Vraag

haperend tv geluid

  • 11 February 2021
  • 3 reacties
  • 552 Bekeken

Ik ben sinds enkele weken een nieuwe klant en ik heb regelmatig korte onderbrekingen van het geluid bij tv kijken. Het gebeurt op beide tv toestellen. (de toestellen worden niet gelijktijdig gebruikt)

Het zijn beide de android decoders die verbonden zijn via een powerline adapter.

Ik heb voor het testen al eens een cat6e kabel rechtstreeks tussen de bbox3 en de decoder gelegd maar dat helpt niet.

Na een reset van de decoder werkt het enkele uren perfect maar dan beginnen de onderbrekingen terug. Ongeveer 1 a 2 maal per uur.

Ook al een 2 tal keren gewoon geen geluid bij het opzetten van de tv wat enkel op te lossen viel door de decoder maar voor de zoveelste keer te resetten. En dan telkens een hele tijd wachten eer je terug tv kan kijken. Heel vervelend als je snel eens naar het nieuws wil kijken.

Zowel de tv toestellen als de decoders hebben de laatste updates gehad.

Graag een oplossing hiervoor want ik vind dit vrij storend.


3 reacties

In afwachting dat iemand van de prox forummedewerkers je verder helpen morgen als ze hier langskomen, kun je hier al  een beetje de stand van zaken lezen voor de V7 → 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Dirk H We zijn er van op de hoogte dat er met het geluid nog een paar issues zijn. Indien je bij het aanzetten van de decoder geen geluid hebt is dit voldoende om deze te herstarten met de knop achteraan. 

We zijn volop bezig met alle bugs die nog voorkomen zo snel mogelijk op te lossen.

Lijkt wel Windows, werkt het niet dan maar herstarten, niet leuk als je net een serie of een uitzending wil volgen waar geen replay voor beschikbaar is. Als geweten is dat er nog problemen met het geluid en dergelijke zijn, waarom worden dan deze decoders geleverd.

Het werkt half dus verkopen we het maar. Ik vraag mij af hoe iemand zou reageren als die een auto koopt en die valt regelmatig stil en de garage vertelt , dan moet ge maat terug starten, we kennen dat probleem.

Ik ben overgeschakeld van telenet analoge tv, die werkte tenminste altijd zonder haperen, spijtig genoeg stopt telenet met analoge tv anders had ik nooit veranderd.

 

Reageer