Skip to main content
Vraag

Google Streamer TV 4K

• November 29, 2025
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Beste,

Ik heb sinds gisteren een google streamer TV 4K aangeschaft.

1.De Pickx app is hierop niet terug te vinden. Wordt dit nog mogelijk gemaakt in de toekomst?

2. Ik heb dan maar de Pickx app gecast naar mijn TV via mijn telefoon. Dit werkt maar half aangezien ik alleen maar geluid krijg maar geen beeld... De app zelf, TV gids e.d. krijg ik te zien op de televisie. Echter als ik iets wil bekijken valt mijn beeld weg (enkel op de TV).. Heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd en van poort gewisseld. Alle andere Apps werken wel vlekkeloos. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

7 reacties

Forum|alt.badge.img+2

Beveiliging van de app die geen door streamen van het beeld toelaat.

Martin
  • November 29, 2025

@MaartenL 

Waarschijnlijk heb je dan geen Android UHD V7 decoder want anders zou je eens kunnen proberen om met je gsm te casten naar de v7 decoder die een ingebouwde google cast heeft. 

Het is lang dat er gevraagd wordt om ook via Android TV te kunnen werken zoals het met Apple TV mogelijk is dit is ook het geval voor je Android google streamer, maar daarvan is er nog geen officiële release datum van bekend. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • November 29, 2025

Chromecast apparaat niet geschikt voor gecodeerde content.Heb hetzelfde voor met de anycast Chromecast.Wel beeld tot het ogenblik dat je video start maar valt dan onmiddellijk weg.

Officiële Google chromecast apparaat lost dit probleem op.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • November 29, 2025

@MaartenL 

Waarschijnlijk heb je dan geen Android UHD V7 decoder want anders zou je eens kunnen proberen om met je gsm te casten naar de v7 decoder die een ingebouwde google cast heeft. 

Het is lang dat er gevraagd wordt om ook via Android TV te kunnen werken zoals het met Apple TV mogelijk is dit is ook het geval voor je Android google streamer, maar daarvan is er nog geen officiële release datum van bekend. 

Martin,

Ook op v7c decoder via mijn (anycast Chromecast) geen beeld.

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • December 3, 2025

Zouden jullie kunnen beschrijven hoe jullie ‘Casting’ doen?

Pickx app ondersteunt Casting via Chromecast wel maar niet ‘Screen mirroring’.

Martin
  • December 3, 2025

@SylvainB Heb nog eens getest met mijn chromecast HDMI dongle die op HDMI ingang van mijn TV aangesloten is en dit werkt inderdaad nog altijd als ik cast vanuit pickx-app op mijn smartphone.

PS:

• zelfs al start ik mijn TV niet eerst op dan komt die automatisch op (HDMI-CEC) als ik begin te casten vanuit de Pickx-app.
  • Via mijn V7 (met ingebouwde chromecast functie) werkt het ook via de Pickx-app.

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • December 3, 2025

@Martin en zou exact ook zo moeten werken op een V7 / V7c of een Google Streamer.
Maar moet dus wel altijd door ‘Casting’ van binnen Pickx app gebeuren, en niet bvb ‘screen mirror’ via telefoon settings