Skip to main content
Vraag

foutmelding P016


Ik huurde een film, maar kan deze niet bekijken. Krijg telkens foutmelding P016. Oeps! Er gaat iets mis. Gelieve het later opnieuw te proberen.

Ik ondernam intussen 20 pogingen, wisselde in de live van zender/kanaal; schakelde de box uit-zette deze terug aan; schakelde de moden en box uit- zette deze terug aan; en ondernam een vruchteloze Proximus-chat. Dit alles leverde als enige resultaat frustratie op.

De foutmelding houdt hardnekkig stand.

Ik zou dit graag opgelost zien voordat de 48u window om de film te bekijken verstreken is.

22 reacties

Martin
  • 33528 reacties
  • 27 april 2024

@Anneleen1

Als je belt naar het gratis nummer van de helpdesk 0800 22 800 kunnen ze je daar ook niet verder helpen.(ook op zaterdag en zondag tot 22u)

PS:

De PX forum moderatoren komen hier pas maandag terug langs op het forum en omdat ze u dan zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of nodig/nuttig acht.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 28 april 2024

De weinige info die ik heb, heb ik aangevuld. Ik logeer tijdelijk in een huis van familie. De betreffende familieleden zijn een tijdje afwezig. Ik heb verder geen gegevens over de installatie/het contract.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 28 april 2024

Intussen ook 2 maal met het 0800-nummer gebeld. Geen van beide medewerkers krijgt het probleem opgelost. Conclusie: commerciële dienst contacteren om te proberen regelen dat de gehuurde-niet zichtbare film niet aangerekend wordt. 

Dus... niet alleen wordt het probleem niet opgelost, ik moet dan ook nog zelfs een andere dienst te pakken zien te krijgen om nogmaals het hele relaas te doen om te zorgen dat we niet gaan moeten betalen voor een product dat we niet krijgen.

In de gedigitaliseerde/geautomatiseerde wereld waarin we leven: is het echt niet mogelijk dat de ene dienst met de andere dienst communiceert zodat het niet beschikbare product niet aangerekend wordt??


Martin
  • 33528 reacties
  • 28 april 2024

Prox moderatoren kunnen je morgen hierbij verder helpen.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2148 reacties
  • 30 april 2024

@Anneleen1 

Beschik je over het klantnummer of aansluitnummer van de personen waar je momenteel verblijft?

Welke film had je gehuurd?

 

Geert


  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 5 mei 2024

De film was: "a haunting in venice".

Enige nummer dat ik ter beschikking heb is tel.nr. van de vaste lijn...


Martin
  • 33528 reacties
  • 5 mei 2024

@Anneleen1 

Dit nummer dan best in het privé veld “ticket” zetten van je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent)

Anneleen1 schreef:

De film was: "a haunting in venice".

Enige nummer dat ik ter beschikking heb is tel.nr. van de vaste lijn...

GeertC schreef:

@Anneleen1

Beschik je over het klantnummer of aansluitnummer van de personen waar je momenteel verblijft?

Welke film had je gehuurd?

 

Geert

 

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 6 mei 2024

Ik heb het nummer nogmaals ingevuld. Deze keer onder “ticket”. Hopelijk is het gelukt, want ik moest op een andere manier inloggen dan de vorige keer.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 17 mei 2024

@Anneleen1 Ik Heb op het nr dat in je gegevens vermeld is een extra gratis credit toegevoegd zodat je de film (of een andere) gratis kan huren. Onze excuses voor het ongemak. 


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 9 januari 2025

Als ik uitgesteld op Play4 kijk dan krijg ik bij herstarten telkens de foutmelding P016. 

Dit is heel vervelend want hierdoor kan ik de

uitzending niet bekijken. 

Paul 


Martin
  • 33528 reacties
  • 9 januari 2025

Heb je de bbox ook al eens een reset gegeven.

(Soms kan het helpen om met de stoptoets naar live te gaan en dan terug proberen.)


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 10 januari 2025

Bbox gereset, herstarten op Play4 marcheert nog altijd niet.


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 10 januari 2025

Ok, is in orde: ik heb SD terug naar HD gebracht. 


Erica8830
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 6 februari 2025

Heb al een hele poos problemen met "foutmelding P016". Heb al verschillende keren hun opgebeld en zeiden dat ze ermee bezig zijn, dan maar "sorry een klacht ingediend. Gisteren een telefoon gehad en gingen mij dan na een poos mij weer bellen. Heb niets gehoord. Deze morgen kreeg ik tijdelijk de foutmelding P130 maar die werd na een tijd weer in orde gezet maar ik blijf met die foutmelding P016. Ik ben het stilletjes aan het beu en ik denk eraan om weer naar Telenet te gaan. Ze kunnen wel de factuur opslaan maar een probleem oplossen gaat blijkbaar niet, dus is de service kut


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 19 april 2025

Hier de laatste weken ook regelmatig verschillende foutmeldingen. Deze avond was het weer van dat bij het aanvragen en na betaling film uit catalogus. NU Kreeg ik de Foutmelding P016. Kan film die ik aangevraagd heb niet zien. Maar heb er wel voor betaald.


Martin
  • 33528 reacties
  • 20 april 2025

Tip: als jullie nog met een BBOX3 zitten als Internet box is het beter dat je hier ook vermeldt hoeveel jaar oud die is. Dan kunnen de PX-moderatoren uitmaken of er eventueel een verband mee is dat die te oud is.


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 192 reacties
  • 21 april 2025

Ik kreeg voor een halve gehuurde film niets terug, mogen jullie van geluk spreken  als jullie wel iets krijgen.

Het is echt hopeloos  bij Proximus


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 23 april 2025

We zouden een film tegoed terug krijgen zeiden ze. Maar tv box geeft om de haverklap een of andere fout aan of technische storing die zo snel mogelijk wordt opgelost. Als ze dan opgelost zou zijn werkt tv box 8/10 nog niet. Ben dit echt wel beu aan het worden 


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 23 april 2025

En waar kan je dat aflezen op bbox3 hoe oud die is


Martin
  • 33528 reacties
  • 23 april 2025

De eerste vier cijfers van het serienummer waar je het jaartal kunt aflezen.


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 6 mei 2025

heb hetzelfde probleem P016, heb antwoord geprobeerd van iemand die zegt om via instellingen en dan beheer apparaten de SD te veranderen in HD maar beheer apparaten staat er bij mijn instellingen niet bij.

Wij hebben het probleem vooral in het weekend


Martin
  • 33528 reacties
  • 6 mei 2025

Heb je deze weg gevolgd : (En tenslotte ga je naar “ |- Videokwaliteit beheren” 

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren → 
    Daar zou moeten het volgende staan: (SD) omcirkeld en HD onderlijnd en de tekst “Standaard Resolutie”