Skip to main content
Vraag

Guide (TV gids) is regelmatig niet te zien (aan het laden).

• July 5, 2026
  • 5 reacties
  • 42 Bekeken

Forum|alt.badge.img

De TV gids (Guide) is regelmatig niet te zien > “Aan het laden”.

Het is me opgevallen dat dit vooral tijdens uitzendingen van het WK voetbal was en is.

Is dit dan door de drukte op het net ?  Aan mijn verbindingen kan het normaal niet liggen.

Zou het niet beter zijn dat  die TV gids lokaal opgeslagen wordt op je TV box en er pas bij wijzigingen weer een verbinding moet gemaakt worden in plaats van elke keer dat je op de Guide knop drukt. 

5 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 5, 2026

Ja, komt regelmatig voor op alle momenten van de dag en zonder reden. In de eindeloze lijst van “haken en ogen” is dit zelfs geen prioriteit meer 😱🤬

Martin
  • July 5, 2026

@Stvh komt het niet direct in orde als je via de V7 Decoder zijn Menu Instellingen “Zenderinfo ophalen” kiest:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • scroll naar beneden tot aan:
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

NB: de TV Gids wordt normaal gezien ingeladen op je decoder om 6 u, 11 u en 16 h.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Apprentice
  • July 5, 2026

@Martin Als het zich terug voordoet zal ik dat uitproberen, maar had niet verwacht dat het zo regelmatig gebeurd. 
Ik kom van Telenet maar had dit niet verwacht. 
Ook wat TV replay+ betreft €10 euro extra betalen, wat standaard is bij  Telenet. 

Martin
  • July 5, 2026

@Stvh ik heb daar inderdaad ook geen uitleg voor, want bij mij gebeurt dit op de V7 maar uiterst zelden. 
Replay+ heb ik ook niet, en heb geen idee of het verschil mss ergens in de totale packprijs zit tussen TN en PX, want ze zeggen altijd dat gratis niet bestaat 😉
Bij opnames kan je wel gratis vooruit- en achteruitspoelen.

• Apprentice
  • July 5, 2026

Ik heb v7c decoder, en hetzelfde probleem.

Wat ik dan doe bijvoorbeeld ik sta op kanaal 1 VRT en ik vraag TV gids op en blijft maar laden dan ga ik er even uit ga naar kanaal 7 of 8(dus naar een hoger kanaal) daar terug TV gids opvragen en ik zie hem direct (dus niet meer eindeloos laden).

Ik weet dat dit niet de oplossing zou mogen zijn, maar het werkt bij mij althans, want bij PX doen ze er toch niets aan.