Skip to main content
Vraag

foutmeldingen

Ik krijg regelmatig foutmelding P016, digicorder afzetten, digicorder resetten, niets lukt. Is ook enkel bij bepaalde programma's. Momenteel kan ik niet alle opnames zien. Ook al verschillende  keren voorgehad dat ik een opname verder wil kijken na een paar dagen en ineens komt de melding dat die item niet bekeken kan worden, paar dagen eerder dus wel. Er is plaats op de digicorder en de termijn om opnames te bekijken is niet verstrijken. Echt niet fijn om daarvoor te moeten betalen ... het is weer erg de laatste tijd.

11 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 316 reacties
  • 18 januari 2025

@Rebecca78 welke versie heb je van decoder??

als je de V7 hebt dan wordt niks meer op de decoder opgenomen of geplaatst, alles gaat via de cloud via internet.

best ook eens de modem herstarten, eerst de decoder en dan de modem, soms helpt dit met deze problemen.

Martin
  • 32926 reacties
  • 18 januari 2025

Je bedoelt waarschijnlijk eerst de decoder volledig stroomloos zetten dan de ‘Internet box/B-Box’ en als je terug kunt surfen dan de decoder terug onder spanning zetten.

Wat soms helpt volgens PX :

deze lijst → hier geeft wat uitleg over V7 fout codes 

Helpt het allemaal niet probeer dan eens het volgende op je V7 decoder
Op afstandsbediening > Home → ⚙️ (instellingen) → support →  “Clear data en herstart” kiezen

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 19 januari 2025

Geprobeerd maar ik kan nog steeds niet alle opnames bekijken... bedankt om de tips te geven 

Martin
  • 32926 reacties
  • 19 januari 2025

Best dat je dan  in je → ForumProfiel  zoveel mogelijk (privé) klantgegevens invult, zodat de PX moderatoren maandag je vlugger in het klanten bestand kunnen terugvinden om je verder te helpen. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

• Rising star
  • 16 reacties
  • 20 januari 2025

Ik heb net hetzelfde probleem. Ik kan sinds een paar dagen geen enkele opname meer bekijken, telkens P016 error. Reset en dergelijke allemaal al gedaan. Haalt niets uit. Dit is wel zeer ambetant

Martin
  • 32926 reacties
  • 20 januari 2025

ook een → reset van de bbox /internet box gedaan

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een utp kabel aan je bbox/internetbox

• Rising star
  • 16 reacties
  • 20 januari 2025

Ik heb gisteren de box spanningsloos gezet. Ook een reset gedaan. Is idd verbonden met UTP kabel. Ik heb de box sinds 2020 en nooit een probleem gehad.

Mutlie
  • 1884 reacties
  • 20 januari 2025

Wij hebben vorige week een een paar keer p016 gehad.
Bij opnames hielp - op 1 keer na - even stapje terug doen :

Maar zoals gezegd, 1 keer hielp dat niet. Omdat 2 programma’s mekaar wat overlapten wouden we het latere programma met wat vertraging bekijken. De opname gaf  dus “OOPS” en een p016. Hebben we via de tv-gids gewoon het programma herstart  en achteraf de opname gewist.
Ik heb wel niet gekeken of de opname afspeelde. 🙄

• Rising star
  • 16 reacties
  • 20 januari 2025

Ik heb die stappen gisteren ook blijven proberen maar werkte allemaal niet, bleef P016 geven. Ik heb het uiteindelijk opgegeven en Arcadia via VRT Max bekeken. Maar dat doe ik liever niet altijd op deze manier

Martin
  • 32926 reacties
  • 20 januari 2025
Nick.cornelis schreef:

Ik heb gisteren de box spanningsloos gezet. Ook een reset gedaan. Is idd verbonden met UTP kabel. Ik heb de box sinds 2020 en nooit een probleem gehad.

Herstarten is nog niet het zelfde als een → reset van de bbox /internet box
Maar dat het lukt met een reset dat is ook niet altijd 100% zeker maar mss toch het proberen waard, en is wat ik normaal zou proberen indien de reeds andere opgegeven trucks niet helpen.

• Rising star
  • 16 reacties
  • 20 januari 2025

Ik heb zowel herstart, als een reset gedaan

Reageer