Skip to main content
Vraag

Doorspoelen of terugspoelen met Pickx op tablet

• April 14, 2026
  • 11 reacties
  • 50 Bekeken

Sinds 1 week kan ik niet meer terugspoelen op mijn Samsung tablet als ik een programma in real time bekijk via Pickx.  

Dit kan dan wel als het programma afgelopen is.  

Ik heb dit gisteren reeds telefonisch gemeld, maar daar wist men er precies geen raad mee.

Ik kreeg nadien wel een mail die niet terzake was. Ging over TV, waar het wel lukt.

Ter info : Ik heb op hen vraag Pickx reeds herinstalleerd

Vroeger kon dit wel op de tablet. 

We hebben trouwens 2 Samsung tablets en op beide hetzelfde probleem.

Iemand daar een oplossing voor

11 reacties

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • April 14, 2026

@andrevano 

Welke android versie heb je op de Samsung tablets?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • April 14, 2026

@andrevano 

Welke android versie heb je op de Samsung tablets?

Geert

Android 13.  Dus nog niet zo oud.  +  tot vorige week heeft het gewerkt.

Mutlie
  • April 14, 2026

Probeer eens eerst de cache te wissen (als je dat nog niet hebt gedaan) 
Ga naar Instellingen > Apps > Pickx > Opslag > Cache wissen & Gegevens wissen.
Je tablet herstarten kan ook helpen. Pas als laatste  ultieme oplossing zou ik de app de-installeren en terug installeren, temeer daar de laatste bijwerking al enkele jaren oud is.

• Auteur
  • Rising star
  • April 14, 2026

Probeer eens eerst de cache te wissen (als je dat nog niet hebt gedaan) 
Ga naar Instellingen > Apps > Pickx > Opslag > Cache wissen & Gegevens wissen.
Je tablet herstarten kan ook helpen. Pas als laatste  ultieme oplossing zou ik de app de-installeren en terug installeren, temeer daar de laatste bijwerking al enkele jaren oud is.

Ik heb alles geprobeerd wat je voorstelde (trouwens, dank ervoor).Blijft gewoon hetzelfde

Mutlie
  • April 15, 2026

Vreemd.
Ik “zie” geen duidelijke oorzaak maar het verband tussen beide tablets noemt Samsung. Daarom mijn vraag: is er de laatste week ergens een bijwerking geweest van Samsung? Dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Maar een (directe) oplossing heb ik niet.

Martin
  • April 15, 2026

Op mijn Samsung smartphone heb ik dit ook al voorgehad en het enigste dat hielp was eerst Pickx geforceerd te laten stoppen en dan terug pickx opgestart en het was in orde. 

NB: als batterij besparing actief is kan dit ook problemen geven, of die optie voor een tablet ook bestaat weet ik niet want ik heb geen samsung tablet.

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Vreemd.
Ik “zie” geen duidelijke oorzaak maar het verband tussen beide tablets noemt Samsung. Daarom mijn vraag: is er de laatste week ergens een bijwerking geweest van Samsung? Dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Bij Pickx zie ik staan : Bijgewerkt op  7 apr 2026

Martin
  • April 15, 2026

Dan is er grote kans dat het sinds deze update gebeurd is.

Mutlie
  • April 15, 2026

Vreemd.

Bij Pickx zie ik staan : Bijgewerkt op  7 apr 2026

Dat is dan recent, daar was ik nog niet van op de hoogte.
Zoals ​@Martin zegt, er is een kans dat er een fout in de update  is ingeslopen. 
Hopelijk geven de PX medewerkers dit door. 

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Op mijn Samsung smartphone heb ik dit ook al voorgehad en het enigste dat hielp was eerst Pickx geforceerd te laten stoppen en dan terug pickx opgestart en het was in orde. 

NB: als batterij besparing actief is kan dit ook problemen geven, of die optie voor een tablet ook bestaat weet ik niet want ik heb geen samsung tablet.

Spaarstand staat uit op de tablet.

• Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2026

Gevonden !

In Proximus+ gezocht naar de Internetbox./ instellingen/informatie.

Bij “status van je Internet box” stond : “kan geen verbinding maken “  of zoiets en “NIET VERBONDEN’. Bij algemene informatie stond er niets ingevuld. de app laten bijwerken en ik kreeg wel info.

Getest op de tablet en inderdaad ik kan terugspoelen in een lopend programma.

Logica (denk ik): vermits er geen verbinding was  op dit niveau kreeg Pickx deze info niet door alhoewel ik volop internet kon gebruiken.

Dank aan alle mensen die meegedacht hebben. Super !