Vraag

Fout p130


Telkens na gebruik van een app (vb.: spotify) krijg ik fout p130 als ik wil terugkeren naar tv beelden. Enige oplossing is herstarten van de android decorder. Niet erg klantvriendelijk, mijn vrouw wordt daar gek van. Kan iemand iets doen aan deze bug aub?


12 reacties

@Loeder Het is iets dat nog inderdaad voorvalt met de v7 decoder zie → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Best altijd een app volledig afsluiten voorleer je deze verlaat 

NB: Iemand van het Proximus forumteam komt hier niet langs tijdens weekends en feestdagen.

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo,

 

Martin,  drie maand geleden schreef je het volgende op het forum. aan Wham W:

FYI: pas maandag komt iemand van Proximus hier terug langs

Er moet inderdaad nog het één en ander bijgestuurd worden aan de v7 decoder

zie → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

 

mijn oordeel:

Ofwel is er iets ernstig fout met die decoder 7 ofwel is er iets grondig mis met de technici die zich met die problematiek bezig houden als men dit op 3 maanden niet kan oplossen.

prettige zondag verder.

 

Dat er iets grondig mis is met de V7 dat is voor iedere V7 bezitter al lang duidelijk of zou al lang duidelijk moeten zijn en moest dit over futiliteiten gaan dan zou Prox dit al lang opgelost gekregen hebben, zij zitten inderdaad met complexe problemen en ik hoop eveneens dat het uiteindelijk allemaal opgelost geraakt want anders zullen ze vlug met een V8 moeten uitkomen mijn gedacht (en hopelijk is dan de V8 een beter keuze!)

10/08 nieuwe decoder V7 besteld, 12/08 Ontvangen en geïnstalleerd en vandaag ook nog steeds problemen bij opstarten decoder:

- duurt 5 tot 10 minuten vooraleer opstart nadat eerst tekst komt dat er geen ethernetverbinding is dan toch het pickssymbool zo lang blijft draaien

- bij het zappen tussen zenders: het beeld staat stil, het geluid is voor

- en tijdens het uiteindelijke kijken valt plots beeld weg en komt foutmelding P130 tevoorschijn op zwart beeld. Na enige minuten doet beeld poging te herstarten. Enkel af en terug aanzetten van decoder geeft terug beeld. Wel prachtig beeld als het werkt…

Hopelijk kunnen de problemen weggewerkt worden

Carine

Wordt wel nog gemeld, als er oplossingen komen of veranderingen aan de V7 wordt dit normaal bijgewerkt hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

de V7 decoder werkt nog het best als die direct verbonden is via netwerkkabel aan de bbox.

je kunt altijd de bbox heropstarten door 10 sec de stroom te onderbreken en daarna de decoder eens heropstarten door ook zijn spanning eens te onderbreken van zodra de bbox weer volledig opgestart is .

Mss kunnen de Prox forummedewerkers maandag meer info geven omtrent de stand van zaken van de fout P130 !

Sinds een week ben ik nieuwe klant bij Proximus en kersverse eigenaar van V7 decoder. Helaas hier hetzelfde probleem. Na Spotify gebruikt te hebben problemen (P130) om terug te gaan naar de TV gids. Hopelijk wordt dit vlug opgelost zodat ik geen spijt krijg van mijn overstap.

Als je eerst spotify afsluit, krijg je die fout dan ook.

Als je eerst spotify afsluit, krijg je die fout dan ook.

Neen, dan niet.

de V7 is daar gevoelig voor als je programma’s niet eerst afsluit vooraleer je een ander opstart, hopelijk kan Proximus daar in de toekomst ook iets aan doen ….  

Reputatie 7
Badge +5

@KlipFil P130 is een gekende error. Als je zapt naar een andere zender zou dit opgelost moeten zijn.

@KlipFil P130 is een gekende error. Als je zapt naar een andere zender zou dit opgelost moeten zijn.

Dit werkt bij mij jammer genoeg niet ..

Welke oplossing kan hier wel aan gegeven worden?

Hallo, bij mij is het grotendeels opgelost. Ik heb de data kabel gewoon rechtstreeks ingeplugd in de decoder. De booster heb ik er van tussen gehaald en terug gestuurd.

Reageer