Vraag

digidecoder

  • 29 September 2020
  • 20 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste

bij opgenomen programma’s zie ik een melding staan deze media niet beschikbaar ik heb alles uitgeschakeld en terug opgestart en het is nog altijd niet opgelost deze probleem heb ik op een digidecoder in onze kamer zie foto 

 

mvg dimitrie 

 


This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Beste

bij opgenomen programma’s zie ik een melding staan deze media niet beschikbaar ik heb alles uitgeschakeld en terug opgestart en het is nog altijd niet opgelost deze probleem heb ik op een digidecoder in onze kamer zie foto 

 

mvg dimitrie 

 


hi, kan je hiervoor even zowel de modem als decoder herstarten

Reputatie 1
Badge

Beste 

 

ja ik zal het een keer proberen 

ik laat u iets weten 

mvg dimi

Reputatie 1
Badge

beste

we krijgen nog steeds het probleem

wat moet ik nu doen?

1ik heb gebeld naar proximus klantendienst zij zeiden dat ik de decoder moest resetten

na een tijdje nog steeds het probleem

2 heb meermaals de router en de digidecoder heropgestart nog steeds hetzelfde probleem

 

maar de digidecoder is aangesloten op een stekkerdoos zou dit het probleem zijn?

ik heb ergens gelezen dat dit de oorzaak zou kunnen zijn

 

 

 

@dimitrie

Hoe is je decoder verbonden? Met een PLC adapter of een wifi bridge?

Hier heb ik een gelijkaardig probleem gevonden,

mijn decoder en wifi bridge zijn aangesloten via een stekkerdoos, en ik heb geen problemen bij het afspelen van een opname.

Je kijkt waarschijnlijk nog via een V5 decoder al dan niet compact?

Indien je decoder verbonden is met een PLC adapter de PLC adapter in het hoofdstopcontact steken aan de muur en de stekkerdoos aansluiten op de PLC adapter en de decoder aansluiten op de stekkerdoos, samen met de tv.

Succes

Timm1983

Reputatie 1
Badge

Beste timm1983

nee de digidecoder is aangesloten op een internet stekker omdat ie boven staat in onze kamer en de digidecoder is aangesloten op een stekkerdoos

ik heb de voorlaatste nieuwe digidecoder 

het lijkt op een ruimteschip 

 

mvg dimi 

 

 

@dimitrie 

De decoder zal dan waarschijnlijk ook nog verbonden zijn met een witte PLC adapter waar Belgacom op staat?

Gebruik je dit om je decoder te verbinden? Misschien kijk je nog met een V4 decoder?

Indien je het wenst kan je je V4 decoder laten omruilen door Proximus voor een V5 compact decoder.

Die je dan verbindt met een wifi bridge ipv een PLC Adapter.

De V4 decoder is momenteel verouderd en deze zal gewoon worden omgeruild voor een v5 decoder.
De V4 decoder mag je houden of is voor het containerpark bestemd.

Misschien je met de v5 compact decoder geen problemen meer zult hebben om opname’s terug te bekijken. Of kijk je reeds met een V5 compact decoder en is de decoder verbonden met een Wifi bridge?

Timm1983

@dimitrie dus als ik het goed begrijp is je V6 decoder aangesloten rechtstreeks met een utp netwerkkabel aan je bbox en heb je reeds eerst de bbox gereset (= 20 sec de het reset knopje ingedrukt houden en dan pas loslaten als alleen nog de power led opgelicht blijft) en dan pas na volledige opstart van de bbox ook de decoder een reset laten doen.

Je V6 decoder resetten | Proximus

PS: bij Proximus spreekt men van een decoder en bij Telenet van een Digibox of Digicorder

Het hangt er ook vanaf wat er allemaal op je stekkerdoos ingeplugd zit zo kan bv. sommige netadapters/laders voor storingen zorgen.

V6 DECODER

 

Reputatie 1
Badge

Beste 

Martin en Timm1983 

ik heb een V6 decoder en ben bij Proximus 

Er zit geen plc ertussen het is gewoon zo een stekker waarmee je internet kabel erin plugt 

 

mvg dimitrie 

En je hebt zowel de bbox en de decoder reeds gereset 

bbox reset (= 20 sec de het reset knopje ingedrukt houden en dan pas loslaten als alleen nog de power led opgelicht blijft) en dan pas na volledige opstart van de bbox

dan pas ook de decoder een reset laten doen Je V6 decoder resetten | Proximus

Reputatie 1
Badge

Beste Martin 

ik wil niet lastig doen hoor maar ik heb dit al gedaan en het is nog steeds hetzelfde heb de digidecoder op een rechtstreekse stekker aangesloten 

mvg dimi 

@dimitrie 

Je kijkt dus met een V6 decoder die met een netwerkkabel is aangesloten op de b box 3 modem, ik kijk helaas nog met een V5 compact en ik maak gebruik van een wifi bridge om mijn decoder te verbinden omdat het onmogelijk is voor mij om een netwerkkabel te gebruiken tussen de decoder en b box 3.

Met hoeveel decoders kijk jij Proximus? 1, 2 of misschien 3?
De foutmelding die je krijgt kan misschien ook de reden zijn dat er nog een oudere decoder op je lijn geregistreerd staat, maar dat zullen de Proximusmedewerkers eens moeten nachecken morgen als ze hier terug zijn op het forum. Indien gewenst kan je hier aan Proximus vragen om eens je lijn te laten testen op fouten of overbodige oude decoders die nog op de lijn geregistreerd staan.

Timm1983

@dimitrie 

zijn dit opnames die je wilt bekijken die je vroeger voor je de V6 decoder had, opgenomen hebt met een andere decoder, want dit heeft niks te maken of je nog andere decoders hebt of dat er nog oudere binnengeleverde decoders op je lijn geregistreerd staan.

Reputatie 1
Badge

Beste martin en timm1983 

ja eigenlijk is de decoder verbonden op me router met een netwerkkabel ik heb nog een oude digidecoder staan maar die is niet aangesloten ik heb opnames staan van een paar weken  onlangs wil ik een opname bekijken van de dag zelf en had nog steeds die melding wil geen discussie starten hoor

Ik heb die digidecoder V6 aangesloten op een rechtstreekse stekkers electriciteit 

 

mvg dimi 

Reputatie 1
Badge

Ik heb 2 digidecoder een beneden en een in onze slaapkamer 

@dimitrie 

Je beschikt dus over 2 V6 decoders? Heb je al eens geprobeerd om enkel de decoders van plaats te veranderen? Misschien eens proberen met een andere netwerkkabel of HDMI kabel als je er nog een in reserve hebt.

Of misschien je telefoonlijn eens laten controleren door Proximus of misschien opteren voor een omruiling naar een V5 compact decoder indien gewenst, want deze is de stabielste van het moment, en geen problemen om opnames te bekijken.

Timm1983

@dimitrie het is een oude decoder dus geen v6 dan ook veronderstel ik toch.

Mss is het beter dat iemand van proximus eens een technieker stuurt om alles eens na te trekken maar dat laat ik aan een proximus forummedewerker over uiteraard om een beslissing te nemen, want ik zie dat er hier nog niemand die van prox zelf is hier onlangs nog de draad opgenomen heeft.

Reputatie 7
Badge +3

@dimitrie 

Als ik het goed begrijp heb je dit niet op alle opnames maar op enkele, klopt dit?

kan je nog naar zenders in HD kijken? (bv Njam! op kanaal 87)

 

Geert

Reputatie 1
Badge

Timm1985 Martin en Geert 

beneden beschik ik over een v5 decoder met deze decoder heb ik geen problemen mee boven in onze slaapkamer beschik ik over een V6 decoder en inderdaad dat lampje van HD brand ook niet meer en inderdaad bepaalde opnames kan ik niet bekijken ik zou graag een v5 decoder hebben voor in onze slaapkamer ben daar zeer tevreden mee 

mvg dimitrie 

Reputatie 7
Badge +3

Je kan die opnames niet meer bekijken omdat je decoder blijkbaar geen HD ontvangt, heb je deze al herstart?

 

Geert

Reputatie 1
Badge

Beste geertc 

de decoder zat op een stekkerdoos 

blijkbaar zou dit de oorzaak kunnen zijn om dat er storingen zou zijn heb de decoder aangesloten op een rechtstreekse stekker verlopig heb ik dit niet meer 

 

mvg dimi