Het grootste nadeel van Proximus TV (sinds overstap van T'net)
We zijn het er ondertussen unaniem over eens dat wat het slechtste werkt op Proximus TV, zeker t.o.v. Telenet, het vooruit- en achteruit spoelen in de programma's.
Nochtans een belangrijke feature gezien wij zelf 95% uitgesteld kijken. (niets meer behalve uitzonderlijk het nieuws @ 19u)
Zoals heel veel landgenoten.
Bij Telenet wist ik perfect wanneer ik moest stoppen met spoelen en kon ik op de duur reclames perfect doorspoelen (en dus nét aan het begin uitkomen), ongeacht lange of korte -blokken
Probleem bij is o.a. de weinige frames die getoond worden bij het spoelen, 'plots' krijg je een frame van de ontknoping.... zeker wanneer je op '4x' spoelt, ongelooflijk knoeien voorlopig
Het zou veel duidelijker zijn als er op het scherm zou komen 2x, 4x, 6x, 8x, 12x.... zoals met DVD's in de tijd.
De snelheden die Proximus nu bepaald heeft vind ik gewoon ook niet goed, ik vermoed dat '4x' te snel is. 2x is vis noch vlees.... probleem ook hier: de weinige frames, je hebt er niets aan
Daarnaast kun je niet vertraagd kijken zoals kan bij Telenet (x0,25 , x0,50)
Soms merken we iets herkenbaars op, of een persoon, en willen we eens vertraagd kijken... Kan niet
-> correct me if I'm wrong, ik heb het toch nog niet gevonden dan
Zeer belangrijk: bij telenet kun met de pijltjestoetsen 3 min springen, BIJZONDER handig en een groot gemis nu bij Proximus. Voor sommige reclames... van 6 minuten (ja, zo lang duren ze soms) wist ik dat ik gwn 2x moest op het rechtse pijltje duwen.
Niet echt te begrijpen dat Proximus 'deze kans laat liggen', de knop staat daar te staan.
Ten slotte, wat ik ook zeer handig was was het 'kijken aan 2x snelheid met geluid'
Neem: er is een saaier stukje maar je wil toch nog blijven kijken, kun je bij Telenet 1 keer op spoelen drukken en dan kun je nog perfect blijven volgen aan versnelde weergave.
Bottomline: kijk aub eens goed naar Telenet en de responsiviteit van het vooruit- en achteruitspoelen daar. Onderschat het belang niet van deze functionaliteit(en)
Hoop dat dit geen deal breaker wordt als we er niet aan gewoon raken
Ter info. Wij hebben de decoder v5 mini
om dan nog maar te zwijgen van al die verkeerde facturen!!!
Dit doorspoelprobleem is al jaren jaren geleden telkens opnieuw aangeklaagd. Wij de betalende klanten verwijzen naar de oude videorecorders die ook al vele malen beter doorspoelen en dat met technologie van de vorige eeuw.
Ook vervelend is het reusachtige paars stuk dat de ondertiteling afdekt. Onmogelijk om via de ondertitels mee te volgen tijdens het doorspoelen
Waarom niet bovenaan het scherm in een smalle strook?
Tja luisteren naar betalende klanten, moeilijk hé
Het zou maar al te jammer zijn dat met de V6 deze jarenlang aangeklaagde problemen weer niet opgelost worden...
https://nl.forum.proximus.be/het-proximus-labo-37/het-grote-v6-decoder-topic-43140/index13.html#post603575
Hopelijk komt het er nu ook ooit eens...
Beste Martin,
Het maakt mij niet uit welke technologische keuzes Belgacom maakt om (zichzelf) geld te besparen enz, het spoelen werkt gewoon totaal niet naar behoren. Er bestaan tig 'streaming'diensten met goede doorspoelmogelijkheden.
Na al die tijd nog steeds zeer ontgoocheld hierin en nog steeds niet gewoon aan geraakt, ik merk ook dat Belgacom so far geen gehoor heeft gegeven aan mijn topic...
Omwille hiervan ben ik toch aan het denken om terug te gaan naar mijn vertrouwde Telenet
(daarnaast, kwaliteit van het beeld van mijn opgenomen programma's vond ik ook net iets beter bij TN)
Hopelijk komt het er nu ook ooit eens...
Dit vind ik beangstigend, dat ze het al 10 jaar totaal niet hoog op hun prioriteitenlijstje hebben (ondanks het m.i. net heel belangrijk is voor de hele ervaring, en al zeker in deze tijden van uitgesteld kijken)
Edit: in de nieuwe update heb je trouwens ook audio bij het x2 doorspoelen. 😉
Ik heb jullie feedback alvast doorgegeven aan onze ontwikkelaars.
Bij Telenet wordt alles op de harde schijf opgenomen, server opnames bestaat niet bij telenet.
Edit: in de nieuwe update heb je trouwens ook audio bij het x2 doorspoelen. 😉
Ik heb jullie feedback alvast doorgegeven aan onze ontwikkelaars.
idd ik ben ook nog maar 2weken klant en heb al spijt internet heel traag !! happert en nu tvkastje krijg je niet meer verzet en nergens support over te vinden !!!!
> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/net-overstap-gedaan-naar-proximus-44167/index1.html#post605519
Ik heb jullie feedback alvast doorgegeven aan onze ontwikkelaars.
Tof, maar dan komt weer die grote vraag, kan die BLAUWE BALK WEG. Op mijn dvd keek ik dikwijls naar programma's die in 2X ook audio hadden, maar de ondertiteling is wel nog nodig en dan staat die blauwe balk natuurlijk in de weg. Op mijn dvd stond die bovenaan in een heel smal streepje, net genoeg om te zien dat je doorspoelt. Thomas, kan je dat ook doorgeven aan Engineering ? Dan zullen ze zeker klanten kunnen bij krijgen en behouden, want zoals onderzoek uitwees kijken heel wat Belgen uitgesteld, om de reclame te omzeilen of omdat het programma niet op het voor geschikte moment wordt uitgezonden. Ik heb heel veel programma's die ik moet opnemen omdat ze op een slecht tijdstip worden uitgezonden.
Bij Px kan je met een V5 desnoods nog wel opteren voor de harde schijf, of de korte termijnopnames omzetten naar 2 jaar. Dat doorspoelprobleem blijft inderdaad wél een zorgpunt waar nu eindelijk eens een oplossing moet voor komen. Maar als je de tijdsbalk in het oog houdt terwijl je de reclame doorspoelt, kun je bv. na 5 à 6 minuten verder stoppen. En die grote balk er onder is inderdaad veel te groot.
Wij gebruiken nu 2 weken Proximus TV (wij = vrouw, mezelf en jonge dochter)
We zijn het er ondertussen unaniem over eens dat wat het slechtste werkt op Proximus TV, zeker t.o.v. Telenet, het vooruit- en achteruit spoelen in de programma's.
Nochtans een belangrijke feature gezien wij zelf 95% uitgesteld kijken. (niets meer behalve uitzonderlijk het nieuws @ 19u)
Zoals heel veel landgenoten.
Bij Telenet wist ik perfect wanneer ik moest stoppen met spoelen en kon ik op de duur reclames perfect doorspoelen (en dus nét aan het begin uitkomen), ongeacht lange of korte -blokken
Probleem bij is o.a. de weinige frames die getoond worden bij het spoelen, 'plots' krijg je een frame van de ontknoping.... zeker wanneer je op '4x' spoelt, ongelooflijk knoeien voorlopig
Het zou veel duidelijker zijn als er op het scherm zou komen 2x, 4x, 6x, 8x, 12x.... zoals met DVD's in de tijd.
De snelheden die Proximus nu bepaald heeft vind ik gewoon ook niet goed, ik vermoed dat '4x' te snel is. 2x is vis noch vlees.... probleem ook hier: de weinige frames, je hebt er niets aan
Daarnaast kun je niet vertraagd kijken zoals kan bij Telenet (x0,25 , x0,50)
Soms merken we iets herkenbaars op, of een persoon, en willen we eens vertraagd kijken... Kan niet
-> correct me if I'm wrong, ik heb het toch nog niet gevonden dan
Zeer belangrijk: bij telenet kun met de pijltjestoetsen 3 min springen, BIJZONDER handig en een groot gemis nu bij Proximus. Voor sommige reclames... van 6 minuten (ja, zo lang duren ze soms) wist ik dat ik gwn 2x moest op het rechtse pijltje duwen.
Niet echt te begrijpen dat Proximus 'deze kans laat liggen', de knop staat daar te staan.
Ten slotte, wat ik ook zeer handig was was het 'kijken aan 2x snelheid met geluid'
Neem: er is een saaier stukje maar je wil toch nog blijven kijken, kun je bij Telenet 1 keer op spoelen drukken en dan kun je nog perfect blijven volgen aan versnelde weergave.
Bottomline: kijk aub eens goed naar Telenet en de responsiviteit van het vooruit- en achteruitspoelen daar. Onderschat het belang niet van deze functionaliteit(en)
Hoop dat dit geen deal breaker wordt als we er niet aan gewoon raken
Ter info. Wij hebben de decoder v5 mini
Ondertussen 2 jaar later, nog steeds hetzelfde probleem! Sinds eergisteren overgestapt van Telenet en nu al twijfels...
Is inderdaad wel heel vervelend dat ongecontroleerd moeten doorspoelen !!!
Het goede nieuws is dat er blijkbaar al bij de volgende nieuwe software update voor de V5 en V5-C verbetering op komst is op gebied van doorspoelen.
Net een verkoper over de vloer gehad.
Ik twijfel ook sterk om naar Proximus over te stappen (Na 20j telenet).
Reden: 45% goedkoper in mijn huidige situatie.
Maar als ik dit allemaal lees is mijn keuze iets gemakkelijker me denkt.
Welk pack neem je dan om bij TN om 45% goedkoper uit te vallen.
Ter info: vergelijking met ander operators > klik hier
Waarom niet? Het is toch maar een koperkabeltje, of als je geluk hebt, een glasvezelkabel. Wat je er aan hangt in het begin en op het einde, dat is van belang. Op het bedrijf van mijn man hebben we al in 1995 een draadloze verbinding gehad op 500m afstand, om de computers van dat bijgebouw toch op het netwerk te kunnen aansluiten. Aansluiting naar de draadloze verbinding was ook een gewone koperkabel.
Wat mij vooral stoort is dat je in de reclamebloks kon springen in de versie die in de winter 2011 uitgerold was. Je kon toen zelfs kiezen hoeveel minuten je wilde springen. Dat zou nu heel gemakkelijk geweest zijn met die verplichte 5 minuten op voorhand opnames. Ik heb dat 7 jaar geleden al aangeklaagd, dat ze dat weggenomen hadden.
Hier mijn topic waarin ik de nieuwe software van toen een revieuw geef: https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/nieuwe-layout-van-belgacom-tv-maar-veel-faciliteiten-zijn-verdwenen-4304
En het doorspoelen is al jaren een probleem. Het heeft nochtans destijds vrij goed gewerkt, maar die versie is snel weggenomen. Was in dezelfde versie als die van winter 2010-2011. En die blauwe balk, daar werd ook al heel veel over geklaagd. Die loopt hier nog altijd niet juist in mijn opnames. Beeld klopt niet met wat de balk zogezegd aangeeft en balk is veel maar dan ook veel te groot. Ik heb ook al aangehaald dat ze die beter bovenaan in het beeld zetten, zoals destijds op de DV-recoders. Zucht, ooit zal het wel beteren zeker? 💔 🖤
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.