Het grootste nadeel van Proximus TV (sinds overstap van T'net)
We zijn het er ondertussen unaniem over eens dat wat het slechtste werkt op Proximus TV, zeker t.o.v. Telenet, het vooruit- en achteruit spoelen in de programma's.
Nochtans een belangrijke feature gezien wij zelf 95% uitgesteld kijken. (niets meer behalve uitzonderlijk het nieuws @ 19u)
Zoals heel veel landgenoten.
Bij Telenet wist ik perfect wanneer ik moest stoppen met spoelen en kon ik op de duur reclames perfect doorspoelen (en dus nét aan het begin uitkomen), ongeacht lange of korte -blokken
Probleem bij is o.a. de weinige frames die getoond worden bij het spoelen, 'plots' krijg je een frame van de ontknoping.... zeker wanneer je op '4x' spoelt, ongelooflijk knoeien voorlopig
Het zou veel duidelijker zijn als er op het scherm zou komen 2x, 4x, 6x, 8x, 12x.... zoals met DVD's in de tijd.
De snelheden die Proximus nu bepaald heeft vind ik gewoon ook niet goed, ik vermoed dat '4x' te snel is. 2x is vis noch vlees.... probleem ook hier: de weinige frames, je hebt er niets aan
Daarnaast kun je niet vertraagd kijken zoals kan bij Telenet (x0,25 , x0,50)
Soms merken we iets herkenbaars op, of een persoon, en willen we eens vertraagd kijken... Kan niet
-> correct me if I'm wrong, ik heb het toch nog niet gevonden dan
Zeer belangrijk: bij telenet kun met de pijltjestoetsen 3 min springen, BIJZONDER handig en een groot gemis nu bij Proximus. Voor sommige reclames... van 6 minuten (ja, zo lang duren ze soms) wist ik dat ik gwn 2x moest op het rechtse pijltje duwen.
Niet echt te begrijpen dat Proximus 'deze kans laat liggen', de knop staat daar te staan.
Ten slotte, wat ik ook zeer handig was was het 'kijken aan 2x snelheid met geluid'
Neem: er is een saaier stukje maar je wil toch nog blijven kijken, kun je bij Telenet 1 keer op spoelen drukken en dan kun je nog perfect blijven volgen aan versnelde weergave.
Bottomline: kijk aub eens goed naar Telenet en de responsiviteit van het vooruit- en achteruitspoelen daar. Onderschat het belang niet van deze functionaliteit(en)
Hoop dat dit geen deal breaker wordt als we er niet aan gewoon raken
Ter info. Wij hebben de decoder v5 mini
Wij gebruiken nu 2 weken Proximus TV (wij = vrouw, mezelf en jonge dochter)
We zijn het er ondertussen unaniem over eens dat wat het slechtste werkt op Proximus TV, zeker t.o.v. Telenet, het vooruit- en achteruit spoelen in de programma's.
Nochtans een belangrijke feature gezien wij zelf 95% uitgesteld kijken. (niets meer behalve uitzonderlijk het nieuws @ 19u)
Zoals heel veel landgenoten.
Bij Telenet wist ik perfect wanneer ik moest stoppen met spoelen en kon ik op de duur reclames perfect doorspoelen (en dus nét aan het begin uitkomen), ongeacht lange of korte -blokken
Probleem bij is o.a. de weinige frames die getoond worden bij het spoelen, 'plots' krijg je een frame van de ontknoping.... zeker wanneer je op '4x' spoelt, ongelooflijk knoeien voorlopig
Het zou veel duidelijker zijn als er op het scherm zou komen 2x, 4x, 6x, 8x, 12x.... zoals met DVD's in de tijd.
De snelheden die Proximus nu bepaald heeft vind ik gewoon ook niet goed, ik vermoed dat '4x' te snel is. 2x is vis noch vlees.... probleem ook hier: de weinige frames, je hebt er niets aan
Daarnaast kun je niet vertraagd kijken zoals kan bij Telenet (x0,25 , x0,50)
Soms merken we iets herkenbaars op, of een persoon, en willen we eens vertraagd kijken... Kan niet
-> correct me if I'm wrong, ik heb het toch nog niet gevonden dan
Zeer belangrijk: bij telenet kun met de pijltjestoetsen 3 min springen, BIJZONDER handig en een groot gemis nu bij Proximus. Voor sommige reclames... van 6 minuten (ja, zo lang duren ze soms) wist ik dat ik gwn 2x moest op het rechtse pijltje duwen.
Niet echt te begrijpen dat Proximus 'deze kans laat liggen', de knop staat daar te staan.
Ten slotte, wat ik ook zeer handig was was het 'kijken aan 2x snelheid met geluid'
Neem: er is een saaier stukje maar je wil toch nog blijven kijken, kun je bij Telenet 1 keer op spoelen drukken en dan kun je nog perfect blijven volgen aan versnelde weergave.
Bottomline: kijk aub eens goed naar Telenet en de responsiviteit van het vooruit- en achteruitspoelen daar. Onderschat het belang niet van deze functionaliteit(en)
Hoop dat dit geen deal breaker wordt als we er niet aan gewoon raken
Ter info. Wij hebben de decoder v5 mini
Ondertussen 2 jaar later, nog steeds hetzelfde probleem! Sinds eergisteren overgestapt van Telenet en nu al twijfels...
Welk pack neem je dan om bij TN om 45% goedkoper uit te vallen.
Ter info: vergelijking met ander operators > klik hier
Net een verkoper over de vloer gehad.
Ik twijfel ook sterk om naar Proximus over te stappen (Na 20j telenet).
Reden: 45% goedkoper in mijn huidige situatie.
Maar als ik dit allemaal lees is mijn keuze iets gemakkelijker me denkt.
Bij Px kan je met een V5 desnoods nog wel opteren voor de harde schijf, of de korte termijnopnames omzetten naar 2 jaar. Dat doorspoelprobleem blijft inderdaad wél een zorgpunt waar nu eindelijk eens een oplossing moet voor komen. Maar als je de tijdsbalk in het oog houdt terwijl je de reclame doorspoelt, kun je bv. na 5 à 6 minuten verder stoppen. En die grote balk er onder is inderdaad veel te groot.
Wij hebben de optie "gratis" 36uur terugkijken... maar je kan alleen terugspoelen. Pure foltering van de 'dierbare proximus klant', waar slaat dit op
[gisteren] Toen ik het programma startte dat ik wou kijken was eerst nog 5min reclame (schatting)... maar, doorspoelen gaat niet. Wat doe ik dan, ik start het eerstvolgende programma uit tv-gids en spoel terug.
Maar dat was 'The voice' of iets dergelijks, een programma van 2 uur. Het duurde de 3 volle minuten om terug te spoelen (max snelheid) !! 180sec gapen op een TV bak.. en de frames/previews klopten voor geen meter. én omdat die frames niet klopten was en een HELS werk om het juiste startmoment terug te vinden... Tv zou moeten ontspannend zijn, zoals bijv. Netflix PERFECT in slaagt.
Allemaal zaken waar ik bij telenet geen probleem mee had. Mijn vrouw, een moderne vrouw van 30j, vindt het ook verschrikkelijk slecht werken...
Je kunt het "voorruit lopen op de tijd" noemen (opnames in de cloud) maar als de uitwerking verschrikkelijk slecht is, blijft dan in de huidige tijd stilstaan ajb.
Ik had trouwens geen keuze, ik bestelde per telefoon en kreeg enkel de keuze voor de v5 MINI (misschien afhankelijk van type abo)
Bedankt voor je poging maar mijn besluit staat muurvast, Px.TV kan mijn niet meer overtuigen. Zelfs voor de helft van de prijs van TN zou ik nog voor TN gaan (en dat is gemeend)
Bij Px kan je met een V5 desnoods nog wel opteren voor de harde schijf, of de korte termijnopnames omzetten naar 2 jaar. Dat doorspoelprobleem blijft inderdaad wél een zorgpunt waar nu eindelijk eens een oplossing moet voor komen. Maar als je de tijdsbalk in het oog houdt terwijl je de reclame doorspoelt, kun je bv. na 5 à 6 minuten verder stoppen. En die grote balk er onder is inderdaad veel te groot.
Om te switchen tussen pakketten moet ik nog steeds een half uur aan de lijn hangen met een idioot... want via de app werkt maar zo-zo. Als de app al deftig werkt....
Ik heb al mijn vertrouwen verloren in Proximus (althans voor 'TV').
Wij zijn aan het bouwen, in het nieuwe huis wordt het 100% zeker telenet, geen haar op mijn hoofd die hier aan twijfelt na al die maanden marteling onder de vorm van 'Proximus TV'.
Zoveel bedrijven die rekening houden met de feedback van hun klanten: Microsoft, Netflix (hallo Proximus? hallo toekomst van de televisie?), Amazon, Telenet, enz. Proximus hoort absoluut niet in deze lijst. Al op gelet dat deze bedrijven ook meestal succesvoller zijn?
Een fake forum lost diep-diepgewortelde (jarenlange) problemen niet op. Verdienstelijke poging echter.
En dan nog zoveel geld vragen, vaak (nog) meer als telenet, het is misschien cliché: maar het is wel degelijk schandalig. Adieu
Dat loopt bij Proximus ook al heel wat jaren over glasvezel via ROP's hoor, en vectoring is ook al een tijdje van toepassing. maar helaas nog niet in alle wijken.
Ik had nog een gekochte V4, maar die werd begin februari bij een Factory Reset geblokkeerd; ik mocht wél een V5 (mét HDD) in een afhaalpunt gaan ophalen (waarvoor ik ook geen huur moet betalen). Die werkt wél vlotter als mijn V4 en kreeg vandaag nog een software-update naar NTE 9.4.4.4, waar ik nog niet veel kan over zeggen, maar het doorspoelen is alvast zeker niet slechter. Je moet wél de tijdsbalk in het oog houden en op tijd op play drukken (meestal loop de reclame zo'n 5 tot 6 minuten). . . De pauzetoets werkt dus niet tijdens het spoelen, wat bij de V4 nog wel het geval was.
Vergelijken met TN kan ik ook nog, want ik heb die nog parallel aangehouden enkel voor TV, zowel met een PCI+-module als met een digicorder, waarvan ik trouwens vind dat de harde schijf erg snel volloopt. Hier is het systeem van serveropnames, met zowel korte als lange termijnopnames, en voor de V5 ook nog een harde schijf van Proximus superieur en vooruitstrevender dan TN vind ik.
Ik heb jullie feedback alvast doorgegeven aan onze ontwikkelaars.
Tof, maar dan komt weer die grote vraag, kan die BLAUWE BALK WEG. Op mijn dvd keek ik dikwijls naar programma's die in 2X ook audio hadden, maar de ondertiteling is wel nog nodig en dan staat die blauwe balk natuurlijk in de weg. Op mijn dvd stond die bovenaan in een heel smal streepje, net genoeg om te zien dat je doorspoelt. Thomas, kan je dat ook doorgeven aan Engineering ? Dan zullen ze zeker klanten kunnen bij krijgen en behouden, want zoals onderzoek uitwees kijken heel wat Belgen uitgesteld, om de reclame te omzeilen of omdat het programma niet op het voor geschikte moment wordt uitgezonden. Ik heb heel veel programma's die ik moet opnemen omdat ze op een slecht tijdstip worden uitgezonden.
> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/net-overstap-gedaan-naar-proximus-44167/index1.html#post605519
Edit: in de nieuwe update heb je trouwens ook audio bij het x2 doorspoelen. 😉
Ik heb jullie feedback alvast doorgegeven aan onze ontwikkelaars.
idd ik ben ook nog maar 2weken klant en heb al spijt internet heel traag !! happert en nu tvkastje krijg je niet meer verzet en nergens support over te vinden !!!!
Edit: in de nieuwe update heb je trouwens ook audio bij het x2 doorspoelen. 😉
Ik heb jullie feedback alvast doorgegeven aan onze ontwikkelaars.
Waarom niet? Het is toch maar een koperkabeltje, of als je geluk hebt, een glasvezelkabel. Wat je er aan hangt in het begin en op het einde, dat is van belang. Op het bedrijf van mijn man hebben we al in 1995 een draadloze verbinding gehad op 500m afstand, om de computers van dat bijgebouw toch op het netwerk te kunnen aansluiten. Aansluiting naar de draadloze verbinding was ook een gewone koperkabel.
Wat mij vooral stoort is dat je in de reclamebloks kon springen in de versie die in de winter 2011 uitgerold was. Je kon toen zelfs kiezen hoeveel minuten je wilde springen. Dat zou nu heel gemakkelijk geweest zijn met die verplichte 5 minuten op voorhand opnames. Ik heb dat 7 jaar geleden al aangeklaagd, dat ze dat weggenomen hadden.
Hier mijn topic waarin ik de nieuwe software van toen een revieuw geef: https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/nieuwe-layout-van-belgacom-tv-maar-veel-faciliteiten-zijn-verdwenen-4304
En het doorspoelen is al jaren een probleem. Het heeft nochtans destijds vrij goed gewerkt, maar die versie is snel weggenomen. Was in dezelfde versie als die van winter 2010-2011. En die blauwe balk, daar werd ook al heel veel over geklaagd. Die loopt hier nog altijd niet juist in mijn opnames. Beeld klopt niet met wat de balk zogezegd aangeeft en balk is veel maar dan ook veel te groot. Ik heb ook al aangehaald dat ze die beter bovenaan in het beeld zetten, zoals destijds op de DV-recoders. Zucht, ooit zal het wel beteren zeker? 💔 🖤
Hopelijk komt het er nu ook ooit eens...
Dit vind ik beangstigend, dat ze het al 10 jaar totaal niet hoog op hun prioriteitenlijstje hebben (ondanks het m.i. net heel belangrijk is voor de hele ervaring, en al zeker in deze tijden van uitgesteld kijken)
Beste Martin,
Het maakt mij niet uit welke technologische keuzes Belgacom maakt om (zichzelf) geld te besparen enz, het spoelen werkt gewoon totaal niet naar behoren. Er bestaan tig 'streaming'diensten met goede doorspoelmogelijkheden.
Na al die tijd nog steeds zeer ontgoocheld hierin en nog steeds niet gewoon aan geraakt, ik merk ook dat Belgacom so far geen gehoor heeft gegeven aan mijn topic...
Omwille hiervan ben ik toch aan het denken om terug te gaan naar mijn vertrouwde Telenet
(daarnaast, kwaliteit van het beeld van mijn opgenomen programma's vond ik ook net iets beter bij TN)
Hopelijk komt het er nu ook ooit eens...
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.