ik heb sinds vorige week een Android TV box, en merk nu dat geluid en beeld niet synchroon loopt.
Hoe is dit op te lossen?
ik heb sinds vorige week een Android TV box, en merk nu dat geluid en beeld niet synchroon loopt.
Hoe is dit op te lossen?
Probeer eerst eens de software te updaten, versie SW PXM-SW-5.7.3 is de meest recente en zou dit probleem verhelpen. (Overal?)
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen - apparaat voorkeuren - support - controleren op updates.
Als dat niet helpt: er werd eerder op dit forum geschreven dat dit synchronisatie best is op te lossen door de weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.
Dit doe je op de V7 zo: Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie - ipv automatisch kies je een vaste resolutie uit de lijst.
Is je decoder bekabeld verbonden met de b-box? Maak je gebruik van een versterker of soundbar?
Decoder is bekabeld verbonden
laatste software aanwezig
er is een soundbar maar die werkt synchroon met het geluid van de TV (Samsung), als ik de soundbar uitschakel is het probleem ook niet verholpen.
ook aanpassen weergave op een vast getal in plaats van op automatisch lost het niet op.
Vraagje: is dat probleem er ook met Apple TV ipv deze Android TV decoder?
Luc
Vraagje: is dat probleem er ook met Apple TV ipv deze Android TV decoder?
Tot hiertoe is hier op het forum nog geen enkel klacht gekomen in tegenstelling tot de V7 decoder
Soundbar via HDMI ARC of SPDIF? Er is nog een optie in de decoder om het surround sound uit te schakelen, maar of dit helpt… Staat automatisch aan bij mijn weten. Staat onder instellingen, instellingen toestel, apparaatvoorkeuren, weergave en geluid, geavanceerde geluidsinstellingen, en dan geen: surround sound nooit gebruiken selecteren.
Alleen het volume verschilt wat tussen surround en surround uit maar dat is natuurlijk niet zo erg als een slechte lipsync.
Niets helpt, en als dit inderdaad niet voorkomt bij de Apple TV ligt het dan waarschijnlijk aan de V7 decoder?
ik denk dat ik ga overschakelen naar de Apple TV
mijn antwoorden tussen jouw puntjes
verbinding is LAN kabel
HDMI kabel is nieuwste generatie, smart-TV is up-tp-date
hoe doe je dat op de decoder
al alle instellingen uitgetest, geen verschil
geen DHCP, de verbinding is rechtstreeks
wat ik wel merk: als ik via de smart-TV rechtstreeks kijk (bv. VRT max) is beeld en geluid wel synchroon. Dus het probleem ligt aan de V7- decoder.
Is het probleem ook bekent bij de Apple TV decoder? Anders wissel ik van decoder
In verband met
ik heb dit ook al vroeger gedaan, lost niets op.
Zoals ik hierboven schreef: als ik via de smart-TV rechtstreeks kijk (bv. VRT max of VTM Go, of via de BlueRay die rechtstreeks met de TV verbonden is) is beeld en geluid wel synchroon. Dus het probleem ligt aan de V7- decoder.
Is het probleem ook bekent bij de Apple TV decoder? Anders wissel ik van decoder
Ter info:
Ik zou toch denken als het niet synchroon zou zijn bij de Apple TV, dat we dan hier net als bij de v7 decoder veel berichten hieromtrent zouden kunnen de revue zien passeren, maar van de Apple TV heb ik dit hier nog niets van gelezen!
Apple tv is inderdaad ook mogelijk maar deze toestellen hebben wij niet in huur, dus je kan deze gebruiken maar dit is dan een aankoop.
hier ook dat probleem, heb alles al nagekeken dat hierboven wordt gezegd, zonder soundbar is het iets beter maar nog niet 100%, trouwens ik heb een soundbar om te kunnen gebruiken…. ben nu een maand bij proximus, heb vroeger bij telenet daar nooit problemen mee gehad, en dat was ook een nieuw model van decorder, dus graag een oplossing!
Apple tv is inderdaad ook mogelijk maar deze toestellen hebben wij niet in huur, dus je kan deze gebruiken maar dit is dan een aankoop.
Hier ook zelfde probleem technieker al langs geweest nieuwe v7 decoder geplaatst en 10 dagen later weer het zelfde. Ik heb het gehad nu . Ik trek de decoder met kabel en modem uit de kast met telefoon lijn tot aan de straat , ik werp alles op een hoop en laat het gecontroleerd opbranden.Dit probleem is begonnen met de nieuwe decoder en is nu al maaaaanden aan de hand.
Ze vinden geen oplossing.
Wat je kan doen hiervoor is de resolutie aanpassen:
Dit doe je via:
Geert
Hier ook sinds gisteren een tvbox v7 en geluid ook niet synchroon. Aanpassen van de resolutie helpt een beetje maar niet 100%.
met Netflix en vtm go of VRT app is er geen probleem. Dus graag een degelijke oplossing of is Apple TV een oplossing?
FYI: Volgens dat ik al gelezen heb van Apple TV gebruikers zou het probleem zich daar niet voordoen!
Hallo,
Ik had exact hetzelfde en had alle suggesties geprobeerd, maar het kwam steeds terug.
Ik nam bij resolutie steeds de hoogste(3840x2160).
omdat het maanden later me nog steeds zo ambeteerde ben ikopnieuw beginnen spelen met de instellingen. Sinds ik 1080p50 gekozen heb lijkt het oké te blijven. Dag 3 en counting.
ik leef op hoop
Ik heb ook met de resoluties gespeeld, maar alles van 4k bleef hetzelfde probleem hebben.
Lagere resoluties heb k niet geprobeerd, ik verwacht dat 4k gewoon werkt.
Apple tv box is onderweg, hopelijk lost dit het op en zijn er geen andere issues
Apple tv box is onderweg, hopelijk lost dit het op en zijn er geen andere issues
houd ons in ieder geval op de hoogte, ik heb van andere Apple TV gebruikers toch al gelezen dat de lipsync hiermee wel zou in orde zijn!
Ik heb ook met de resoluties gespeeld, maar alles van 4k bleef hetzelfde probleem hebben.
Lagere resoluties heb k niet geprobeerd, ik verwacht dat 4k gewoon werkt.
Gelijk heb je, moet gewoon werken. Voor nu al blij dat het beter is.
houd ons in ieder geval op de hoogte, ik heb van andere Apple TV gebruikers toch al gelezen dat de lipsync hiermee wel zou in orde zijn!
Apple TV box vandaag geinstalleerd en dit lijkt (na een snelle test) het probleem idd op te lossen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.