Skip to main content
Vraag

Diverse problemen met Android tv decoder, error A001, P130, echo klank, stilstaand beeld en klank loopt verder

• May 26, 2026
  • 6 reacties
  • 54 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Afstand tussen internet box en TV decoder is amper 7 meter in dezelfde kamer. Verbinding tussen internet box en TV decoder is via wifi. Sinds een tweetal weken valt de wifi verbinding bijna dagelijks weg tussen beide toestellen. Smart phone en internet verbinding via wifi ondervinden geen problemen. De decoder af- en aanzetten via de afstandsbediening helpt niet. Decoder moet fysisch af- en aangezet worden. Zo mis je hele stukken van het programma dat je aan het bekijken bent. Kijk je uitgesteld of heb je even gepauzeerd dan kan je van het begin herstarten. Gezellig als je een programma bekijkt dat al enkele uren loopt.

Wanneer ik soms een programma uitgesteld wil bekijken b.v. het nieuws en dat herstart, dan blijft het beeld stil staan maar de klank gaat verder. Swappen naar ander nummer (kanaal) en opnieuw proberen is dan de boodschap.

Al enkele keren voorgehad bij het pauzeren van een programma en verder bekijken dat er een echo op de klank zit doordat de klank herhaalt wordt in de achtergrond en de klank haast onverstaanbaar maakt. Erg storend.

6 reacties

Martin
  • May 26, 2026

@bosmal heb je uw internet box al eens gereset als volgt →   Reset je Bbox/Internet box

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • May 26, 2026

Hallo Martin,

Ik heb de internet box “geavanceerd heropgestart” zodanig dat mijn instellingen dynamic dns, port forwarding, enz …  behouden blijven.

Het lijkt mij toch wel raar dat mijn problemen te wijten zijn aan de internet box omdat:

• Alle andere toestellen 2-3 iPhones; laptop via wifi, pc via internet kabel geen hinder ondervinden.
  • TV decoder dient fysisch af- en aangezet te worden om wifi terug te activeren, niet de internet box.
  • Stilstaand beeld met klank en echo klank problemen wijzen naar de decoder, niet naar de internet box.

Martin
  • May 26, 2026

@bosmal Inderdaad, Ik dacht dit vroeger ook zo, met mijn bbox3 en v5c decoder, alles werkte normaal uitgenomen de bbox3 en de decoder herstarten en resetten loste niks op en dacht ik allee dan reset ik maar eens de bbox3, tot mijn verbazing werkte de decoder dan wel naar behoren!

Wat nu niet betekent dat je altijd al de problemen met een reset van de internet box kunt oplossen , maar is zeker de moeite waard om het te proberen. Decoder resetten kan natuurlijk ook helpen.

Moest het toch nog voorvallen na reset van internetbox dan zou ik het nog eens proberen met een lange utp kabel (die je los over de grond legt) waarmee je voorlopig eens de V7c decoder rechtstreeks aansluit op de internetbox.

Staat je v7c vrij opgesteld mss niet te ver van de internetbox, maar hindernissen zoals muren die er tussen staan.  bv..

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • May 26, 2026

@bosmal Kan je je decoder eens resetten? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • May 26, 2026

@Martin De afstand tussen internet box en TV decoder is amper 7 meter en er zijn geen echte obstakels tussen beide toestellen. Ze staan in dezelfde ruimte en er zit alleen een klein stuk (hoek) van een (antieke) houten bureau in rechte lijn.

Internet snelheid via kabel Down: 90,44 Mbps en UP: 27,77 Mbps (PC)

Internet snelheid via wifi op locatie TV: Down 41,62 Mbps en UP: 28,06 Mbps (Oude Laptop)

Internet snelheid via wifi op locatie vlak bij internet box: Down 42,34 Mbps en UP 28,00 Mbps (Oude laptop)

Martin
  • May 26, 2026

@bosmal 

Ok, als het nog voorvalt en indien je het nog niet moest gedaan hebben kan je ook nog de decoder resetten