Skip to main content
Vraag

ETA Pickx app voor Google TV

• December 17, 2025
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

Ik vind het maar raar dat Proximus nog steeds geen standalone app voor Google TV heeft uitgebracht. Dat is wél enkele jaren mogelijk voor Apple TV.

Is zo’n app zelfs in de maak, en een ETA? We huren hiervoor een extra decoder, terwijl het perfect met een eigen Google TV kan. Ja, we weten dat casten vanop een Android mogelijk is, maar dat zijn onnodige stappen die de gebruikservaring van de klant verpesten.

2 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • December 17, 2025

Net gevonden: https://fr.forum.proximus.be/la-boite-a-idees-49/proximus-pickx-sur-android-tv-51763/index14.html.

Op het Franstalige forum sleept de belofte inmiddels 4 jaar aan! Dat is toch gek.

Als het werkt op chromecast, kan de adapatie naar Google TV in enkele maanden geklaard zijn. Natuurlijk begrijp ik dat andere projecten de prioriteit krijgen, maar dit project mag een beetje op gang gebracht worden. In kwestie met het milieu ook, praktische elke nieuwe smart TV komt met Google TV of dergelijk (Tizen, LG webOS, etc..) en dat zou veel besparen als niet elk huishouden meteen een decoder moet laten opsturen, huren, voeden met (extra) elektriciteit.

Jamo
  • Motivator
  • December 17, 2025

Dat is al langer beloofd: 

Ik heb tv al jaren geleden stopgezet. Niets dan problemen met het casten en aanslepen van een android tv app. nu alle via apps van de zenders zelf en nog geen minuut spijt gehad. Ja,je kan niet zappen tussen de posten maar daar wen je snel aan. En het kost niets extra.

mvg