Skip to main content
Vraag

eigenaardigheden met opnames


opnames in Pickx app
Gisteravond hebben wij 2 afleveringen van Shetland, opgenomen (detective serie op NPO2).
Deze verschijnen in de opnames via de  decoder (V7) maar niet in de pickx app (op smartphone).

Verder kijken
Daarnaast hebben wij een reeks (Huss) beginnen opnemen op Canvas. Pas bij het afspelen van de 1e aflevering (vorige vrijdag dacht ik) hebben we gemerkt dat het een herhaling was (of hebben we eerder gekeken op een andere zender?). Na enkele minuten heb ik de (twee) opnames gewist en de serieopname verwijderd. Maar de opname (1e aflevering) blijft gewoon staan in “verder kijken”. Ze wordt uiteraard niet gevonden. Via de app geeft dit trouwens een “error 404”.
Herstarten van decoderis geen oplossing, herstarten van modem en decoder evenmin.

volgorde van afleveringen (V7)
Al eerder aangekaart: bij een reeks controleer ik steeds welke aflevering de volgende is, dit is niet noodzakelijke de bovenste in de lijst. Het is dus al voorgekomen dat het vervolg van een reeks niet klopte in het verhaal omdat … juist. De optie “recenste eerst” is beschikbaar maar een volkomen onlogische optie. Kan dit eens doorgegeven worden? En ook de resterende dagen zouden duidelijker moeten getoond worden in het overzicht.
 

12 reacties

En een aanvulling of 2
Ondertussen staat er al 2 gewiste opnames/reeksen in verder kijken, opnames  die niet meer te bekijken zijn.

Dan is er een verschil tussen het aantal opnames via de decoder (geteld: 42 opnames) en het aantal in de Pickx app (35). Dus 7 opnames die in de app spoorloos zijn.
Zoiets kan zeer verwarrend zijn bijv. wanneer we niet thuis (zoals op vakantie) zijn en opnames programmeren via de app. Dat heb ik de laatste jaren zo gedaan trouwens. Ik spreek nog niet over de opnames bekijken, dat doen we gewoon thuis..

De reden voor dit verschil kan dan ook niet liggen bij de rechten, Daarbij: we zijn thuis.
 

mss heeft het maken met  synchronisatie tussen Decoder <> PX-TV-profile  <> Pickx-app

En mss eventueel een herstart bbox/decoder soelaas brengen (mogelijks zelf bbox resetten),?

Herstarten is al gebeurd (zie mijn 1e post)
Ik  ben niet de enige ben met deze klachten. Er heeft al eens iemand gepost dat 20 items kunnen blijven staan in “verder kijken”. De “oudste wordt daarna verwijderd, een nieuwe komt in de plaats, maar nooit meer dan 20.
Maar of dat nu een apart topic was of het stand-van-zaken topic over de V7?
De nieuwste software zit gewoon vol bugs.

Inderdaad dit klopt want ik ben blij dat ik deze nieuwe 6 versie nog niet heb!

Update
Bij 1 van de 2 gewiste opnames die blijven staan op de decoder in “verder kijken” staat er nu (al een paar dagen) dat deze binnenkort (?) wordt verwijderd. In de app op mijn smartphone staat deze toevoeging niet.
Ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Dit probleem met opnames die gewist zijn, is gekend en zou binnenkort -na een update van je decoder- opgelost moeten zijn.

Het klopt dat niet alle opnames zichtbaar zijn op de app. 

We zijn momenteel bezig met onze klanten over te zetten naar een nieuw, moderner platform. Bij u is dat al gebeurd. De mogelijkheden om opnames makkelijker verder te bekijken op een ander toestel zullen dan makkelijker worden, maar dit is nog niet actief momenteel. 

@Mutlie 

heb je al eens geprobeerd door Clear data eens uit te voeren op je decoder, wat dit geeft:

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “     
              |- Clear data & herstart         

 

Wat wist Clear Data?
Moet ik dan alles terug instellen?
En daarbij, binnen een paar dagen zou “verder kijken” moeten helemaal leeg zijn.
Het is enkel bij die 2 opnames dat het fout loopt, we hebben het bij geen andere deels gekeken en gewist) voor gehad.

 

Alles wissen doet dat niet, ik heb dit ook ooit eens gebruikt met een programma dat bleef staan om “verder te kijken” terwijl de rest na een week automatisch gewist werd.
Enfin ik gaf het maar mee en je kan uiteraard even goed wachten of wachten tot het nieuwe platform dit heeft opgelost.

Ik ga niet zomaar data clearen en wacht nog even af.
Maar dit doet mij wel vermoeden dat de 60 dagen bewaarregel hier geldt.als ik me niet vergis

Ondertussen heb ik als ik me niet vergis een nieuwe softwareversie, 6.155.2.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Programma’s kunnen vanaf nu worden verwijderd uit je ‘Verder kijken’-balk in de Pickx-app (Android/iOS/tvOS). Houd gewoon het programma vast dat je wilt verwijderen en gebruik onze ‘Verwijderen’-actie.

Later dit jaar zal het ook mogelijk zijn op de website en op de V7 als je aangesloten bent op het nieuwe platform. 

 

We zijn een weekendje weg, dus i.v.m. de pickx app in Android:

  • het ene programma dat ging verwijderd worden zie ik niet meer in de pickx app.
  • Het ander programma staat er nog. (Geen toevoeging dat het binnenkort zal worden verwijderd. In de app zie ik geen mogelijkheid tot verwijdering, wat ik ook probeer. Ik krijg enkel een error404. That’s it.

Reageer