Skip to main content
Vraag

Eigen fibermodem (UDM pro max) en TV (Apple TV - Pickx)

• September 17, 2025
  • 6 reacties
  • 72 Bekeken

Hoi,

Kan ik zomaar mijn Apple TV (Pickx) gebruiken in mijn netwerk als ik een Unifi setup heb met eigen modem ? 

Of moet ik hier een aparte VLAN opzetten of iets anders ?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • September 17, 2025

@spacekiek apple tv en de app werkt via internet, daarop moet je geen speciale poorten openen, dat is enkel voor de tv box zelf van proximus dat je poorten moet openen en linken aan een aansluiting op je router.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 17, 2025

Fyi

Je eigen apparatuur gebruiken | Proximus

• Je modem/router moet VLAN-tagging op de WAN-interface en IPoE-sessies ondersteunen.

&

Cfr info Master-magic ik vermoed dat Picks op Apple TV gewoon een zuivere streaming dienst is (zoals bv. Netflix, VRTMax, enz.) en u hiervoor geen VLANs in uw netwerk dient op te zetten 

Martin
  • September 17, 2025

&

inderdaad Picks op Apple TV
Gebruikt gewoon internet (HTTP/HTTPS), geen VLAN’s.
Je hoeft dus geen VLAN 20 of speciale Proximus-router te gebruiken.
In principe zou je moeten kunnen inloggen en kijken waar je ook bent, zolang er internet is (Wi-Fi of 4G/5G via hotspot), maar er kunnen beperkingen zijn voor sommige zenders zijn om rechtenredenen die alleen in België beschikbaar (geo-restrictie).

• Auteur
  • Apprentice
  • September 18, 2025

&

inderdaad Picks op Apple TV
Gebruikt gewoon internet (HTTP/HTTPS), geen VLAN’s.
Je hoeft dus geen VLAN 20 of speciale Proximus-router te gebruiken.
In principe zou je moeten kunnen inloggen en kijken waar je ook bent, zolang er internet is (Wi-Fi of 4G/5G via hotspot), maar er kunnen beperkingen zijn voor sommige zenders zijn om rechtenredenen die alleen in België beschikbaar (geo-restrictie).

Momenteel als ik een zender kies, krijg ik onmiddelijk een stil beeld te zien en dan begint hij te ‘laden’. Blijft maar duren. Misschien moet ik alles eens herstarten … al is het wel raar, want al de rest werkt wel op Apple TV. 

Voor de setup van de ONT modem in de UDM pro moet ik wel VLAN20 instellen hé?

Martin
  • September 18, 2025

Heb je gecontroleerd of je op single VLAN zit (normaal op glasvezel zou je in Single Vlan moeten staan)

1. Klik op onderstaande knop en meld je aan.
    Log in op MyProximus
  2. Ga naar de pagina van je internetproduct (bijvoorbeeld Internet Maxi).
  3. Klik op Je eigen apparatuur installeren.
  4. Ga naar VLAN:
    • Als je in Single Vlan zit, hoef je niets te doen.
    • Als je Triple VLAN gebruikt, schakel dan over naar Single VLAN.
  5. Stel een IPoE-verbinding in op de WAN-interface met VLAN-tag 20, volgens de instructies van de fabrikant van de router of modem/router.

Belangrijk: Bewaar je Proximus-router thuis. Het kan handig zijn bij technische problemen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 19, 2025