedrijven ook meestal succesvoller zijn?
Een fake forum lost diep-diepgewortelde (jarenlange) problemen niet op. Verdienstelijke poging echter.
En dan nog zoveel geld vragen, vaak (nog) meer als telenet, het is misschien cliché: maar het is wel degelijk schandalig. Adieu
Om te switchen tussen pakketten moet ik nog steeds een half uur aan de lijn hangen met een idioot... want via de app werkt maar zo-zo. Als de app al deftig werkt....
Ik heb al mijn vertrouwen verloren in Proximus (althans voor 'TV').
Wij zijn aan het bouwen, in het nieuwe huis wordt het 100% zeker telenet, geen haar op mijn hoofd die hier aan twijfelt na al die maanden marteling onder de vorm van 'Proximus TV'.
Zoveel bedrijven die rekening houden met de feedback van hun klanten: Microsoft, Netflix (hallo Proximus? hallo toekomst van de televisie?), Amazon, Telenet, enz. Proximus hoort absoluut niet in deze lijst. Al op gelet dat deze bedrijven ook meestal succesvoller zijn?
Een fake forum lost diep-diepgewortelde (jarenlange) problemen niet op. Verdienstelijke poging echter.
En dan nog zoveel geld vragen, vaak (nog) meer als telenet, het is misschien cliché: maar het is wel degelijk schandalig. Adieu
Reputatie 2
Bij Px kan je met een V5 desnoods nog wel opteren voor de harde schijf, of de korte termijnopnames omzetten naar 2 jaar. Dat doorspoelprobleem blijft inderdaad wél een zorgpunt waar nu eindelijk eens een oplossing moet voor komen. Maar als je de tijdsbalk in het oog houdt terwijl je de reclame doorspoelt, kun je bv. na 5 à 6 minuten verder stoppen. En die grote balk er onder is inderdaad veel te groot.
Wij hebben de optie "gratis" 36uur terugkijken... maar je kan alleen terugspoelen. Pure foltering van de 'dierbare proximus klant', waar slaat dit op
[gisteren] Toen ik het programma startte dat ik wou kijken was eerst nog 5min reclame (schatting)... maar, doorspoelen gaat niet. Wat doe ik dan, ik start het eerstvolgende programma uit tv-gids en spoel terug.
Maar dat was 'The voice' of iets dergelijks, een programma van 2 uur. Het duurde de 3 volle minuten om terug te spoelen (max snelheid) !! 180sec gapen op een TV bak.. en de frames/previews klopten voor geen meter. én omdat die frames niet klopten was en een HELS werk om het juiste startmoment terug te vinden... Tv zou moeten ontspannend zijn, zoals bijv. Netflix PERFECT in slaagt.
Allemaal zaken waar ik bij telenet geen probleem mee had. Mijn vrouw, een moderne vrouw van 30j, vindt het ook verschrikkelijk slecht werken...
Je kunt het "voorruit lopen op de tijd" noemen (opnames in de cloud) maar als de uitwerking verschrikkelijk slecht is, blijft dan in de huidige tijd stilstaan ajb.
Ik had trouwens geen keuze, ik bestelde per telefoon en kreeg enkel de keuze voor de v5 MINI (misschien afhankelijk van type abo)
Bedankt voor je poging maar mijn besluit staat muurvast, Px.TV kan mijn niet meer overtuigen. Zelfs voor de helft van de prijs van TN zou ik nog voor TN gaan (en dat is gemeend)
Reputatie 2
Correctie: "vooruit"
Bladzijde 2 / 2
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.