geblokt beeld


Hey, als ik een half uurtje tot een uurtje tv kijk krijg ik storing onder de vorm van blokjes en beeld dat blijft hangen ook van post veranderen is dan niet meer mogelijk. Als verschillende keren de reset geprobeerd, dit werkt dan wel de dag zelf maar de volgende dag heb ik hetzelfde probleem.

Mvg, Bram


19 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Enkel de aan en uit knop  gebruiken is geen reset maar een herstart.Buiten de decoder resetten, moet je dat ook doen met de technologie hoe dat je de decoder verbonden hebt met jouw modem/router. Draadloze technologieën:  Wi-Fi bridge,Wi-Fi Booster,Ruckus via het elektriciteitsnetwerk (PLC adapters). Want dat kan ook de oorzaak zijn.

@malcoach1 dergelijk problemen komen het meest voor doordat de decoder niet rechtstreeks verbonden is met de bbox via een utp netwerkkabel 

Heb je soms een V6 of v7 decoder 

ook het resetten in een bepaalde volgorde kan soms nodig zijn (al is dat niet altijd de oplossing voor alles uiteraard)

  • decoder stroomloos zetten 
  • indien tussen de decoder en bbox andere toestellen staan om die te verbinden met elkaar deze ook stroomloos zetten
  • bbox resetten (20 sec reset knop achteraan ingedrukt houden en dan lossen
    indie DSL lampje continu blijft branden dan
  • andere toestellen tussen decoder en bbox terug onder spanning zetten en  een tweetal minuten wachten (eventueel overwegen om te resetten) om dan 
  • de decoder te resetten

Ook de proximus medewerkers kunnen maandag natrekken op er eventueel te veel fouten op de lijn zitten.

Als al het reset niet helpt kunne ze ook een technieker sturen maar dat zullen ze maandag dan wel met u verder overleggen

Hey, Martin het is een v5 decoder. Maar de bbox heb ik nog niet gereset, ga dat direct eens proberen. Had juist de v5 decoder al een aantal keren een correcte reset (uitzetten en weer aan terwijl je pijltje naar boven en tv ingedrukt houd) gegeven. Alles van men tv is verbonden met kabels enige draadloos dat ik gebruik is men computer,gsm en tablet. Merci voor de tip, probeer het straks nog. Mvg

Inderdaad als je decoder met netwerkkabel verbonden is aan de bbox dan kan een bbox reset eventueel voor de oplossing zorgen.
Netwerkkabel eens versteken op een andere poort van de bbox of andere netwerkkabel eens gebruiken kun je ook proberen

Was het proberen waar, maar nog steeds hetzelfde probleem. 😔

Mvg

Ja als je de decoder en bbox al gereset hebt wetende dat de decoder rechtstreeks verbonden is met je bbox, dan kun je zelf niet veel meer ondernemen, best afwachten wat de proximus medewerkers beslissen morgen, mss omruilen of een technieker sturen, maar dat laat ik aan hen over.

Reputatie 7
Badge +4

Is dit gelukt?

Reputatie 6
Badge +3

Ik veronderstel dat je de netwerkkabel van je decoder die problemen geeft al hebt aangesloten op de andere tv-poort. Zonee, probeer dit dan. Ik verdenk eerder de decoder zelf die problemen heeft. Soms kan blokjesvorming ook voorkomen door oververhitting.

De bbox blijft ook wel meespelen bij de mogelijke oorzaak daarom dat je soms zelf al is dit wel niet frequent alleen soms zo’n probleem in orde krijgt als je de wel bepaalde volgorde volgt.

Hey,

@Charlotte.D nee hoor nog steeds problemen met men beeld, het verslecht zelfs nog

@familievandesype men decoder v5 heeft maar 1 lan ingang (internet kabel) met daaronder nog 2 USB poorten, de b-box3 heeft wel 4 LAN uitgangpoorten. Is het een van deze dat ik zou kunnen proberen versteken?

@Martin  zal morgen eens bellen naar proximus, denk dat ik idd zelf niet zo veel meer kan ondernemen

Hey,

 men decoder v5 heeft maar 1 lan ingang (internet kabel) , de b-box3 heeft wel 4 LAN uitgangpoorten. Is het een van deze dat ik zou kunnen proberen versteken?

@malcoach1 Inderdaad dit werd bedoelt om eens in andere van de 4 te steken of als je een andere utp kabel hebt van eens een andere utp kabel te gebruiken, kans is wel klein maar je weet nooit hé

Reputatie 6
Badge +3

@malcoach1 : Dat bedoelde ik inderdaad in 1 van de andere 4 LAN poorten te steken van je bbox3. Sorry voor de verwarring.

Nu nog het resultaat afwachten hé 

Beste iedereen

 

Ik zou graag hetzelfde probleem melden als malcoach1, beeld begint na een tijdje te schokken, er verschijnen blokken op het beeld, geluid hapert enorm, en decoder interface zit volledig vast want deze reageert niet. Het model betreft ook een v5 decoder (sw versie NTE 9.10.18.14), bbox3 (8c.310A met een uptime van 22 dagen, ik heb toen een reset gedaan).

Ook na een decoder reset (echte reset, pijltje omhoog en tv terwijl hij heropgestart wordt en software werd daarna gedownload) komt het probleem na een tijdje terug. Ik heb dit gisterenavond voorgehad, decoder heropgestart (want was bekerfinale :p) en deze ochtend wat tv gekeken en opnieuw zelfde probleem. Nu is hij gereset en zal ik weer even op mijn gemak zijn veronderstel ik.

Enkele weken geleden is er zelfs een opname mislukt hierdoor, beeld blokkeerde enorm veel en plots werd het afspelen gestopt.

Met vriendelijke groeten

en je decoder is ook rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je bbox, want soms moet je in geval er toestellen tussen staan om de verbinding te maken tussen je decoder en bbox deze ook even uit de stroom trekken of resetten, maar in het ander geval dan zou er maandag best iemand van proximus zelf eens kunnen voorstellen van een technieker te sturen voor het opsporen van de reden 

Sinds enkele weken is er inderdaad ook een wifi booster van proximus aangesloten tussen de decoder en de powerline adapter. Deze configuratie zorgt 99,9% van de tijd voor geen enkel probleem. Enkele maanden geleden is dit ook even gebeurd, na een reset was dit wederom een tijd goed. Ik lig er zeker niet wakker van, maar omdat ik dit probleempje zag dacht ik, even melden dat het hier ook zo is. En het is zeker niet altijd zo, heb maar bij 1 opname een probleem gehad. Verder waren zoals ik eerder zei gisteren en vandaag de enige recente keren dat dit voorviel. 

Wanneer het nog eens voorvalt zal ik de wifi booster eens in repeater stand zetten. Op dit moment staat hij als wireless access point (dus data via netwerkkabel).

Access point is nochtans de beste methode want anders moet hij weer verbinding maken via wifi wat altijd minder betrouwbaar is dan over netwerkkabel.

Ja, inderdaad, ik verdenk de decoder er toch wat van, interface liep volledig vast en heropstart hielp op dat moment niet meer.

die decoder is aangesloten op de wifi booster als ik het toch goed begrijp, ik weet niet of je in de mogelijkheid bent van de decoder bv met een lange utp netwerkkabel, die je voorlopig los over de gronde legt, rechtstreeks te verbinden met bbox. Zodat je zeker bent  of het al dan niet aan de decoder ligt of aan de booster.

als je decoder op de bboster rechtstreeks aangesloten is kan het ook zijn dat problemen komen omdat op je bbox “one ssid” actief staat.

dan zou je als test deze eens kunnen deactiveren indien actief

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

  (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Reageer