Vraag

HDR uitschakelen tv box V7

• 26 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 268 Bekeken

Is er een mogelijkheid om bij de Pickx  app HDR uit te schakelen? 
Dit vervormt de kleuren op de aangesloten TV (TV zelf heeft geen optie om HDR uit te schakelen/ of andere HDMI poort te gebruiken).

Bij apparaatinstellingen is enkel de resolutie aan te passen, maar dit heeft geen effect op de HDR instellingen.

9 reacties

die vraag werd nier nog gesteld maar volgens mij is het niet mogelijk.

Hopelijk kan morgen een proximus forummedewerker je hierover verder info geven of dit al mogelijk is of inde toekomst zal mogelijk worden.

Bedankt voor de reactie, Martin.

Dien ik een proximus medewerker te taggen of bekijken zij dit automatisch?

je mag dit altijd doen,  normaal zou iemand van hen hier moeten reageren als je post doorgelezen wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Dit is helaas niet mogelijk om uit te schakelen.

Dit is helaas niet mogelijk om uit te schakelen.

En komt er in de nabije toekomst een optie om dit uit te schakelen of zal het nooit mogelijk zijn?

Reputatie 7
Badge +4

Momenteel hebben we er nog geen weet van dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn. Moest dit veranderen, dan laat ik dit weten.

Ik volg hier even de discussie mee omdat ik gisteren deze decoder V7 in ontvangst genomen heb. Mijn ontgoocheling is nogal groot daar ik met de decoder enkel tv uitzendingen en sportwedstrijden zal bekijken. Bij mijn weten is deze content nog steeds HD materiaal. Zoals reeds werd gezegd pikt de tv het HDR signaal op van de decoder zodat alle content in HDR materiaal wordt meegegeven. Ik moet zeggen dat dit wel mooi lijkt voor reclame en animatiefilms, maar voor live uitzendingen en films vind ik het beeld zeer onnatuurlijk en onrustig, voor mij echt niet kunnen.

Ik heb me reeds suf gezocht in de instellingen van mijn LG oled C9, maar ik merk geen enkele mogelijkheid om de HDR beeldmodus te wijzigen naar de standaard beeldmodus.

Heb gisteren een poging gedaan om een antwoord bij de klantendienst te bekomen, maar men was daar niet van op de hoogte.

Is dit zeker dat de instellingen in de decoder dit niet kunnen uitschakelen? Voor mij zou het een reden zijn om de ruilen naar een klassieke HD decoder indien dit kan.

Alvast dank voor een seintje terug.

Ik sluit mij hier graag bij aan. Heel erg storend dat de V7 altijd een HDR signaal doorstuurt naar de tv.

Dit is totaal onnodig en zelfs storend bij gewone tv uitzendingen die niet voorzien zijn voor HDR. De TV switcht dan automatisch naar HDR stand (uiteraard) en de helderheid op maximaal. Veel te fel om ‘s avonds op het gemak naar tv te kijken. Zonder dan nog te spreken over het extra stroomverbruik, de hogere warmte-afgifte en bijhorende extra slijtage aan de led verlichting.

Een Netflix of Disney+ film (die daarvoor gemaakt is) in HDR, heel graag. Het journaal of een aflevering van FC De Kampioenen, nee dank u.

Als het niet kan om dat dynamisch te maken, geef ons dan op zijn minst de keuze om HDR volledig uit te zetten. Dan neem ik er wel mijn Xbox bij als ik iets in HDR wil bekijken.

Reputatie 7
Badge +4

Ik sluit mij hier graag bij aan. Heel erg storend dat de V7 altijd een HDR signaal doorstuurt naar de tv.

Dit is totaal onnodig en zelfs storend bij gewone tv uitzendingen die niet voorzien zijn voor HDR. De TV switcht dan automatisch naar HDR stand (uiteraard) en de helderheid op maximaal. Veel te fel om ‘s avonds op het gemak naar tv te kijken. Zonder dan nog te spreken over het extra stroomverbruik, de hogere warmte-afgifte en bijhorende extra slijtage aan de led verlichting.

Een Netflix of Disney+ film (die daarvoor gemaakt is) in HDR, heel graag. Het journaal of een aflevering van FC De Kampioenen, nee dank u.

Als het niet kan om dat dynamisch te maken, geef ons dan op zijn minst de keuze om HDR volledig uit te zetten. Dan neem ik er wel mijn Xbox bij als ik iets in HDR wil bekijken.

hi, ik geef je feedback door aan de betrokken diensten, momenteel is het jammer genoeg niet mogelijk dit uit te schakelen

Reageer