Skip to main content

Sinds kort nieuwe klant Proximus op een nieuw adres en geluid en beeld lopen niet synchroon.

 

Het beeld start een halve seconde (of minder maar desondanks storend) voor het geluid.

Uit de andere topics haal ik dat een Proximus-medewerker dit probleem hier oppikt en aan de hand van je klantennummer een oplossing kan aanbieden?

heb een HDMI aansluiting tussen mijn tv en decoder en een optische kabel tussen mijn decoder en soundbar.

heb je zowel vertraging op het geluid via je TV en ook via de soundbar.

Is je decoder rechtstreeks met de Internet box verbonden via netwerkkabel


Heb ook een vertraging op het geluid…net een

nieuwe decoder maar dat heeft het probleem niet opgelost.  Als ik de decoder herstart is het ok,  maar na wat zappen is de vertraging terug 

heb een HDMI aansluiting tussen mijn tv en decoder en een optische kabel tussen mijn decoder en soundbar.

zou super zijn als er iemand van Proximus naar kan kijken want is verschrikkelijk irritant 

 

Koen (025136338)

Heb je de mogelijkheid om de soundbar aan te sluiten via HDMI naar je HDMI ARC aansluiting van je TV?


Ter info: Geef ik hier nog een samenvatting van de tips die al gegeven werden om eventueel uit te proberen:

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is.
    Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn.
    Als bv je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben.
    Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is.
    Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg.
    Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken.
    Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. :
    via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen.
  • Als er een switch met DHCP aan je modem verbonden is, kan je best eens testen zonder deze switch, dus enkel de decoder eens verbinden aan je modem.
  • Bij gebruik van soundbar kan je proberen van deze aan te sluiten via HDMI op de HDMI ARC aansluiting van de TV.

Reageer