Sinds enige tijd klaag ik over opnames die verdwijnen, opnames die niet gebeuren, serieopnames die miraculeus gewoon ineens niet meer serie zijn en dus ook niet worden opgenomen, …. de lijst is lang en wordt langer.
Daarom de vraag : Wat is het nut van de opnamefunctie nog ? Het is blijkbaar zover gekomen dat we de tv moeten opzetten en het programma moeten bekijken om te controleren of een opname nog wel gebeurt.
En de reactie van Proximus ??
Nada, niente, niks!!!
Bladzijde 1 / 1
Waarom nog opnames plannen als de opname om een duistere reden niet gebeurt?
Het lukt niet om de aflevering van All creatures great and small van gisteren te herstarten, noch via de NPO app te bekijken. De opname ontbreekt ook in Pickx. M.a.w. niet verdwenen want niet eens opgenomen.
Ik verbaas mij erover dat gewoon niemand reageert. Ben ik de enige die dit meemaakt? Zo ja, hoe kan dat dan? Het kan niets te maken hebben met een volle schijf of een opname limiet.
Kleine aanvulling: 2 maanden geleden is onze V7 vervangen door een V7. Dit heeft een aantal problmeen opgelost (zie topic stand van zaken). Ik vroeg mij nu af of mijn probleem decoder specifiek is - aangezien niemand reageert. Blijkt uit het stand van zaken topic en mijn posts dat vóór de laatste vervanging reeds opnames niet gebeurden. Het is dus niet decoder specifiek.
Waarom wordt dit dan niet door anderen gemeld? Heeft het iets te maken met de modem (bijna 9 jaar oud)? Of ligt het aan de lijn? Of iets anders?
Het is nu 5 voor 5 (16u55) De tv gids ziet er zo uit, de serieopname is gepland.
Ook morgen is een aflevering en gepland
En ook deze staat in serie
In mijn opname planning (Pickx) is de eerstvolgende opname voorzien voor morgen vrijdag.
Voor de goede orde, de Formule 1 is gepland om 20:04.
Wij staan nu voor de tv en houden vol spanning in de gaten of de opname start (via de decoder is de opname gepland)
EDIT
17:02 Net gecontroleerd, de opname lijkt toch gestart te zijn. Nu (bang?) afwachten of de opname - na het avondeten, wanneer we willen kijken - straks nog bestaat .
Het is toch ver gekomen dat we moeten kijken of een opname wel start of niet, niet waar?
EDIT2
Met wat puzzelen heb ik uitgerekend dat ik mijn beklag doe over de verdwenen opnames sinds einde augustus !
@Mutlie Ik heb je een nieuwe modem opgestuurd, deze keer een Internetbox. Als ik het zo zie zijn de problemen met de opnames begonnen kort nadat je deze modem gekregen had. Het was een gerefurbishte b-box, wat normaalgezien op zich geen problemen zou mogen geven.
Kan je eens testen of je met die modem dan nog problemen met je opnames hebt ? Hij zal morgen bij je thuis geleverd worden.
@HadewychT
Bedankt hiervoor. We zullen zien of dit verbetering brengt. Nu je het zegt, we ondervonden soms kleine (niet echt hinderlijke want geen gamer) haperingen bij het internetten. Te wijten aan de modem? Niet dat ik direct een verband zie met tv/decoder/opnames maar bij een andere klant met problemen met de V7 heb je ook een verband gelegd met een oude modem (was die niet jonger dan de mijne?). Ik heb daar toen nog op gerageerd dat mijn modem ook oud was, herinner ik me, (en ook in andere topics heb ik dat geschreven, de reacties van enkele forumleden luidden dat ik maar content moest zijn)
Gisteren heb ik nog gezien (ivm mijn edit 2 van de post hier net voor) dat je mij ook de opmerking hebt gemaakt dat mijn modem al 8 jaar was.
Verder zie ik in mijn documenten van Proximus dat
Op 28/3/2023 mijn v5 is omgeruild naar een Android decoder
deze na een defect is omgeruild naar een V7 op 26/12/2023
de omruiling van de modem (defect) gebeurd is op 20/03/2024, daarmee verving een refurbished b-box van 8 jaar eentje van 9 jaar. Vooruitgang?
dan omruiling naar een nieuwe (?) V7 op 27/9/2024
Voor zover ik kan nagaan zijn de opnameperikelen begonnen midden of einde augustus, het is wel zo dat ze met de tijd talrijker zijn geworden.
Edit
Ik heb hiervan (nog) geen bericht ontvangen (mail/MyProximus) maar in MyProximus staat dat ik mijn modem en tv box (?) niet tijdig (3 april) heb terug gezonden. Ik heb deze schermafdruk gemaakt op 2 april, 16:14
Dat terugsturen van materieel is ook een soep. Onlangs werd eerst mijn modem vervangen en enkele dagen later de decoder. Op vraag van een moderator kreeg ik uiteindelijk een retourlabel voor de modem. Daarmee stuurde ik wel de modem en de decoder terug. In myproximus staat nu al weken lang een bericht dat ik binnenkort een factuur zal krijgen voor de modem. Die ik niet zal betalen.
@Mutlie Wat betreft de leeftijd van je decoder heb ik me toen miskeken op de serienummer. Deze geeft aan van welk bouwjaar deze is. Het kan dus dat je een modem krijgt die al enige tijd geleden gemaakt is, maar voordat deze opnieuw in circulatie gebracht worden, worden deze aan grondige testen onderworpen en worden de nodige updates en vervangingen van onderdelen gedaan.
Even afwachten wat het nu zal geven met de Internetbox. Hopelijk is het daar inderdaad mee in orde en zijn er dan geen omruilingen meer nodig.
@Mutlie @Cvanloon Ik vraag de mensen van de administratie om de problemen met de retourzending na te kijken voor jullie.
Ik ben ook benieuwd. (Ik denk wel dat je de leeftijd van de modem bedoelt )
Uiteindelijk in minder dan 1 jaar is dit de 2e vervanging van een modem en hebben we ook al 2x een decoder vervangen. Alles refurbished, en ook de Android decoder van maart ‘23 was waarschijnlijk zeker refurfished. Het doet me wel twijfelen om zelf ooit een refurbished toestel (smartphone, laptop, ….) aan te schaffen.
@Mutlie je terugzendingen zijn in orde. Geen probleeem
@Cvanloon Ook voor hou is dit in orde. Misschien je cookies en cache eens wissen van My Proximus. Groetjes
@Mutlie je terugzendingen zijn in orde. Geen probleeem
Goed dat je dat zegt want zowel in My Proximus (website) als in Proximus+ (app) staat de reeds ingeleverde modem en de decoder (welke dan?) nog steeds niet ingeleverd (cookies en cache zijn gewist). De nieuwe zendingen staan er dan weer (nog) niet opgesomd
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.