Skip to main content
Vraag

HDMI CEC probleem na juni update

• September 18, 2025
  • 13 reacties
  • 102 Bekeken

Benedict1984

Hallo na een update van de tv box V7 op 8 juni is er een CEC probleem waar door de tv box als CEC uit sta toch een soort van cec signaal uit zend waar door  het de functie van CEC verstoort tussen soundbar en tv tot op vandaag is dit nog steeds niet opgelost we zijn ondertussen al goeie 3 maand verder hoe kan dit?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

Martin
  • September 18, 2025

FYI: In afwachting van reactie PX moderator 

Er zijn al problemen opgelost maar nog niet alle gevallen i.v.m. CEC, zal dus nog wat afwachten worden! 

Benedict1984
  • Auteur
  • Rising star
  • September 18, 2025

@Martin Vraag mij af of ze er wel mee bezig zijn met het CEC probleem op te lossen?

Martin
  • September 18, 2025

Volgens mij wel maar met die CEC waren er in het begin van de V7 al problemen en werd dit met volgende  software updates beter tot op het moment van de laatste software update waar de problemen weer opdoken! Blijkbaar toch een dikke kluif waar ze op bijten ;-) 

Het is ook zo da PX met een Firma (de welke weet ik echter niet) samen aan de oplossing bezig zijn.
Enfin er zit niet veel anders op denk ik, van af te wachten tot zij het probleem onder de knie hebben.
Laat ons hopen dat het toch niet al te lang meer blijft aanslepen…..

Benedict1984
  • Auteur
  • Rising star
  • September 18, 2025

geduld is niet mijn sterkte kant maar zal wel niet anders kunnen dan nog wat geduld te hebben zeker 😅

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 19, 2025

@Benedict1984 Welke problemen ondervind je juist met CEC ? Heb ja al eens gekeken in instellingen (tandwiel) - instellingen toestel - apparaatvoorkeuren -  HDMI ? 

Benedict1984
  • Auteur
  • Rising star
  • September 19, 2025

@HadewychT  Goedemiddag de instellingen op de foto staan bij mij alle 2 uit om dat ik niet wil dat de tv box of ps5 tegelijk aan en uit gaan met de tv om dat ik vind dat lastig. vind  probleem is nu door een bug in de software van de tv box v7 dat cec tussen mijn tv en soundbar van samsung niet meer goed werkt mijn tv en soundbar gaan door het probleem niet meer gelijk aan en uit en soms moet ik naar tv instelingen gaan van me sony bravia 9 die ook op andriod draait en daar de cec aan en uit zetten om het toch terug een beetje te laten werken de cec en kan de volume ook niet meer regelen met tv remote door cec probleem en dit is al van 8 juni meer dan 3 maand wordt dit nog opgelost? mvg Benedict

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 19, 2025

@Benedict1984 Kan je eens testen als je je soundbar rechtstreeks op je TV aansluit ipv via de decoder? 

Benedict1984
  • Auteur
  • Rising star
  • September 19, 2025

@HadewychT Mijn soundbar is al rechtstreeks op de tv aangesloten via hdmi via de eARC poorten van soundbar en tv

Martin
  • September 19, 2025

@Benedict1984 Is het dan niet zo dat je dit voorhebt sinds dat de laatste software/systeem update op je decoder gekomen is?

Benedict1984
  • Auteur
  • Rising star
  • September 19, 2025

@HadewychT Het probleem is begonnen rond 8 juni 2025 een goeie 3 maand geleden.

Martin
  • September 19, 2025

@Benedict1984 best dat je eens natrekt welke software versies je hebt op je v7 decoder en het hier dan post.
Die staan onder  “Systeem info”  daar zie je de Middleware-versie PXM-SW-xxxxxxxx en App versie yyyyyy staan.

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeem info   
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren
  •  

Benedict1984
  • Auteur
  • Rising star
  • September 22, 2025

PXM-SW 5.9 app versie 6.180.2

Martin
  • September 22, 2025

@Benedict1984 Dan heb je inderdaad de laatste  versies staan op je V7 decoder.
We zullen moeten verder afwachten op een verder reactie van een PX moderator.