Foutcode P130, voor de zoveelste keer. Kan me niet herinneren hoe vaak wij in 2021 Proximus gecontacteerd hebben voor problemen. Medewerkers Proximus hebben nooit een oplossing, behalve opnieuw opstarten, enzovoort, en dat lost de problemen niet op; de problemen worden nooit verholpen. Begin 2021 nieuwe decoder (v7) en nieuw modem gehad. Sindsdien meer fouten dan ooit. Het is om wanhopig van te worden. Proximus doet niets, behalve hun abonnement steeds duurder maken, zonder ook maar enige service te verlenen.
Er is maar één antwoord die uiteraard een probleem kan oplossen en die is “wij hebben een nieuwe software update klaar die probleem X oplost” maar daarvoor moet er ook eerst een oplossing klaar staan en als dit zo is zullen de proximus forumedewerkers dit zeker melden. Moest je een alleenstaand probleem hebben dan zouden de Proximus medewerkers je wel eerder kunnen verder helpen.
NB: daarom zijn er ook die om die reden en in afwachting van beterschap, hun V7 omruilen voor een V5compact.
Hier nu net die foutcode voor de 1ste keer gehad, maar de laatste tijd veel last van blijven hangen en blokjes op tv. Heb hier ook alles vernieuwd nieuwe powerline adapters, nieuwe modem nieuwe decoders nl. in living de V6 en Keuken de V7 .
Denk niet dat ik nog iets kan verbeteren en toch blijven de problemen duren.
Dit is inderdaad niet de bedoeling, onze oprechte verontschuldigingen hiervoor.
Wanneer zou er een technicus kunnen langskomen bij jou?
Geert
Hier ook nog oude update 8C.520A / 7.4.2.0
Mag die hier ook updaten ??
Liefst vrijdag voormiddag . thx
Nog maar eens fout P130. Meestal lukt het wel na een tijdje om de problemen zelf op te lossen (men wordt uiteindelijk expert in het oplossen van Proximus problemen…...), maar deze keer lukt het pas na heel lang alle gekende handelingen uitvoeren om Proximus tv aan de praat te krijgen. Heel frustrerend; mijn abo wordt steeds duurder en de service van Proximus steeds slechter. Hoe is dit mogelijk?????
Ter info: Alles heeft te maken met de v7 decoder want de v5/V5C decoder verkoopt veel minder tot geen problemen, waarom Prox dit nog altijd niet definitief opgelost krijgt voor de V7 is voor mij ook onbekend.
Het is wel zo dat je ook normaal gezien minder problemen zou mogen hebben als je decoder rechtstreeks met een utp netwerkkabel verbonden is aan je bbox/modem/router.
Fout P130 wijst op een timeout in de streaming naar de decoder. Normaalgezien zou dit verholpen moeten kunnen worden door een reboot van de decoder, maar dat doe je regelmatig heb ik gezien.
Heb je de mogelijkheid een keer te testen met een andere LAN-kabel ? Indien niet, denk ik dat ik best opnieuw iemand ter plaatse stuur voor nazicht van je installatie.
Krijg je de fouten op beide decoders ? Zijn ze allebei via Ppowerline adapters aangesloten ?
Eerst was dit draadloos, wifi (vrij zwakke wifi met momenten). Dit werkte zo slecht...De enige oplossing was dan maar een kabel trekken. Niet ideaal, moeten dus heel de kabel gaan wegwerken achter plinten of door muur boren... We hebben de kabel gebruikt die evenzeer perfect werkt op een pc. Dit heeft duidelijk met het toestel van Proximus te maken om tv te kunnen kijken.
Het is weer zo ver. 19 uur. We willen naar het nieuws kijken. Oeps er ging iets mis. Fout P130. Zucht..... Proximus doe aub eens iets. Dat is toch niet teveel gevraagd. Of kent niemand bij Proximus de oplossing?
Als de ingebouwde kabel de oorzaak blijkt te zijn, kan dit wel een betalende interventie zijn.
wat kan dat nog verschil gaan maken ? is een powerline van 300Mbps en proximus zelf geeft maar een snelheid van 85Mbps getest met Ookla speedtest. Weet ook wel dat je met draad intern nog sneller gaat maar daar zou het niet mogen aan liggen.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.