Vraag

(ellende troef) Decoder V7

  • 21 March 2022
  • 6 reacties
  • 129 Bekeken

vandaag de (hypermoderne ? ) V7 geïnstalleerd ter vervanging van de (helaas) defecte V5 compact ..

al onze eerdere opgenomen opnames zijn spoorloos verdwenen.. en kunnen niet teruggehaald worden wat me wel verbaasd want die zijn toch bij Proximus opgeslagen en NIET op een harde schijf. dus zouden die toch niet zomaar kunnen “verdwijnen”…

dan enkele opnames gemaakt om toch zeker te zijn dat dit toch mogelijk is..

maar (weeral) helaas.. we zijn nu enkele opnames verder maar de opnames zijn niet te vinden.

heb telkens de richtlijnen gevolgd en kon perfect controleren dat de opname verliep zoals het  hoorde

= rode circel en de vraag of men de opname wilde stoppen; neen dus, gewoon laten opnemen..

na de (zoveelste) opname mijn bibliotheek/mijn video’s gecontroleerd waarop te melden staat dat er momenteel geen opnames beschikbaar zijn;..

en dan lees ik eerdere ervaringen van mensen die de V7 hebben...pure ellende dus…

vooruitgang?? telkens er een nieuwe decoder op de markt kwam gingen ze een stap achteruit op technisch vlak.. en over gebruiksvriendelijkheid van de decoders wil ik het dan zelfs nog niet hebben, en nee, ik ben geen leek op technisch vlak, in tegendeel...heb bij vrienden al proximus problemen opgelost die hun eigen techniekers niet in orde kregen..    zegt genoeg denk ik.. 

 

 


This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@RetroR Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

@Daisy,   mijn klantengegevens doen hier niet ter zake. wat zou je dan willen nakijken?

dit is geen persoonlijk, maar een collectief probleem.. wat ik graag wil weten , en net zoals vele andere tientallen Proximus-klanten met de beruchte V7 decoder is waarom alle eerdere opgenomen programma’s niet meer terug te vinden zijn via de V7 sinds zijn ingebruikname en waarom men niets terug kan vinden wat men opneemt met de V7 .. als men op deze 2 eenvoudige vragen een openbaar antwoord zou verstrekken zouden er heel veel mensen mee geholpen zijn..

Reputatie 7
Badge +5

@RetroR Ik heb je klantengegevens nodig zodat ik kan bekijken of er effectief nog opnames op de cloud staan.

De oplossing kan verschillen afhankelijk van de situatie dus kan ik hier geen algemeen antwoord op geven.  Als je ons je gegevens kan bezorgen kijken wij het na.

 

ik zal het even anders formuleren…

en ja hoor ;. de opnames staan effectief nog altijd in de cloud (en deels op de harde schijf van de v5)

lees hieronder..

de v 7 vervangt een defecte V5 compact voor onze 2de tv…

op de 1ste tv staat een V5 met harde schijf die perfect werkt (en hopelijk blijft dat zo).. alles wat we ooit op de 2de tv hebben opgenomen staat inderdaad in de cloud en is via de V5 perfect terug te vinden… tot hier geen probleem dus.. 

de opnames zijn dus via de V 5 aanwezig… ook deze die ik vandaag via de v 7 heb opgenomen.. .. EN tot eind vorige week netjes kunnen opnemen in de cloud via de compact V5.. maar op de V7 is er nergens een spoor te bekennen van opnames : leeg is het en leeg blijft de bibliotheek.. dus doen mijn klantengegevens niet echt ter zake en als ik ze zou doorgeven vrees ik maar 1 ding en dat is nog meer ellende als er op afstand geherprogrammeerd wordt…zou niet de eerste keer zijn dat ik alles opnieuw dien in te stellen… er moet een mogelijkheid zijn om een duidelijke handleiding te verstrekken om uit te leggen hoe de V 7 zou moeten werken   en als hij dat niet doet wat dan de reden is.. het belachelijke papiertje in de doos van de v7 helpt niemand vooruit en online is er ook niks te vinden… en als er dan toch iets te vinden is krijgt men  = bad gateway’…

weg opnames?  dan is het maar zo maar ik laat geen wijzigingen meer doorvoeren aan mijn installatie, net zomin als aan mijn pack(s ) die men ook al meermaals heeft gewijzigd en op termijn telkens in mijn nadeel;.. 

Reputatie 7
Badge +5

@RetroR Het kan perfect zijn dat synchronisatie van je beide modems niet in orde is. Om dit na te kijken heb ik dus klantgegevens nodig.

Als je deze niet wenst te geven is dat geen enkel probleem maar dan kan ik het voor jou specifiek niet nakijken. 

Het is de bedoeling dat ik het bekijk, niks verander. Mijn collega’s en ik doen ons uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te helpen maar dan hebben wij inderdaad wel bepaalde informatie nodig.

beste Daisy, ik ben ervan overtuigd dat u zeker u best wil doen maar mijn probleem is een algemeen probleem en niet van die aard dat het individueel opgelost kan worden.. ik heb het forum op hetzelfde probleem er even op doorgenomen en merk dat oplossingen niet echt geboden worden.. waarschijnlijk omdat men (nog) geen oplossingen heeft… en zijn ze er wel dan zou het superhandig zijn deze kenbaar te maken zodat iedereen de V7 kan gebruiken voor wat hij dient… waaronder opnames bekijken (die nog altijd in de cloud staan).. en misschien dan ook iets langer bewaren want dat lijkt het volgende probleem te zijn.. als men ze al kan opnemen…

dat u nu opeens dan melding maakt van een zogezegde synchronisatie tussen mijn 2 decoders vind ik zeer vreemd want (bijna) alles werkt normaal ,maar goed.. ik heb nog enkele tests af te werken en als die negatief blijven neem ik wel contact op met u om een eventuele test/nazicht door te voeren.. alvast bedankt voor uw inzet..