Na enkele dagen een V7 decoder te gebruiken, moeten we vaststellen dat heel het menusysteem op niks trekt:
Om naar opnames te gaan: ja de home en dan 3 x rechts en OK (geen directe toets meer om lijst op te roepen van opnames en geplande opnames)
Dan krijg je al een resem reeds gekeken opnames (lijn 1 van de 3) waarin je kan kiezen om verder te kijken : NERGENS een optie om die definitief te stoppen of te wissen. Een regel lager ( Lijn 2 van 3) de opnames naast mekaar, zonder enige datum of uur. Je kan er op klikken, blijkt een “serieopname” te zijn volgens het symbool op het kleine beeld, maar je kan het kiezen, en komt dan op een startscherm --geen enkele aanduiding waar je mee bezig bent-- je moet eerst de opname starten, om te zien of het die aflevering is die je al bekeek (en je moet de vorige dus gezien hebben om dat te weten)of een andere. Je kan dan wel kiezen voor wissen maar je weet gewoon niet wat (staat serie wissen, ook voor enkelvoudige opname) Je klikt hier dus blind op een prentje met de naam “bvb Familie” en een cirkeltje met )) erbij (serie ??) maar weet gewoon niet wat er gaat komen, doe oudste of nieuwste opname of wat ( Meer nog: mijn vrouw neemt NOOIT een serie op, dus dat symbool mag er gewoon niet staan voor enkelvoudige opname)
Lijn 3, de geplande opnames ook weer zonder enige info ( trouwens de info knop, om te zien waarnaar je kijkt is ook weg. Belang ? Ja , vrouw zit soms ineens in andere dingen dan waar ze naar keek, blijkt na veel zoekwerk dat ze ergens in live-tv zit op een kanaal dat weet-ik-hoe ineens verschijnt (perongeluk een toets geraakt van remote zeker)
Vermits je een opname die je bekijkt , zelfs na stoppen (toets met vierkantje ) niet direct kan wissen, komt ze steeds terug bij de opnames en bij de opnames om verder te bekijken , Kan het nog zotter ??
De optie wissen moet direct ter beschikking zijn naast bekijken, , en al zeker na het stoppen ervan.
Met andere woorden: gemaakt door iemand zonder hersenen !!
Bij de V5c had je tenminste een lijst met de datums en uren van de opname ! Hier niets meer
(zottekes spel noem ik zo iets .Ik moet voor mijn vrouw dagelijks zelf door al die menus gaan om een opname voor haar klaar te zetten, en wordt dat echt beu…. zal eens gaan kijken bij andere providers, Orange(zoon1) en Telenet (zoon2) hoe het daar werkt, en zal rap overgestapt zijn )
Iets positiefs ?, Ja geen beeldstoringen meer (wat maar normaal is), en opnemen kan nog door in het zenderoverzicht (dat gelukkig nog met 1 toets kan opgeroepen worden) te klikken op OK