Skip to main content
Vraag

Decoder van V5 naar V7

jacqueshuybrechts
Forum|alt.badge.img

Hello 

Hello Heb TV decoder V5 en valt soms weg, heb Fiber, topic Forum spreken ze van Decoder V7 moet ik dan mijne vervangen.
Groeten Jac.

10 reacties

Martin
  • 32894 reacties
  • 12 januari 2025

De oude V5 decoders worden sowieso geleidelijk aan uitgefaseerd, dus kunnen de Proximus moderatoren maandag beslissen of ze je een V7 opsturen ter vervanging van je oude V5 decoder.

In dit geval moet de oude V5 decoder niet meer terug gestuurd worden, het zijn enkel de V5compact en de V7 decoders die nog moeten teruggestuurd worden.

Ondertussen zou je toch kunnen proberen om het probleem van je v5 op te lossen door alles eens te herstarten zoals aangegeven → hier 

moest het niks oplossen dan kan je eventueel nog proberen van de decoder eens volledig stroomloos te zetten en dan de internet box te resetten als je terug kunt surfen dan de decoder terug onder spanning zetten en indien nog niet opgelost dan nog eens de →  decoder resetten

jacqueshuybrechts
Forum|alt.badge.img

Martin
Ik heb een V5 compact heb ik gezien.
Dank u voor de inlichting.
Jac.

Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 13 januari 2025

Jacques,

Bij mij waren er enkele maanden geleden ook problemen met onze decoder.

Op de helpdesk werd dan voorgesteld om de decoder te vervangen. Groot was mijn verbazing dat daarvoor bijna 50€ aangerekend werd (ontvangen via mail), terwijl het probleem wel degelijk aan de decoder lag. Daarvan werd op de helpdesk niets gezegd. Na veel gezever werd dit bedrag alsnog gecrediteerd.

Een bijkomende opmerking: Zoals Martin opmerkt is Proximus al (veel) langer bezig om de oude decoders uit te faseren. Zijn er problemen met een decoder, dan dient die gratis omgeruild. Zijn er geen problemen en wil men toch een omruiling naar een nieuwe dan kan ik akkoord gaan dat de omruiling aangerekend wordt.

Ludo

Martin
  • 32894 reacties
  • 13 januari 2025

@jacqueshuybrechts 

Heeft het iets opgelost door de decoder eens volledig stroomloos te zetten en dan de internet box te → resetten als je terug kunt surfen dan de decoder terug onder spanning zetten.
Indien nog niet opgelost dan nog eens de →  decoder resetten

jacqueshuybrechts
Forum|alt.badge.img

Martin

Beeld is is gisteren 2x weg gegaan (vast) dan zwart beeld na een circa 1 minuut terug beeld.

Had dan al de decoder gereset.

Martin
  • 32894 reacties
  • 14 januari 2025

en ook de bbox gereset?

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2104 reacties
  • 14 januari 2025

@jacqueshuybrechts 

Volgens de metingen heb je nog een gewone v5 decoder 

kan je de Fibermodem, de internetbox (modem) en de v5 eens herstarten.

Hierin vind je de uitleg terug: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Geert

jacqueshuybrechts
Forum|alt.badge.img

Geert

Gedaan en wacht af want het weggaan van beeld was niet altijd.

Hieronder mijn Internet box op filmpje was andere.

INTERNETBOX

Jac.

Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 16 januari 2025

Jacques,

Dat is een foto van je internet box (modem) en niet van je decoder.

mvg,

ludo

jacqueshuybrechts
Forum|alt.badge.img

bosmal

Ja dat weet ik, wilde laten zien op het filmpje was een andere internet box (modem) voor te herstarten.

Op de ogenblik blijft het bevriest het beeld niet meer.

mvg.

Reageer