Skip to main content

Films in Pickx+ starten niet op.

• 21 februari 2025
  • 19 reacties
  • 215 Bekeken

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties

Ik heb een sportabonnement waar de optie Pickx+ bij zit met o.a. een filmcatalogus.

Sinds een paar weken starten de films niet meer op de V7 decoder, op de V5c boven en op de laptop en smartphone geen enkel probleem.

Alles volgens de gekende procedure gereset, gebeld naar Px alles uitgelegd. 

Volgens hen een bug in de V7 en vervangen, de V5c werd ook vervangen door een recentere V7.

Woensdag beide Tv boxen V7 ontvangen, aangesloten, resultaat: niet opgelost!

Krijg steeds een melding: oeps! er is een fout, probeer het later opnieuw, foutcode P011.

Het lukt soms als ik via de instellingen bij de Pickx app de updates verwijder, maar die komen steeds terug en het probleem begint opnieuw!

Dus volgens mij moet er toch in de Pickx SW bij de V7 een fout/bug zitten waardoor ik niet naar de films kan kijken tenzij ik soms de updates verwijder en ook het caches geheugen.

SW versie Pickx+ 5.162.1

Nog iemand die dat heeft?

mvg

This topic has been closed for comments

19 reacties

Martin
  • 33446 reacties
  • 21 februari 2025

Ter info:

ik zie dat je nog op het oude TV platform zit (app versie 5….).
Nu weet ik niet of de PX moderatoren er voor kunnen zorgen dat je op het nieuwe TV platform terecht komt (app versie 6…..) 
Dan zou je waarschijnlijk van dit probleem kunnen af zijn!

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 21 februari 2025

Dag Martin,

Bedoel je het Pickx+ platform? Ik heb beide V7 Tv boxen gereboot en krijg steeds die SW versie 5.162.1  ik krijg steeds bij de instellingen pickx+ app: updates verwijderen, maar na een tijdje komen ze terug! Op de V5c werkte alles perfect, deze is nu ook vervangen door een V7 waar het nu ook niet meer werkt.

De moderatoren zullen dit wel meevolgen zekers?

Martin
  • 33446 reacties
  • 21 februari 2025
jdm_01 schreef:

Dag Martin,

• Bedoel je het Pickx+ platform? Ik heb beide V7 Tv boxen gereboot en krijg steeds die SW versie 5.162.1  ik krijg steeds bij de instellingen pickx+ app: updates verwijderen, maar na een tijdje komen ze terug! Op de V5c werkte alles perfect, deze is nu ook vervangen door een V7 waar het nu ook niet meer werkt.
  • De moderatoren zullen dit wel meevolgen zekers?
  • Als je op het nieuw TV platform overgezet wordt zal de pickx app versie met een 6. beginnen ipv met een 5. 
  • De moderatoren zullen dit wel meevolgen zekers?
    PX moderator Joel M heeft hier al een paar keer gereageerd vandaag.

Wat bijkomende info over het nieuwe TV platform (NTVBE) :

Een nieuw tv-platform in de backend voor een nóg betere ervaring

Ook achter de schermen werkt Proximus onophoudelijk aan het verbeteren van de kijkervaring. Zo start het binnenkort met de transformatie naar een nieuw tv-platform in de backend. Het nieuwe platform is moderner, flexibeler en meer toekomstbestendig, en brengt verschillende concrete verbeteringen voor de klant met zich mee. Wie bijvoorbeeld thuis een opgenomen programma begint te kijken, zal dat later ergens anders op de gsm of tablet kunnen hervatten. In de toekomst zullen klanten ook een profiel kunnen aanmaken voor elke kijker, voor een meer gepersonaliseerde ervaring.

Momenteel zit het tv-platform nog in een testfase. Binnenkort worden nieuwe klanten automatisch op het nieuwe platform geconnecteerd. Voor bestaande klanten zal de migratie naar het nieuwe platform geleidelijk aan gebeuren. Het volledige proces zal ongeveer 2 jaar duren.

&
Upgrade Proximus TV platform (NTVBE) | Proximus

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 21 februari 2025

Voor alle duidelijkheid, het gaat over pickx+ optie die bij mijn pickx sports abonnement zit.

Huisje-→ abonnementen-→ pickx+-→ films.

Paar weken geleden ging nog alles goed op mijn oude (vorige) V7 TV box.

Nog een opmerking: de Pickx app versie 5.162.1 verandert na het verwijderen vd updates naar versie 5.153.2 en dan starten de films normaal op, om dan vanzelf terug naar 5.162.1 te gaan waardoor het terug niet werkt! Misschien interessant voor de Px operators.

mvg.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 26 februari 2025
jdm_01 schreef:

Voor alle duidelijkheid, het gaat over pickx+ optie die bij mijn pickx sports abonnement zit.

Huisje-→ abonnementen-→ pickx+-→ films.

Paar weken geleden ging nog alles goed op mijn oude (vorige) V7 TV box.

Nog een opmerking: de Pickx app versie 5.162.1 verandert na het verwijderen vd updates naar versie 5.153.2 en dan starten de films normaal op, om dan vanzelf terug naar 5.162.1 te gaan waardoor het terug niet werkt! Misschien interessant voor de Px operators.

mvg.

Heb van de Px medewerkers nog niets vernomen, probleem nog steeds niet opgelost.

mvg

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 466 reacties
  • 10 maart 2025

@jdm_01 ik vind nergens vermelding van een gekende bug hiervan. 

Ik heb de info geëscalleerd naar experts van de TV diensten zodat ze dit kunnen onderzoeken.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 11 maart 2025

Op de app versie 5.153.2 is het opgelost, deze wordt automatisch terug naar de versie 5.162.1 gezet en kunnen wij de films niet opstarten.. foutcode: P011

Kunnen jullie bij mij het nieuwe TV platform connectoren waar Martin van sprak?

Mvg

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 11 maart 2025

@jdm_01 Helaas kunnen wij dit niet pushen. Het nieuwe tv platform zal geleidelijk aan doorgevoerd worden.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 11 maart 2025

Is spijtig, is wel een optie waarvoor ik betaal en het werkt niet of ik moet een omleiding doen via de instellingen en de updates bij de pickx app verwijderen...niet zo handig.

Kan dus niet worden opgelost?

Mvg

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 12 maart 2025

@DaisyS, nochtans zie ik in de topic <V7 stand van zaken> dat de versie 6.164.3 wel kan worden gepusht!

mvg

Martin
  • 33446 reacties
  • 12 maart 2025

Voor zij die al overgezet geweest zijn naar het Nieuw TV platform.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 12 maart 2025

@jdm_01 Ik heb het niet over een software versie. Ik heb het in dit geval over het nieuwe tv platform. Dit is een automatische migratie die wij niet kunnen pushen.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 12 maart 2025

Ok, bedankt, ondertussen blijf ik met het vervelend probleem zitten, paar weken terug nooit problemen gehad met het bekijken van films in Pickx+

mvg

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 12 maart 2025
DaisyS schreef:

@jdm_01 Ik heb het niet over een software versie. Ik heb het in dit geval over het nieuwe tv platform. Dit is een automatische migratie die wij niet kunnen pushen.

Hopelijk duurt die migratie niet te lang?

Martin
  • 33446 reacties
  • 12 maart 2025

op 13 maart 2024 schreef PX “ Het volledige proces zal ongeveer 2 jaar duren” !

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 13 maart 2025

OK kan zijn dat dit niet op één dag kan worden uitgerold…

maar ondertussen kan er blijkbaar niemand van Px het probleem verklaren waarom het bij de ene app versie 5.162.1 niet werkt en bij de andere versie 5.153.2 na een handeling wel werkt, en hoe ze het liefst op korte termijn gaan oplossen. Heb er trouwens al paar keer voor gebeld.

mvg 

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 7 april 2025

In mijn systeeminfo is de App versie veranderd naar 5.168.2 voorheen 5.162.1

Resultaat: onveranderd! 

De films in de App Pickx+ starten nog steeds  niet op, foutmelding P011

Is een betalende optie die al maanden niet meer werkt!!

Vorige week mail van Px met de melding dat de Pickx tv dienst een update krijgt, een nieuw,  moderner en toekomstgericht tv-platform. Nog niets van gemerkt.

Proximus: Het wordt tijd dat dit wordt opgelost!! 

Mvg

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 21 april 2025

Krijg geen reactie van de Px operators/experts dus maar terug zelf beginnen zoeken en testen en wat blijkt, heb mijn tv box V7 eens omgewisseld met ander V7 box en de films in de Pickx+ catalogus starten allemaal terug normaal op, meerdere malen getest.

Proximus gebeld (voor de 10de keer) situatie uitgelegd, heb de nieuwe Tv box V7c ontvangen en alles werkt nu terug, ook alle kabels vervangen. 

Conclusie: bug in de V7 decoder en vervangen. (heeft 2 maanden geduurd!)

mvg

Martin
  • 33446 reacties
  • 22 april 2025

@jdm_01 Bedankt voor de feedback.