Skip to main content
Vraag

foutcode A001 ethernet niet verbonden

  • December 18, 2025
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

Recent werd V7 geïnstalleerd en nu steeds hetzelfde probleem “foutcode A001 ethernet niet verbonden” bij opstart TV. Ik verwijs hiervoor naar het hetzelfde topic dat 10 maand geleden al opgeworpen werd doorGeert_Minne in het forum en waar ik geen afdoende oplossing voor gevonden heb.Moet steeds meerdere malen V7 resetten totdat het uiteindelijk eens werkt zoals het hoort.

Wil graag deskundige hulp voor dit probleem.

 

 

3 reacties

Martin
  • December 18, 2025

Heb je ook al om te beginnen alle toestellen eens herstart { Hoe herstart je uw toestellen}

indien wel, heb je ook al eens de internet box gerest? { Reset je Bbox/Internet box}

Is je decoder dan ook verbonden via een wifi booster zoals bij Geert_Minne en als bijkomend bovenstaande niet geholpen heeft heb je de mogelijkheid om met een voorlopige lange utp kabel je decoder v7 rechtstreeks te verbinden met de internet box?

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 18, 2025

@yvy Is je decoder met je wifi booster verbonden of via wifi? Heb je zoals ​@Martin zei alles al eens gereset?


  • Auteur
  • Motivator
  • December 18, 2025

Alles werd reeds meerdere keren gereset zonder beter resultaat. Moeten meerdere keren opstarten vooraleer de juiste verbinding met Pickx tot stand komt. De decoder is verbonden via een Wifibooster naar de internetbox vermits er geen UTPkabel ligt tussen de tvdecoder V7 en de internetbox.

Wifibooster is trouwens ook van Proximus en het is dus een probleem dat opgelost dient te worden door Proximus indien de V7 hierdoor een slechte verbinding zou hebben en we steeds de electriciteitsstekker van de V7 dienen uit te schakelen en na 20 sec. terug in te schakelen.