Skip to main content
Beantwoord

Herbekijken werkt niet

• April 10, 2025
  • 89 reacties
  • 1488 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

89 reacties

Martin
  • April 30, 2025

Daar zit ook een beetje het probleem dat men de melding krijgt bij een offline modus dat de decoder niet mag herstart worden omdat men anders ook de kans heeft van niet meer live te kunnen kijken. 
Dus de meesten zullen dan om die reden ook de decoder niet durven herstarten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 1, 2025

Er zijn inderdaad enkele incidenten geweest met TV Replay. Onze excuses voor het ongemak. Er wordt gezocht naar een stabiele oplossing. 

Tijdens zo’n incident worden veel boxen in offline modus gezet om live kijken te beveiligen. Zelfs na het incident, wanneer de backend weer beschikbaar is, kan het altijd gebeuren dat er STB's vastzitten in deze offline modus. Een herstart van de decoder lost dit probleem altijd op.

Ik stond in de gemelde gevallen niet in de offline modus, zoals u dit noemt. 

ik kon andere programma’s wel herbekijken enkel niet het journaal van 19u op VRT. 

hoe verklaart u dit?

• Apprentice
  • May 7, 2025

Hup, daar gaan we weer...terug een zwart scherm bij de zoveelste poging om het vrt nieuws van 19u te willen herbekijken.....

• Apprentice
  • May 7, 2025

Idem hier, blijkbaar is het toch niet opgelost 😠

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • May 8, 2025

@xinram 

@Koen Sels 

Ik heb zojuist vrt nieuws van 19 uur van gisteren en eergisteren proberen af te spelen, het lukte bij mij.

Kunnen jullie het nog eens uittesten?

Geert

• Apprentice
  • May 8, 2025

@GeertC 

Ik heb het even getest. Het nieuws van gisteren van 19u en vandaag 13u herbekijken lukte perfect. Bedankt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 9, 2025

Vandaag betekent herstarten van het nieuws op VRT weer verplicht de finale van Blokken eerst uitzitten 🤬

Martin
  • May 9, 2025

heb je het nu nog voor want hier start het vanaf het begin.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 10, 2025

Vandaag zonder problemen het nieuws van vandaag herstart. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 10, 2025

Naar mijn gevoel kan je het nu niet meer hertesten op het nieuws van gisteren. Het probleem doet zich nl voor als het nog live aan het uitzenden is en jij pas later begint te kijken. 

vandaag alles ok. 

Martin
  • May 10, 2025

Naar mijn gevoel kan je het nu niet meer hertesten op het nieuws van gisteren. Het probleem doet zich nl voor als het nog live aan het uitzenden is en jij pas later begint te kijken. 

vandaag alles ok. 

Inderdaad en een bijkomend probleem om te testen is, dat het bij u kan mislukken en bij mij op dat moment wel zou kunnen lukken!

• Apprentice
  • May 11, 2025

Vandaag weer problemen bij het herstarten van het 19 uur journaal, het lijkt stilaan een soapserie 😠

"Oeps er ging iets mis, zorg ervoor dat je de HDMI kabel gebruikt..." Foutmelding P006.

Gewoon live kijken lukt wel, dus aan de HDMI kabel ligt het niet.

• Rising star
  • May 15, 2025

Hier terug een P130 code en "enkel offline kijken mogelijk". Dit is de tweede maal deze week. Terug een algemeen probleem of enkel bij mij?

Martin
  • May 15, 2025

algemeen is dit tot nu toe nooit geweest, want bv ik heb het nu in ieder geval niet voor. 

Een ander probleem is dat je niet weet of je er goed aan doet om de decoder even herop te starten want bij sommigen lukt dat (zelfs al wordt het via het scherm in een melding afgeraden) en bij ander kunnen ze erna niet meer live kijken ook!

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • May 15, 2025

100 % is het bij Proximus toch de laatste weken niet echt. De problemen zijn bij mij nu wel verminderd tov een tweetal weken geleden. Wat er nu nog een tweetal keren per week gebeurt is dat het beeld stopt, maar ik kan gewoon voortgaan door een kanaal te kiezen op de afstandsbediening.  Dan gaat de decoder weer verder, maar aangezien ik bijna altijd uitgesteld kijk zit je meestal verkeerd. Eigenlijk zou ik alles moeten opnemen, dan kun je altijd terug. Maar ja ...

Ik heb al eens de bbox3 herstart, de decoder een paar keer herstart en eens gereset, de kabel van de decoder naar de tv op een andere plaats gestoken. Daarmee ben ik uitgepraat. Soms denk ik : ik ga van provider veranderen. Bvb overschakelen naar scarlet. Die is misschien ook al eens fout, maar is goedkoper. We hebben nog een andere tv (die van mijn vrouw) en die werkt perfect op telenet. Maar dan moet ik weer kabels trekken. 

Bellen naar de helpdesk doe ik niet meer. Ge moet altijd een uur wachten, en het antwoord is zo standaard : herstarten,  resetten, .... 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • May 16, 2025

@Cvanloon De kwaliteit van je lijn en verbinding tussen je modem en decoder zien er in orde uit. Kan je eens een clear data doen op je decoder ? Als dat niet helpt zullen we verder onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. 

Ga naar Instellingen (tandwiel), Support en klik je nadien op Clear data & herstart.

@NicolasBE De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder is niet ok. Ik zie ook extra toestellen zoals een switch of PLC’s verbonden aan je modem. Kan je je decoder eens testen met een rechtstreekse verbinding, liefst met kabel, naar je modem. Als dat nog niet het gewenste resultaat geeft kan je ook best testen met een zo simpel mogelijke installatie, dus zonder de extra toestellen aan te sluiten op je modem. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • May 16, 2025

Heb dat gedaan. Ik zal wel zeggen hoe het loopt.

• Rising star
  • May 19, 2025

@Cvanloon De kwaliteit van je lijn en verbinding tussen je modem en decoder zien er in orde uit. Kan je eens een clear data doen op je decoder ? Als dat niet helpt zullen we verder onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. 

Ga naar Instellingen (tandwiel), Support en klik je nadien op Clear data & herstart.

@NicolasBE De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder is niet ok. Ik zie ook extra toestellen zoals een switch of PLC’s verbonden aan je modem. Kan je je decoder eens testen met een rechtstreekse verbinding, liefst met kabel, naar je modem. Als dat nog niet het gewenste resultaat geeft kan je ook best testen met een zo simpel mogelijke installatie, dus zonder de extra toestellen aan te sluiten op je modem. 

De decoder is nochtans rechtstreeks verbonden met een kabel naar de modem. (de toestand met de switch is reeds een half jaar niet meer van toepassing) Na de problemen vorige week is het probleem niet meer opgetreden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 19, 2025

scherm bevriest, oeps er ging iets mis...een of andere P-code

herstart van thuis, deze keer 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • May 20, 2025

Heb dat gedaan en de decoder is nu al drie dagen niet meer gestopt. Dat is OK.

Wel een ander fenomeen : de programmagids blijft rondjes draaien met de boodschap : " aan het laden". Na herstart van de v7 laadt de gids onmiddellijk. 

Martin
  • May 20, 2025

je zou ook kunnen proberen om via het Instellingenmenu de programmagids in te laden ipv heropstarten van de decoder.

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         

|- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • May 20, 2025

OK dat zal ik eens proberen.

Maar via de afstandsbediening zou het eigenlijk toch moeten gaan. En dat is de simpelste manier. 

De v7 is bijna drie jaar geleden gelanceerd en vertoont ongeveer altijd problemen. Dat komt omdat die gelanceerd werd met een hele hoop onvolmaakheden  waaraan achteraf geprutst is.  Nooit volledig getest. 

Het is voor mij nog wel te doen bij Proximus maar mijn vrouw kan dat niet meer gebruiken. Te complex, te veel problemen. Bij haar tv moet ze twee knoppekens gebruiken: start decoder en start tv. 

Martin
  • May 20, 2025

Inderdaad het zou ook automatisch moeten gebeuren zonder dat je bijkomende handelingen ( zoals o.a. herstarten) moet doen of via de menu instellingen….
Maar we zitten ermee en proberen ons plan te trekken hé ;-)

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • May 20, 2025

Uw plan trekken, gij kunt dat en ik ook. En gij kunt uw pa helpen indien nodig. Vroeger hadden we twee oude mensen als buren en die konden dat niet. Dus belden ze naar mij. Ik ging daar elke week toch minstens een keer naartoe. Zelfs de helpdesk bellen was voor die mensen moeilijk. Ooit gehoord van die brave madame : ik zeg daar iets tegen en die antwoordt niet. Uiteindelijk betalen we toch voor iets dat zou moeten correct werken. Maar zolang de winst van Proximus blijft stijgen zijn ze content.  

• Apprentice
  • May 20, 2025

Hier weer een feestje. Ik wil het journaal van 19 uur bekijken om 19.10 uur, herbekijken dus, en ik krijg de laatste 5 minuten van blokken gratis. Max 1 week gaat het goed, dan is het weer mis. Ik begrijp niet dat Proximus zo blijft knoeien.