Ik heb een gelijkaardig probleem gehad bij mijn ouders, waar minstens dagelijks de foutcode P135 (of P130) verscheen bij het opstarten van de decoder. Een paar keer zappen naar een andere zender loste dit dan op. De decoder had op het dat moment de laatst beschikbare firmware.
Omdat dit toch telkens als zeer vervelend werd gezien ben ik gaan verder zoeken. Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik de oplossing gevonden.
De netwerk kabel van de decoder V7 was aangesloten op een switch die op zijn beurt verbonden was met de bbox3. De switch (HPE V1910 JG350A) had IGMPv3 snooping enabled, omdat Pickx TV multicast gebruikt.
Ik heb de decoder dan rechtstreeks aan de bbox3 gekoppeld en het probleem met de dagelijkse error was verholpen.
Een switch met IGMP snooping hoeft niet altijd een probleem zijn, aangezien ik ook andere werkende setups heb met een V7 gekoppeld via een switch met IGMP snooping enabled.
Graag wil ik bovenstaande meegeven aan de technische teams.
In het algemeen kan je zeggen dat je zeker eens moet testen met je V7 decoder rechtstreeks aan de bbox3 te koppelen via kabel zonder andere toestellen ertussen om zeker te zijn dat zich dan het probleem nog voordoet.