Vraag

Elke dag problemen met Android TV decoder

• 11 January 2022
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Zonder te overdrijven heb ik dagelijks problemen met mijn Android tv decoder.

Onderstaand de problemen opgelijst:

• een foutcode die begint met 101 of 130 (weet het niet meer zeker)
  • Wel beeld maar geen geluid
  • Wel geluid maar geen beeld
  • Wel beeld maar slechts op een deel van het scherm
  • De melding: deze video kan momentele niet worden afgespeeld

Dit probleem kan ik oplossen door heel de box te rebooten duurt ong. 10 min.
Als ik dit probleem 1 keer in de maand zou hebben zou ik er mee kunnen leven, maar we hebben dit minstens 1 keer per dag, soms zelfs meer.

Onze 2de box op de slaapkamer hebben we nog nooit moeten resetten/rebooten. deze werkt probleemloos.

De probleembox in de living hebben we al eens omgeruild, dit heeft niet geholpen. Ik heb de HDMI kabel al vervangen, dit heeft ook niet geholpen. Het enige wat wel werkt is dus die volledige reboot op het moment dat het probleem zich voor doet. Dit kan toch niet de bedoeling zijn als ik bijna 100 euro per maand betaal?

ter info: mijn grootmoeder heeft een zo een box en haar buren ook. Ook zij ervaren deze problemen, maar slechts enkele keren in de maand. Helaas kan mijn grootmoeder dit zelf niet oplossen en moeten we telkens in de avond (als zij tv kijkt) naar ginds om het op te lossen.

Wat kunnen we doen aan ons dagelijks terugkerend probleem?

6 reacties

je v7 probleemdecoder is die rechtstreeks aangesloten met de bbox met een netwerkkabel.

Als je de V7 probleemdecoder in de plaats zet van deze v7 die geen (bijna geen) probleem heeft, heb je dan nog deze problemen met je probleemdecoder.

NB: ik zet hierbij bijna geen probleem omdat er zich nog altijd af en toe problemen met de v7 voordoen, en dit zal pas opgelost zijn als ze bij Proximus de reden hiervan opgelost krijgen.

vat info vind je omtrent de v7 hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Hebben tot voor enige weken hetzelfde probleem ervaren. Een technicus van Proximus heeft toen, tot onze grote opluchting, het probleem opgelost. Alles werkte perfect voor enige tijd: bij het aanzetten van de tv sprong de decoder automatisch aan en we konden probleemloos tv kijken. 
Nu begint het probleem zich stilaan weer op te bouwen. Bij het aanzetten van de tv zou de decoder vanzelf moeten opstarten. Net zoals voorheen doet hij dat niet meer. Wanneer we de decoder dan manueel opstarten, heeft hij lange tijd nodig om te laden. Iedere volgende dag duurt dit wat langer. Tot nu toe lukt het ons nog, maar we houden ons hart vast voor wat nog kan komen. Want iets wat niet naar behoren werkt, vormt een grote bron van ergernis en frustratie.

Reputatie 7
Badge +4

@LorenzoVDS Heb je dit probleem via kabel, of draadloos ? Kan je, als het draadloos is, eens testen met een kabel, of op de plaats van de decoder die wel goed werkt ?  

@LorenzoVDS Heb je dit probleem via kabel, of draadloos ? Kan je, als het draadloos is, eens testen met een kabel, of op de plaats van de decoder die wel goed werkt ?  

Beide zijn reeds aangesloten via de netwerkkabel. ik zal de 2 toestellen van plaats verwisselen zoals ook Martin adviseerde. over enkele dagen kom ik dan hier terug met feedback. alvast iedereen bedankt om mee te denken.

Misschien verschillen de software versies ook van beide decoders die zou je ook eens kunnen opvragen  om te zien welke  middleware versie en app versie er op staat.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.53.1

Je kunt  controleren op eventuele updates:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Een kleine tussentijdse update.

De goedwerkende Android decoder die nu in de living staat (heeft ook op deze locatie nog geen problemen gegeven). Daaruit kunnen we voorlopig concluderen dat er met de bekabeling en de tv op die locatie niks mis is.

De ‘probleem’ Android decoder die nu op de slaapkamer staat heeft op zijn nieuwe plek tot nu toe 3 keer in de laatste week problemen gegeven. wat nog te veel is, maar aanzienlijk minder dan in de living. Ik wil het daarom graag nog een week extra bekijken.

Reageer