Vraag

Errorcode P038 -P139

  • 26 January 2024
  • 12 reacties
  • 1542 Bekeken

Er valt echt niet meer naar opnames of in replay te kijken.

Telkens verschijnt errorcode P038 of P139 of P135

Heel erg vervelend. Tijdens een opname moet je dan steeds terug opnieuw herstarten.

Als je in replay kijkt, is het einde verhaal.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

 


12 reacties

Ik zou al eens proberen door alles eens te herstarten in deze volgorde 

»→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Bij mij ook telkens foutcodes en blokjes tijdens het bekijken van opgenomen programma's.  Is al een hele tijd. Begin het goed beu te worden!!!

Ik heb net hetzelfde probleem. P038. Geen replay, geen VRTmax,….. resetten help niet 

Wat bedoel je met resetten is dit zowel de Internet box alsook de decoder.

best in deze volgorde = eerst decoder volledig stroomloos zetten dan Internet box resetten en als je terug kunt surfen dan de decoder resetten.

als er nog draadloze oplossingen tussen je decoder en internet box staan kan herstarten van deze mss ook nodig zijn.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Marita217 @PatPat @David_0170 

Kunnen jullie je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Pfff, vorige week terug naar Proximus overgegaan na een aantal maanden Orange geprobeerd te hebben. Ik kon niet wennen aan de Orange TV. Maar Proximus is nog erger nu. Error code P038 bij het kijken van opnames, net een bibber of alle zenders, de nieuwe layout is vervelend en de wifi doet het niet goed, ondanks de booster. 

Reputatie 2

@ Inge1208, nog niet voorgehad errorcode p038 of p139, eerder p140, maar dat ligt dan eerder aan de verbinding, dan zap ik even naar een andere zender en meestal is het probleem dan terug verholpen en heb ik terug beeld na even zappen van de ene zender naar de andere.

Timm CN

Dankjewel, Timm. Helaas helpt dat niet, het is op alle zenders. Ik heb net iets uitgesteld gekeken van gisteren en dat ging goed. Zodra ik weer live ging kijken, gingen beeld en geluid weer bibberen en haperen.

Mijn zoon heeft het kunnen oplossen.

Altijd maar diezelfde problemen van hierboven beschreven en telkens dezelfde oplossing “resetten”. Beu beu beu.

wanneer wordt er eens echt iets aan gedaan?!?

Reputatie 7
Badge +4

@StellaLL Ik heb je lijn nagekeken en deze is niet in orde. Ik heb hiervoor een afspraak geboekt met een technieker. Deze zal vanavond ter plaatse komen tussen 17 en 20u. Als dit niet past, kan je de afspraak aanpassen via Proximus+

@HadewychT  de technieker is langs geweest. Vriendelijke man. Lijn is verouderd, heeft een andere poort gebruikt en modem en decoder ge-update. Afwachten nu wat het geeft en vooral wachten op fiber in 2025…

ik vond deze (tussentijdse) oplossing alvast fijner dan deze in de chat van de app. Bedankt daarvoor.

Reageer