Vraag

fout p130 alweer

  • 8 January 2022
  • 59 reacties
  • 20761 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 1

@Michael V Kan dit nu? Ik ben niet thuis maar decoder staat wel aan aangezien we deze niet durven uitzetten vanwege de foutmeldingen 

Er is maar één antwoord die uiteraard een probleem kan oplossen en die is “wij hebben een nieuwe software update klaar die probleem X oplost” maar daarvoor moet er ook eerst een oplossing klaar staan en als dit zo is zullen de proximus forumedewerkers dit zeker melden. Moest je een alleenstaand probleem hebben dan zouden de Proximus medewerkers je wel eerder kunnen verder helpen. 

NB: daarom zijn er ook die om die reden en in afwachting van beterschap, hun V7 omruilen voor een V5compact.

Reputatie 5
Badge +2

@KarenD De update van de modem is doorgegeven en zal nu plaats vinden. Ondanks de foutmeldingen zou ik de decoder toch steeds als je geen tv kijkt in stand-by zetten wegens als je dit niet doet, de decoder niet kan updaten maar dat er ook meer kans is op nog meer foutmeldingen.

@Michael V die software update heeft die alleen een verbetering ivm de V7 decoder fouten? want ik heb nog een oudere versie op mijn bbox3v+ staan.

Reputatie 5
Badge +2

@Martin  We zien gewoon soms dat dit een positief effect kan hebben op de decoder als we de modem kunnen updaten. Daarom ook dat ik het voorstelde maar of het bij Karen effectief effect heeft dat moeten we zien eens ze dit kan testen. Ik kan jouw modem ook updaten als je wilt?

Reputatie 1

@Michael V dat gaan we zeker proberen. Wanneer ik thuis ben, moet ik dan nog iets doen?

Reputatie 1

@HadewychT voorlopig lijkt het probleem niet meer voor te komen. We houden het in het oog

Reputatie 5
Badge +2

@KarenD  Wat geen kwaad kan is als je thuis bent dat je de decoder even een 10 tal seconde van de stroom haalt zodat deze een volledig reboot, krijgt en dan kunnen testen of het beter is.

Hier nu net die foutcode voor de 1ste keer gehad, maar de laatste tijd veel last van blijven hangen en blokjes op tv. Heb hier ook alles vernieuwd nieuwe powerline adapters, nieuwe modem  nieuwe decoders nl. in living de V6 en Keuken de V7 .

Denk niet dat ik nog iets kan verbeteren en toch blijven de problemen duren.

@Martin  We zien gewoon soms dat dit een positief effect kan hebben op de decoder als we de modem kunnen updaten. Daarom ook dat ik het voorstelde maar of het bij Karen effectief effect heeft dat moeten we zien eens ze dit kan testen. Ik kan jouw modem ook updaten als je wilt?

@Michael V Ok dat mag je doen, bedankt

Reputatie 1

@Michael V alles lijkt toch te werken momenteel zonder fout meldingen. Hij gaf wel even een melding ivm ethernet maar dit verdween. Alvast bedankt!

Als je de mogelijkheid hebt ook best de V7 rechtstreeks aansluiten met netwerkkabel aan je bbox.

Reputatie 7
Badge +3

@Joanne68 

Dit is inderdaad niet de bedoeling, onze oprechte verontschuldigingen hiervoor.

Wanneer zou er een technicus kunnen langskomen bij jou?

 

Geert

Badge +4

Hier ook nog oude update 8C.520A / 7.4.2.0

Mag die hier ook updaten ??

Liefst vrijdag voormiddag . thx

Nog maar eens fout P130. Meestal lukt het wel na een tijdje om de problemen zelf op te lossen (men wordt uiteindelijk expert in het oplossen van Proximus problemen…...), maar deze keer lukt het pas na heel lang alle gekende handelingen uitvoeren om Proximus tv aan de praat te krijgen. Heel frustrerend; mijn abo wordt steeds duurder en de service van Proximus steeds slechter. Hoe is dit mogelijk?????

Ter info: Alles heeft te maken met de v7 decoder want de v5/V5C decoder verkoopt veel minder tot geen problemen, waarom Prox dit nog altijd niet definitief opgelost krijgt voor de V7 is voor mij ook onbekend.

Het is wel zo dat je ook normaal gezien minder problemen zou mogen hebben als je decoder rechtstreeks met een utp netwerkkabel verbonden is aan je bbox/modem/router.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Joanne68 ik heb een afspraak met een technieker geboekt voor nu donderdag tussen 18 en 20u voor verder nazicht. De technieker zal u contacteren op het gsm-nr eindigend op -32 om te verwittigen dat hij op komst is. Als dit niet past kan je deze afspraak wijzigen via My Proximus. Ook het gsm-nr kan je daar eventueel aanpassen. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Schreurs @Dries35 Ik heb een aanpassing gedaan op jullie lijn. Ik meet een slechte communicatie tussen je modem (B-box3) en decoder. Op welke manier is je decoder verbonden met de modem ? Is dit via een draadloos systeem of via een rechtstreekse kabel ? Heb je de mogelijkheid om met een (andere) kabel te testen ?

 

Badge +4

Update goed ontvangen , Dankuwel !!

Reputatie 7
Badge +4

@Joanne68 Zo vaak zou je deze melding zeker niet mogen krijgen. Ik zie inderdaad dat je ons al vaak gecontacteerd hebt en een nieuwe modem en decoder gekregen hebt toen de technieker ter plaatse geweest is. 

Fout P130 wijst op een timeout in de streaming naar de decoder. Normaalgezien zou dit verholpen moeten kunnen worden door een reboot van de decoder, maar dat doe je regelmatig heb ik gezien. 

Heb je de mogelijkheid een keer te testen met een andere LAN-kabel ? Indien niet, denk ik dat ik best opnieuw iemand ter plaatse stuur voor nazicht van je installatie. 

@guyke25 ALs ik je lijn uittest zie ik daar niet onmiddellijk een oorzaak voor blokjes of stilstaande beelde. Ik vermoed dus dat het probleem zicht tussen de modem en decoder bevindt. Is het een mogelijkheid om via LAN-kabel te testen zoals Martin al voorstelde (niet als definiteve oplossing, maar om zaken te kunnen uitsluiten) ? 

Krijg je de fouten op beide decoders ?  Zijn ze allebei via Ppowerline adapters aangesloten ? 

Eerst was dit draadloos, wifi (vrij zwakke wifi met momenten). Dit werkte zo slecht...De enige oplossing was dan maar een kabel trekken. Niet ideaal, moeten dus heel de kabel gaan wegwerken achter plinten of door muur boren... We hebben de kabel gebruikt die evenzeer perfect werkt op een pc. Dit heeft duidelijk met het toestel van Proximus te maken om tv te kunnen kijken. 

Het is weer zo ver. 19 uur. We willen naar het nieuws kijken.  Oeps er ging iets mis. Fout P130. Zucht.....    Proximus doe aub eens iets. Dat is toch niet teveel gevraagd.  Of kent niemand bij Proximus de oplossing?

Reputatie 7
Badge +4

@KarenD Heb je de decoder sindsdien al herstart ? Of kunnen testen met een andere lankabel ? Als de problemen dan blijven zullen we iemand ter plaatse sturen voor nazicht. 

Als de ingebouwde kabel de oorzaak blijkt te zijn, kan dit wel een betalende interventie zijn. 

wat kan dat nog verschil gaan maken ? is een powerline van 300Mbps en proximus zelf geeft maar een snelheid van 85Mbps getest met Ookla speedtest. Weet ook wel dat je met draad intern nog sneller gaat maar daar zou het niet mogen aan liggen.

Reputatie 7
Badge +4

@Wim Hoorelbeke Ik heb u al geantwoord op uw andere post. 

@Joanne68 P130 wijst op een time out in de streaming van het beeld. Dit wil zeggen dat de verbinding tussen je decoder en modem niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een andere kabel ? 

@Mwa Deze foutmelding heeft niets met de decoder zelf te maken, maar wel met de kwaliteit van de verbinding die niet optimaal is om het signaal tot aan de decoder te krijgen. 

Reageer