Skip to main content

Minstens eens per week, soms vaker, slaag ik er niet in om het VRT nws van 19u op een later moment te herbekijken via de TV-gids. Ofwel krijg ik nog een kwartier Blokken te zien, ofwel krijg ik niets te zien ofwel kan ik alleen live kijken.

Herstarten helpt niet.

Wat te doen? 

Dan  kijk ik via de app VRT MAX,  maar dat kan niet de bedoeling zijn van een TV decoder te betalen, dacht ik.

Hoe los ik dit op?

@eva loena Krijg je dan een foutmelding? Of wat krijg je dan exact op je scherm?


De 3 gevallen die ik beschreef, geen foutmelding  

 

het vorige programma, alleen Zwart scherm of de optie live-kijken  

 

gisteren idem met De Afspraak  

 


Voorbeeld van daarnet:

 

ik wil het journaal herstarten via de menugids,

dan krijg ik eventjes een beeld, ik druk herstarten (1) en het wordt zwart (2)

 

 


Hier hetzelfde probleem

Mvg

Marnix


Hier ook hoor! Gewoon een zwart scherm, geen foutmelding.


Er zijn weer problemen zoals gisteren alleen live kijken is nog mogelijk.


Bij mij werkt Pickx vanavond gewoon -alweer- volledig niet. Foutmelding op de appletv dat de account niet gekend is, dan voor de duizendste keer de vraag om in te loggen, maar dat werkt niet. Ben nu gewoon via VRT Max aan het kijken. Wat een verademing: een vlot werkende player die normaal doorspoelt, met miniaturen zodat je kan zien waar je zit. Zoals het hoort, en zoals het ook was tot voor kort met Pickx op AppeTv, tot de oneindige hebberigheid van Proximus weer toesloeg en de boel om zeep geholpen werd met een gebrekkige nieuwe player die enkel en alleen dient om de klanten Replay+ door de strot te rammen. Wie zou daar nu voor betalen als de rest amper werkt? Echt, tijd om eens een stapje terug te zetten en te kijken waar jullie mee bezig zijn. De prioriteiten zitten duidelijk niet goed. 


Hier ook terug problemen. Derde avond op rij. Deze keer enkel offline kijken mogelijk 


Herstart thuis: oeps p139


Waarom nog betalen voor die decoder die toch niet werkt. Beter alleen nog streamen, zoals jeugd doet via de apps. 


Herstart de afspraak

 

oeps p131


Normaal zou je eerst de melding op het scherm moeten krijgen dat het opgelost is.
Zolang het niet opgelost kun je niets anders doen dan live kijken, andere diensten werken niet.
Bij sommigen is het trouwens al opgelost maar daarom nog niet bij iedereen!


Normaal zou je eerst de melding op het scherm moeten krijgen dat het opgelost is.
Zolang het niet opgelost kun je niets anders doen dan live kijken, andere diensten werken niet.
Bij sommigen is het trouwens al opgelost maar daarom nog niet bij iedereen!

Krijg je die melding ook terwijl je via VRTMax aan het kijken bent? Of alleen via TV Pickx?


Als je de “VRT max-app” gebruikt zal je op je toestel deze melding niet krijgen wel zou je die moeten krijgen op je decoder. 


Vandaag opnieuw!

 

herstart VRT NWS 19 u: zwart scherm

 

is het mogelijk een financiële compensatie aan te vragen per dag dat de TV Pickx dienst in gebreke blijft?


Hoe komt het dat ik het nieuws niet kan herstarten maar wel Dagelijkse Kost (zelfde zender) en ook De ideale wereld (andere zender)????


@eva loena Er is inderdaad een probleem met VRT Nieuws Replay.

Ik ben juist bij iemand geweest die het ook voorhad.

Wat ik daar geprobeerd heb is ;

Druk op de (Guide)  en ga naar Het 19u VRT nieuws 
Dan krijg je een zwart scherm 
Dan heb ik met het pijltje naar rechts naast de OK knop een minuut doorgespoeld 
Op het scherm komt dan Replay+  en met het pijltje naar rechts kies je sluiten en druk OK
Nu krijg je terug het zwart scherm en er gebeurd niks , 
Dan heb ik met het pijltje naar links naast de OK knop een ±40sec teruggespoeld 

En je blijft een beetje wachten en komt het scherm terug op en laat je het programma lopen en kom je in het TV nieuws terecht. 
Natuurlijk is dit veel moeite maar ik wou het toch eens proberen.

 


Ik kan ook al een hele week het VRT journaal niet herbekijken via pickx, maar andere programma's wel. Ik krijg ook een leeg scherm zoals hierboven, geen foutmelding. Ook na herstarten van de decoder blijft het probleem hetzelfde. Zeer irritant, daar betaal je dan zoveel geld voor. Ik overweeg echt naar andere provider over te stappen.


Hier al 14 dagen hetzelfde probleem 


Gisteren waar ik bij die persoon was waar ik het één en ander geprobeerd heb, namelijk:

Om zeker te zijn en zoveel mogelijk oorzaken te kunnen uitsluiten, eerst zijn internet box (bbox4) gereset en daarna zijn v7 decoder ook gereset, die was trouwens ook rechtstreeks verbonden met internetkabel aan zijn internet box.
Dan nog eens geprobeerd om VRT NWS @19u uitgesteld te bekijken maar terug zwart scherm.

Daarom had ik daar ook uit puur nieuwsgierigheid de methode eens geprobeerd zoals ik reeds beschreven heb → Hier, waarna we het nieuws uitgesteld volledig hebben kunnen bekijken!.

 


@eva loena Er is inderdaad een probleem met VRT Nieuws Replay.

Ik ben juist bij iemand geweest die het ook voorhad.

Wat ik daar geprobeerd heb is ;

Druk op de (Guide)  en ga naar Het 19u VRT nieuws 
Dan krijg je een zwart scherm 
Dan heb ik met het pijltje naar rechts naast de OK knop een minuut doorgespoeld 
Op het scherm komt dan Replay+  en met het pijltje naar rechts kies je sluiten en druk OK
Nu krijg je terug het zwart scherm en er gebeurd niks , 
Dan heb ik met het pijltje naar links naast de OK knop een ±40sec teruggespoeld 

En je blijft een beetje wachten en komt het scherm terug op en laat je het programma lopen en kom je in het TV nieuws terecht. 
Natuurlijk is dit veel moeite maar ik wou het toch eens proberen.

 

Ingenieus om dat uit te vissen. 
 

ik heb om te beginnen geen Replay en ook geen zin om zoveel moeite te doen.

 

alles resetten is toch ook niet echt nodig als je andere programma’s wel kan herbekijken is het echt geen lokaal probleem..

 

wat ik ook besluit uit de andere reacties hier…

 

alleen: wat doet Proximus eraan om het op te lossen? Is het een overbelastingsprobleem (prime time, nieuws). Als je het met foefelare kan omzeilen, dan moet Proximus het ook kunnen oplossen, zou ik denken? Hoe krijgen we ze zo ver?????

 


Alles resetten als het niet voor andere zenders wel werkt niet nodig
is al in sommige gevallen wel al aangetoond dat bv het resetten van de internet box wel kan helpen, maar inderdaad als je het niet probeert kan je het ook niet weten en als het probleem echt ginder bij PX zit, dan zal het uiteraard niet helpen van te resetten, enfin ieder doet wat hij niet laten kan zeg ik altijd ;-)

Is het dan ondertussen niet opgelost bij u want ik heb net van anderen gehoord die het probleem hadden met VRT Nws terugkijken, dat het terug werkt zelf terugkijken naar het VRT NWS van gisteren dat bij hen nochtans ook niet werkte nu wel terug werkt?

Dus blijkbaar hebben ze bij Proximus wel al iets ondernomen, maar daarom is het uiteraard nog altijd niet zeker dat het voor iedereen zal opgelost zijn.


Terugkijken lukt weer voor ons, ook voor het VRT journaal. Blijkbaar is er bij Proximus toch iemand wakker geworden.


Dat is het vervelendste: het is geen constant probleem ( 3 keer / week of zo). 
 

dan kan je nooit weten of het echt van de baan is of weer voor eventjes 🤨


Er zijn inderdaad enkele incidenten geweest met TV Replay. Onze excuses voor het ongemak. Er wordt gezocht naar een stabiele oplossing. 

Tijdens zo’n incident worden veel boxen in offline modus gezet om live kijken te beveiligen. Zelfs na het incident, wanneer de backend weer beschikbaar is, kan het altijd gebeuren dat er STB's vastzitten in deze offline modus. Een herstart van de decoder lost dit probleem altijd op.


Reageer