Skip to main content
Vraag

Geen enkele Pickx app werkt nog voor mij

• August 26, 2026
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

Sinds enkele maanden lukt het me niet meer om de Pickx App om mijn Android telefoon te gebruiken (Android v16).

Als ik de app “Proximus Pickx” opstart (versie 2.2.2000) dan krijg ik “Oops, it seems that you are not yet able to use the new Pickx app (Continue / Logout).  Klik ik Continue dan kom ik in een Pickx browserachtige omgeving terecht (wil ik niet want er past voor tv guide haast niks op het scherm, te veel scrollen, ik wil de echte app).

Als ik de app “Pickx (old)” opstart (versie 8.0.0) dan krijg ik “This version of the app is no longer in service…. download the new Pickx app to continue enjoying your content on all your devices”.  Als ik de “download now” button klik dan kom ik op de Google Play terecht op de entry van de app die ik hierboven al meegaf.

Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Uninstalls gedaan reeds, force stop, clear cache data van de apps…

Wie kan uitleggen wat hier gaande is en hoe ik terug een werkende Pickx app op mijn Android GSM kan bekomen ?

Alvast bedankt en mvg,

Jan

6 reacties

• Apprentice
  • August 26, 2026

Beste JanVDK ,

Ik heb je vraag gekopieerd naar AI , en daar word gezegd dat best naar de Proximus website gaat, via pc laptop ofzo daar inlogd en dan je wachtwoord wijzigd,zo forceer je terug een koppeling met je account, zo staat er te lezen.

En dan met een schone lei de laatste versie van de pickx app terug op je Android toestel download en dan daar met je nieuwe wachtwoord inloggen (en dan zou het normaal wel moeten lukken staat op AI te lezen).

Dus ik zou zeggen zeker het proberen waard.

Veel succes en laat maar weten of het zo in orde is gekomen.

Groetjes 

Martin
  • August 26, 2026

@JanVDK  de vraag die we altijd eerst stellen is inderdaad ook, werkt het nog op https://pickx.be ? of je daar nog kunt inloggen.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 26, 2026

Beste rita_061,

Bedankt voor je reactie en suggestie.

Ik heb de stappen die je beschreef uitgevoerd maar helaas heeft dit niet tot een oplossing geleid.  Hetzelfde probleem doet zich nadien nog steeds voor (zelfde melding “Oops….”).

Beste Martin,

Via htps://pickx.be werkt het nog altijd dat is trouwens de browser omgeving waarin ik beland zoals in mijn post beschreven wanneer ik voor ‘Continue’ kies (ik ben daar aangelogd met mijn account).

Alvast bedankt en mvg,

Jan

Forum|alt.badge.img+2

@JanVDK de app werkt op Max 5 toestellen, kan het misschien zijn dat er al meer of 5 toestellen zijn geregistreerd ofzo.

weet niet of elke inlog telt als toestel.

Probeer een oplossing te vinden voor het probleem.

Martin
  • August 26, 2026

op de site vind ik inderdaad het volgende :

De app informeert je dat deze al geïnstalleerd is op 5 apparaten

Omwille van rechten kun je de tv app niet installeren op meer dan 5 verschillende apparaten. Als je een nieuw apparaat wilt toevoegen, moet je eerst een bestaand apparaat verwijderen. Volg de instructies in het waarschuwingsbericht.

Pickx via browser op je laptop en PC zal volgens mij niet meetellen, eigenlijk zou dit allemaal meer moeten in detail gedocumenteerd staan op de site van PX!

Forum|alt.badge.img+2

@Martin  bij Telenet telt elke inlog wel als connectie en 1 van de 5 Max apparaten, daarom dat ik dit ook denk dat dit het probleem is ook bij Proximus dat elke inlog en connectie telt als 1 van de 5 toestellen en als ze zien dat er al 5 geregistreerd staan dat het ene toestel niet wordt aanvaard tot je 1 of alle toestellen wist in het systeem.

er staat idd enkel max 5 toestellen maar verder staat er geen extra info erbij van hoe dit verwerkt wordt enz.

misschien dat Proximus mods dit kunnen verder extra info geven en melden aan de achterliggende dienst dat de site info verwerkt.