Ik ben nieuwe klant bij Proximus. Ik slaag er niet in correct door (of terug) te spoelen zoals bij Telenet. Ik beland altijd te ver of niet ver genoeg, ik moet dan telkens terugspoelen of verder spoelen. Het stopt nooit op de plek waar ik wil. Ik moet dan alweer terugspoelen, maar ik zit dan gegarandeerd weer te ver. Iemand een oplossing ?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_fct_tv/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/pickx-functies/pauzeren-terugspoelen-of-herstarten-met-pickx.html
Sorry, maar
Ik vermoed dat hij wel weet hoe hij moet doorspelen, dat is toch geen “rocket science”?
Maar je kan met de V7 (nieuwe klant, dus ...) enkel maar 30sec (of een veelvoud ervan) doorspoelen en 10 sec (of een veelvoud ervan) terug spoelen. Als je niet precies weet hoever je moet spoelen is dat vervelend; terwijl (zoals bijv met de V5) je versneld kan doorspoelen en ondertussen zien waar je bent? Dat is nu eenmaal veel gebruiksvriendelijker.
Voorbeeld uit de praktijk: de opname start 5 minuten vóór het geplande uur, maar het vorig programma is uitgelopen. Hoever? Dat is gokken en een aantal keer op vooruitspoelen duwen, Oei, te ver! Hoe dikwijls nu 10 sec terug?
Dat probleem met door- of terugspoelen was één van de vele redenen waarom ik de levering van mijn vierde (!) V7 zo lang mogelijk heb afgehouden. Na de derde V7 heb ik de toen geleverde V5c zo lang mogelijk gekoesterd, maar die heeft het onlangs jammer genoeg begeven en nu zit ik weer, naast het zeer onhandige spoelsysteem, met terugkerende problemen zoals ongevraagd opstarten, geluid niet synchroon met beeld, opstarten met veel te helder beeld.
Zeer enerverend allemaal. En jouw antwoord verbetert dat ook niet, in tegendeel.
Ik weet inderdaad hoe ik moet doorspoelen…
Zou de V5 passen op die moderne box ? Bij mijn schoonvader ligt er nog een V5 afstandsbediening.
Ik heb iemand van Proximus aan de lijn gehad, en die zei me dat ik de 7 en de 9 tegelijk moest indrukken en op het microotje drukken, en dat dat dan zou opgelost zijn. Zou ik het me wel riskeren ? Want wij hebben hier 12 dagen zonder tv gezeten door toedoen van enkele (4) techniekers… Een mens zou op den duur schrik krijgen…
En Mutlie: je hebt gelijk, het is inderdaad gokken… hoe zot! Ze kunnen naar Mars om en weer, maar een simpele actie als dit veroorzaakt problemen...
De afstandsbediening heeft geen invloed op de snelheid van vooruit/achteruit spoelen, de software van de decoder bepaalt hoe dat werkt.
De 7 en de 9 tegelijk indrukken reset je afstandsbediening, het microfoontje start dan instructies op het scherm. Dat wijzigt niets aan vooruit/achteruit spoelen.
Aan Rogerbos: geluid niet synchroon met het beeld + dat voor en naar achterspoelen, inderdaad zeer enerverend. Mij maak je niet wijs dat ze daarvoor in 2024 geen oplossing hebben ?!…
Aan Mutlie: dat 7 en 9 gedoe moet ik dan al niet proberen… ik ben weer even ver af…
Terug een nieuw antwoord gekregen: “Het probleem met het terugspoelen en doorspoelen kan worden opgelost door de afstandsbediening in te stellen op bluetooth-modus in plaats van IR-modus.”
Zou dat het wondermiddel zijn ?
Je kunt dit niet zelf manipuleren dit ligt vast in de software van de decoder.
NB: Bluetooth modus gebruik je best als er geen rechtstreeks zicht is tussen je afstandsbediening en de decoder. (bv als de decoder wat verstopt opgesteld staat achter de TV)
Ik heb er zelf geen ervaring mee (oef) maar het niet synchroon geluid kan dikwijls worden opgelost door de resolutie aan te passen.
Via Instellingen - Instellingen toestel -Apparaatvoorkeuren -Weergave - Resolutie kies je ipv automatisch een vaste resolutie.
1080p50 of 1080i50 zou goede resultaten leveren
Terug een nieuw antwoord gekregen: “Het probleem met het terugspoelen en doorspoelen kan worden opgelost door de afstandsbediening in te stellen op bluetooth-modus in plaats van IR-modus.”
Zou dat het wondermiddel zijn ?
Nee hoor
Het wondermiddel zal van PX engineering moeten komen
Probleem Lipsync :
eventueel eens proberen door surround uit zetten = ( geen surround sound nooit gebruiken)**
- Druk op de home-knop () van je remote te drukken
- bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan (= instellingen/settings)
- > “Instellingen toestel “
|- Apparaat voorkeuren
|- Weegave en geluid
|- Geavanceerde geluidsinstellingen
|- Indeling Selecteren
|- Surround optie inschakelen via:
automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken
geen surround sound nooit gebruiken
Goeiedag,
Ik heb nog een v5 decoder, maar ik zie dat er veel problemen zijn met v7 ook bij vrienden. Zeker vindt ik ook dat het doorspoelen in v7 decoder een niet zo slimme beslissing was van Proximus. Wie doet dit nu zo? Voor mij zeker een reden om geen “upgrade” van decoder te doen. Weet iemand of dit een bewuste keuze is van Proximus, of ze dit überhaupt nog willen, of gaan veranderen zodat we minimaal de keuze hebben over het doorspoel/terugspoel gedrag.
Of zou ik beter wachten tot ze een goeie Pickx app hebben die ik kan gebruiken :-)
Mvg,
Erik
@ Mutlie: “Via Instellingen - Instellingen toestel -Apparaatvoorkeuren -Weergave - Resolutie kies je ipv automatisch een vaste resolutie. 1080p50 of 1080i50 zou goede resultaten leveren”
Dit heb ik gedaan: geen verbetering.
@ Martin:
Het wondermiddel zal van PX engineering moeten komen Probleem Lipsync :
eventueel eens proberen door surround uit zetten = ( geen surround sound nooit gebruiken)**
- Druk op de home-knop () van je remote te drukken
- bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan (= instellingen/settings)
> “Instellingen toestel “
|- Apparaat voorkeuren
|- Weegave en geluid
|- Geavanceerde geluidsinstellingen
|- Indeling Selecteren
|- Surround optie inschakelen via:
automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken
geen surround sound nooit gebruiken
Heb ik ook gedaan: geen verbetering...
De resolutie 1080 geeft doorgaans een goed resultaat qua synchroon geluid, maar dat is niet universeel voor alle (tv) merken het geval.
Om de één of andere reden is in de v7 instellingen een vaste resolutie (en niet de auto stand) nochtans dé oplossing. Mogelijk werkt de synchronisatie tussen uw tv en uw v7 wel beter met een andere resolutie. M.a.w. best de mogelijkheden (in de v7 bedoel ik) eens afgaan, te beginnen met de hoogste resolutie.
De PX moderatoren kunnen soms ook bij hen een instelling veranderen naar ik vroeger al gelezen heb.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.