Skip to main content
Vraag

error code p038

• December 2, 2025
  • 7 reacties
  • 55 Bekeken

Ik krijg voortdurend error code p038 bij het bekijken van opnamen. Ik heb mijn TV box al herstart. Probleem blijft hetzelfde. De verbinding is bedraad (ethernet rechtstreeks naar de Internet box). Ik heb 8GB fiber ultra en de verbinding is stabiel voor zover ik kan zien.

7 reacties

Martin
  • December 2, 2025

best ook eens je internet box heropstarten = 10 sec volledig stroomloos zetten ( Hoe herstart je uw toestellen) en als het nog niet helpt dan eens je internet box te resetten 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 3, 2025

@pvanosta Dat is een probleem met de streaming, dit kan je oplossen door de opname of replay te herstarten.

• Auteur
  • Apprentice
  • December 3, 2025

De dag zelf heb ik dat ongeveer 15 keer gedaan (herstarten van de opname), zonder succes. Ook de tv box zelf herstart. Zelfde probleem. Vandaag dezelfde opname bekeken: speelde gewoon verder waar ze vorige week gestopt was.  Voorlopig opgelost dus  :)

• Apprentice
  • December 3, 2025

Zelfde probleem hier sinds de fiberkabel is binnengetrokken. Deze is zelfs nog niet in dienst, maar sindsdien wel haperend beeld en foutcode P038. Vermoedelijk heeft de technieker mijn modem laten vallen of zo, want deze lag op de grond in de kelder.

Als ik de tv-box spanningsloos zet, is het meestal wel opgelost. Zoniet eerst de modem en de tv-box. Dit kan echt niet de bedoeling zijn 🤬

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 4, 2025

@Nicovde Dit zal vermoedelijk toeval zijn. P038 is echt een probleem qua streaming  en de content op het platform.

• Apprentice
  • December 4, 2025

Toeval kan natuurlijk, wel vreemd dat het dan pas is begonnen. Daarvoor werkte alles prima. U beantwoordt mijn vraag eigenlijk niet. Het probleem met de foutcode blijft; toeval of niet. Continu resetten is niet de bedoeling. Mijn midem staat in de kelder. Ik ga niet continu op en af

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 4, 2025

@Nicovde Ik vrees dat je me niet goed hebt begrepen, er wordt nergens gesproken over het telkens resetten van de modem en/of decoder. P038 is een foutmelding ivm de content op het platform en zou moeten verholpen zijn qua opname of tv replay door het desbetreffende programma eens te herstarten.