Sinds een aantal weken hapert onze tv constant. Bij opnames is dit niet zo. Enkel bij live kijken. Dit is heel frustrerend..
De tv is rechtstreeks met de kabel verbonden (geen wifi).
We hebben de modem al enkele keren herstart, alles uitgetrokken, …
Alle opgeslagen accounts en apps moeten we dan telkens weer allemaal opnieuw installeren.
Bladzijde 1 / 1
@Julvb
Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen om je lijn eens te bekijken op fouten, als ze morgen de draad hier terug opnemen: Noteer in je → ForumProfiel (Indien het nog niet zou gebeurd zijn) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of belangrijk acht ivm de vraagstelling. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Beste,
Bij deze is dit gebeurd. We zijn een maand verder en de problemen zijn er nog steeds. Wat ik wel kan meegeven ondertussen: bij opgenomen programma's is dit niet het geval.
Ik moet dus elk programma die ik wil bekijken, eerst opnemen, en dit dan met 1 minuut vertraging ouzo bekijken via mijn video’s. Dan lukt het wel. Er is dus een omweg oplossing, maar heel ideaal is dit niet.
De eerste minuten dat de tv aanligt is er geen hapering, na enkele minuten begint het pas.
Ik weet niet of een → Reset van je b-box/Internet box ook al eens gebeurd is, indien niet dan zou je dit ook eens kunnen proberen of dit helpt.
Ja, al meerdere keren, maar dit helpt niet. Internet geeft ook geen storingen aan in de app
Best dat je dan gewoon de reactie van PX moderator afwacht, dan zien we wel wat zij nog voorstellen.
@Julvb De moderatoren kunnen morgen je lijn mogelijk eens testen om te zien of daar storingen zijn. Welk type van decoder heb je? Als er geen storing is op de lijn zou het misschien wel kunnen aan de decoder liggen.
ik gok op een v7 ;-)
@Julvb Ik zie dat je een v7c hebt. Krijg je foutmeldingen op je scherm? Zoja, welke exact? Heb je dit ook tijdens tv replay?
Ik heb hetzelfde probleem, ik gok met een V7.
Uitgesteld kijken of kijken via een app zoals VRTMax gaat prima. Live-kijken geeft asynchroon beeld/geluid en regelmatig blokjes.
De V7 is bekabeld aangesloten op de Internetbox+ die aan Fiber hangt. Mijn laptop eventjes aan deze bekabeling (en dezelfde poort op de modem) hangen geeft dit resultaat, zie prentje.
Daaraan zal het dus niet liggen. En zeggen dat het feilloos gewerkt heeft vanaf 13 maart tot zowat begin oktober.
Wellicht zal er een update gebeurd zijn met een flinke bug!
@Proximus: los dit ASAP op aub!
Best dat je dan gewoon de reactie van PX moderator afwacht, dan zien we wel wat zij nog voorstellen.
@Martin Hoe lang moeten de gebruikers in de kou gezet worden tot er een oplossing is?
Ik vind het gewoon niet kunnen dat men niet dadelijk toegeeft dat er een bug moet zitten in de recentste versie van de TV-box waarbij alles werkt behalve Live kijken.
Intussen moet dat dan ook financieel gecompenseerd worden, want je krijgt als gebruiker niet waarvoor je betaalt en in het beste geval wordt je als een vorm van “aandacht” via enkele telefoontjes nog wat bezig gehouden met niet nuttige reset’s van modem, TV-box, en “probeer eens dit en doe eens dat” .. om te laten verstaan dat men er ook mee bezig is.
Het zotste wat men mij al gevraagd heeft is om de TV-box via WIFI aan te sluiten, terwijl we weten dat het een half jaar via UTP-kabel feilloos werkte. De kabelverbinding gaat zeker 8x sneller dan de draadloze verbinding, zeker in een drukbevolkte regio.
Daar moet toch geen tekeningetje bij gemaakt worden, wel?
@EdwinCap
Welke software staat op je V7? (instellingen-support).
Ter info: bij mij (en veel anderen) is dat 6.158.1 (bij mijn weten de laatste) en inderdaad, ik kan bevestigen dat er bugs zijn (zie V7-stand-van-zaken topic) maar ik kan (net als vele anderen) perfect live tv-kijken.
Over de wifi of UTP verbinding: dat is geen zotte vraag, zelfs geen nutteloze.Een goed werkende verbinding via wifi kan net uitsluiten (of niet) dat het probleem aan de UTP-kabel kabel ligt. Is de V7 trouwens verbonden met de tv met de V7 meegeleverde HDMI kabel? Over snelheid van de verbinding wil ik meegeven dat ik aan de gewone koperdraad hang en nog jaren mag dromen van fiber. Met mijn verbinding aan +/- 40 Mbps kan er live tv worden gekeken zonder hapering terwijl ik tezelfder tijd aan mijn laptop op internet zit filmpjes te kijken.
@Martin heeft hoger goede raad gegeven,
@Mutlie Bij instellingen, support, systeeminfo zie ik:
App-versie: 5.157.1
Middleware-versie: PXM-SW-5.7.3
Verder heb je nog een Library-versie en TA-versie, maar ik neem aan dat je die niet vraagt.
Ondertussen krijg ik weer dit bericht van de helpdesk en kan ik weer opnieuw beginnen met het maken van een melding.
Wat betekent trouwens “onze medewerker stelt een oplossing voor” als ik die niet zie of hoor?
Dan kan ik weer herbeginnen met de helpdesk?
Dit reeds ter info:
App-versie: 5.157.1 wil gewoon zeggen dat je nog niet overgezet werd naar het nieuw TV platform dit gebeurt geleidelijk aan. Op het nieuw TV platform begint de App-versie met 6.X.Y.
@EdwinCap Met de helpdesk raak je echt niet verder zo Wat de software betreft: ook het 5. platform is zeker niet bugvrij. Maar ook hier geldt dat ik (en @Martin en vele anderen) geen problemen hadden met live kijken. Aan (gebrek aan) internet snelheid ligt het haperen zeker al niet. We moeten dus eens kijken naar de verbindingen. Kan je in de eerste plaats eens kijken of alle stekkers goed zijn verbonden? Kan je verder bevestigen dat je werkt met de decoder meegeleverde HDMI kabel (en niet met een vorige (mogelijk niet voor V7 geschikte) HDMI ? Kan je testen met Wifi (dus UTP problemen uitsluiten)?
TBI: Volgens PX wat in APK 5.157.1 werd bijgewerkt:
Het focusontwerp is bijgewerkt om ronde randen aan te nemen in plaats van rechthoekige. Deze wijziging is bedoeld om een modernere en aangenamere gebruikerservaring te bieden.
Er zijn patches toegepast om verschillende door gebruikers gemelde bugs aan te pakken.
recente versie voor NTVBE = 6.158.2
@Martin en @Mutlie alvast bedankt voor uw antwoord.
Aan jullie en natuurlijk alle anderen die me kunnen helpen:
Zoals reeds hoger gemeld is mijn installatie op 13/3/2024 gebeurd en werkte alles feilloos tot oktober.
Ik kan TV kijken op 2 sites naar keuze, ik noem ze locatie1.= Living en locatie2.= speelkamer.
Het hangt er gewoon van af waar ik de TV-box aansluit. OP beide plaatsen is er een Smart-TV. Voor de installatie door de technieker heb ik de moeilijkste plek genomen: het verst verwijderd van de Internetbox+, dus locatie2. Door de moeilijke bouwconfiguratie had hij daar 2 boosters voor nodig om zo ver te geraken door dikke muren en wat beton.
Alles werkte feilloos op die locatie2. Op die plek werd dus de zwarte HDMI-kabel van Px gebruikt “Premium High Speed HDMI cable with Ethernet”.
Binnen een week had ik een UTP kabel Cat 6a U/UTP 500 MHZ ANSI/TIA-568-C.2 met in de fabriek aangegoten stekers - aan die kwaliteit valt dus ook niet te twijfelen - gelegd van locatie2 tot aan de 2e TV-box-poort van de Internetbox+
Locatie1 is al jaren verbonden met een UTP-kabel 5e, vroeger met TN en sinds dit voorjaar met de 1e TV-box-poort van de Internetbox+. De HDMI-kabel op locatie1 is een bestaande kabel die ook prima werkte met de Digicorder van TN en een half jaar feilloos functioneerde met de TV-box van Px.
Na enig overleg met de helpdesk werd dan besloten om de boosters terug te sturen, want niet nodig. Gezien mijn vreemde bouwconfiguratie heb ik al jaren een 4-tal Access Points in gebruik die aangesloten zijn op mijn eigen bekabeld netwerk achter een Ubiquiti Unifi Security Gateway (mijn router) die aan de internetpoort van de Internetbox+ is aangesloten. Buiten een smartphone, tablet en laptop (soms) werkt al mijn apparatuur (printers, pc’s, bancontact-terminal, camera’s, NAS, ...) bekabeld op dit subnet.
Zodoende werd ook de WIFI van Px uitgeschakeld door de helpdesk, hoewel op de modem het blauwe ledje als indicatie voor WIFI verder blijft branden.
Aldus: ik heb geen WIFI van Px, ik ken het login en PW niet (meer) en bij een poging met een helpdeskmedewerker verleden week om die Wifi terug aan te zetten, is er niets gebeurd. Men ging terug bellen na een zoveelste reset van mijn modem, maar zo ver schijnen we niet geraakt te zijn...
Eigenlijk heb ik ook totaal geen zin meer in een heel gedoe om die WIFI terug aangeschakeld te krijgen, want:
het heeft een half jaar prima gewerkt met mijn UTP-kabels op beide locaties, dus de kabels voldoen.
WIFI geraakte met wat moeite tot aan locatie1, gezien de lastige bouwconfiguratie en de vele stoorzenders van de vele bewoners in de zeer nabije omtrek. Die WIFI-band zit vol. Aan locatie2 kan gewoon geen WIFI geraken zonder de 2 boosters.
de Ookla-speedtests voor de bekabeling naar beide locaties zijn meer dan behoorlijk: meer dan 800 Mbit/s download, getest door mijn laptop eraan te hangen. Die werkte daarop ook prima. Je vind ze in bijlage.
Handleidingen voor installatie van de TV-box bieden ook de mogelijkheid om het zonder WIFI, dus gewoon bekabeld te doen.
Het TV-beeld was OK totdat we op 16/10 merkten dat de VRTMax-app niet meer wilde opstarten op die TV-Box. De-installeren en herinstalleren had geen effect. Uiteindelijk heeft de helpdesk enige resets uitgevoerd van TV-Box en modem. Herinstallatie van de VRTMax-app ging dan wel en startte terug op.
Alleen: vanaf dat moment zijn er haperingen in alle Live-TV-kijken, zowat om de 10 seconden. Wat blokjes en niet synchroon geluid als gevolg.
De helpdesk heeft ook STB-tests uitgevoerd.. Verder geraken we niet…
PS.: aan de netwerkpoort van de TV-Box zie je tijdens Stand-by een groen ledje eventjes pinken om de zoveel seconden (ongeveer 4 seconden? niet echt op gelet) waarna het oranje ledje een reeks knipperingen maakt. Dat herhaalt zich steeds en vermoedelijk is dat normaal.
Vooraleer er problemen waren, heb ik er nooit op gelet.
Ik heb wel wat informatica-achtergrond en ik heb het idee dat die TV-box tijdens het Live streamen om de 10 seconden eventjes hapert omwille van een ander proces dat alle aandacht opvraagt. Dat moet toch te vinden kunnen zijn?
‘t Kan zijn dat er een recente update geweest is die aan de oorzaak van de problemen ligt, maar eerlijk: zolang het toestel tot grote tevredenheid feilloos werkte, heb ik me nooit bezig gehouden met het bekijken/noteren van de software-versies...
Speedtest op locatie 2
De lampjes op de tv box knipperen bij mij (v7 dus) ook zo. Wat het wifi paswoord betrft, dat vind je normaal terug op je modem (sticker). Tenzij @Martin hier met een gouden raad komt vrees ik dat je aangewezen bent op de medewerkers hier. In afwachting vul je best je forumprofiel aan. Dit doe je zo: zoveel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé” aangeduide tekstvelden kunnen enkel de Proximus medewerkers de info bekijken. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden als je dat wil. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
@Mutlie Bedankt voor uw info. Ik had mijn ForumProfiel al tamelijk aangevuld.
Ik heb nu ook bij Ticket nog wat info vermeld. Ik kan dus melden dat die info zowat compleet is.
Je schreef: “vrees ik dat je aangewezen bent op de medewerkers hier.”
Alle hulp is hier inderdaad welkom. Vandaar dat ik mijn laatste toevlucht op dit forum zocht, maar euh: uiteindelijk zal ik toch terug de helpdesk moeten bellen om te zeggen dat de zaken NIET zijn opgelost en ik NIET betaal voor iets dat niet fatsoenlijk werkt.
Dan mag er voor mijn part hier nog wel eens een technieker langs komen die met zijn eigen 10m rol UTP-kabel en zijn eigen HDMI-kabel met zijn eigen ogen kan vaststellen dat er haperingen zijn. Dat is wellicht de enige oplossing om dadelijk een TV-box vervangen te krijgen door een minder ziek exemplaar.
Ik blijf erbij dat die TV-Box, net zoals een multi-taskende pc waar dertig vensters tegelijk open staan, haperingen geeft omdat hij door een bepaald achtergrond proces niet al zijn aandacht / CPU-tijd kan steken in de job die van hem verwacht wordt: smetteloos beeld en klank geven. Dit moet een softwareprobleem zijn sinds een bepaalde reset en/of update.
Iemand die weet hoe zo’n Android-TV-box werkt, moet toch ergens “een lampje” zien branden als die weet dat de haperingen er enkel en alleen zijn bij het Live-kijken?
Rechtstreeks is steeds kritischer dan gedownload kijken/luisteren: elk pakketje moet op tijd in de juiste volgorde aangereikt kunnen worden of je krijgt haperingen.
Moet dat bakje bij het rechtstreeks kijken teveel tijd steken in het om de haverklap terugsturen van veel confirmatie-pakketjes naar de bron, terwijl hij dat niet moet doen wanneer er iets uitgesteld bekeken wordt omdat er dan veel grotere brokken data ineens in zijn cache gedownload worden om ononderbroken te kunnen afspelen?
Dat zou bij Fiber met dergelijke bandbreedte toch totaal geen probleem mogen zijn.
TBI: i.v.m. wifi-wachtwoorden terugvinden meer uitleg → hier.
@Martin Dank je.
Ik hoop dat allemaal niet nodig te hebben want mijn wifi staat nog steeds uit en dat mag zo blijven.
Na het bellen van de helpdesk, heb ik nu alle hoop gesteld op een technieker die zaterdag langs komt en “alles” bij heeft om het probleem “wired” op te lossen.
We zullen zien.
Maandag belt de helpdeskmedewerker me terug op te horen of alles in orde is geraakt.
Droom ik, of is dit écht?
Heb ik nu toch de nagenoeg énige echte helpdeskmedewerker te pakken gekregen die de zaken ernstig meent, alsof hij zelf aandelen van Px heeft?
Wordt vervolgd.
Op hoop van zege dan
@Martin & @Mutlie en allen die dit aanbelangt:
JA! Ik durft het bijna niet hardop zeggen, maar het lijkt me inderdaad gelukt!
De man van de helpdesk die ik donderdagavond aan de lijn kreeft mag met zijn toestemming hier ook genoemd worden: Baris Nalli. Hij was zeer competent en draaide totaal niet rond de pot. Je leest er alles over op:
De technieker die zaterdag langs kwam, ging als een wervelwind door het huis. Hij wist precies wat hij zou doen: Niets aan het toeval over laten en alle apparatuur vervangen:
ONT (Optical Node Terminal: was reeds vervangen op 4 oktober, maar nu opnieuw!)
Internetbox+
TV-Box V7 vervangen door V7c
OEF!
En ja! Alles schijnt (nog) te werken. Hopelijk heeft die V7c niet teveel kinderziekten en vallen ze desgevallend gemakkelijk te remediëren.
Huidige versies zijn nu:
OS-versie van Android TV: 12
Beveiligingspatchniveau van Android TV-OS: 1 april 2024. Hopelijk geen grap!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.