Skip to main content
Vraag

decoder v7 problemen


Elke ochtend wanneer ik de televisie wil opstarten krijg ik de foutmelding “hdmi kabel ontbreekt”. 
 

De decoder wordt dan opgestart vanuit standby modus. Als ik vanachter op het knopje duw werkt het wel weer. De hdmi kabel ontbreekt helemaal niet. 
 

Kan iemand mij een oplossing bieden? 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

31 reacties

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 30 januari 2024

@Martin @raf85 Allemaal gedaan niks dat een oplossing bied.

Ik ben bij de elektro zaak geweest waar ik de tv gekocht heb en het probleem is gekend van de decoder V7. Is blijkbaar ook een probleem bij andere merken. Proximus hun V7 zou een hub hebben die ze voorlopig niet opgelost krijgen. 


Martin
  • 33963 reacties
  • 28 januari 2024

inderdaad had het juist ook gevonden op het internet 

Probeer toch mss eens HDMI CEC uit te zetten op je decoder (weet niet of het zal helpen maar je kan altijd eens proberen)


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 134 reacties
  • 28 januari 2024

“voeding apparaat fout” wijst duidelijk op een HDMI handshake probleem, dat gaat een UTP kabel niet verhelpen. Fiber gaat dit ook niet oplossen.


Martin
  • 33963 reacties
  • 28 januari 2024

@ernic 

heb je de mogelijkheid om de decoder rechtstreek met een voorlopige lange utp kabel rechtstreeks te verbinden met de bbox.


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 134 reacties
  • 28 januari 2024

Ja dat kan wel met Samsung, heb er vaker slechtere ervaringen mee. De HDMI kabel is ook zeker vervangen geweest? Eventueel resolutie op de decoder vast zetten op 1080p kan ook een oplossing bieden.


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 28 januari 2024

Ik heb op vrijdag 19 januari 24 mijn V5 vervangen door een V7. Het is op een echte ramp uitgelopen met resultaat dat terug de oude V5 aangesloten blijft. 9 telefoons met de technische dienst gedaan op dinsdag 23/01/24 technieker langs geweest. Die mens heeft dan ook alles vervangen wat er te vervangen viel zoals de wifi boosters en de modem. Alles aangesloten met nieuwe kabels maar geen resultaat. Ik kan een bepaalde tijd kijken en dan krijg ik plots de melding “voeding apparaat fout”. dus voor een hele tijd gedaan met kijken dan werkt het weer wel. Ik heb een Samsung QLED K4 65 inch smart televisie met een aparte centrale. De software van de tv is is ok ( alle updates zijn er). De technieker denkt nu dat er iets zo zijn met de tv en daardoor regelmatig het signaal verliest met de decoder. Ik vind dit wel wat een raar en vraag me af of dit kan? Iemand suggesties of enige hulp. ik stel me dan wel de vraag wat er zal gebeuren als ze fiber komen binnen leggen?

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2145 reacties
  • 14 december 2023

@Stroobl Als je je modem herstart starten niet automatisch alle andere toestellen ook opnieuw op. Dus je wifi boosters dien je handmatig te herstarten.


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 13 december 2023

@raf85 ja, is ook in orde .. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 134 reacties
  • 12 december 2023

Is de samsung up-to-date qua software? Je kan eens checken of er geen updates beschikbaar zijn voor je tv.


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 12 december 2023

@Michael V  ik heb de modem opnieuw opgestart en dan zijn de boosters automatisch ook opnieuw opgestart neem ik aan? Decoder heb ik uiteraard ook opnieuw opgestart. 


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 654 reacties
  • 12 december 2023

@Stroobl Dus als ik het goed lees heb je de laatste keer alleen de modem opnieuw opgestart?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 8 december 2023

@HadewychT 

 

ik heb de modem opnieuw opgestart zonder resultaat… 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 4 december 2023

@Stroobl Ik heb het hier nog eens nagekeken en zie dat je modem (internetbox) nog niet mee herstart is. Kan je dat toestel toch ook eens mee herstarten als je het probleem terug hebt, samen met de booster en decoder?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 3 december 2023

@HadewychT  het probleem met de decoder en hdmi kabel is opgelost. Het probleem met de afstandbediening blijft, na enkele uren kan je niet meer naar het menu of tv gids, zenders verzetten kan nog even maar je krijgt geen postnummers meer te zien dus is het gokken. 
Dezelfde oplossing, op de decoder vanachter op het knopje duwen dat die helemaal opnieuw heropstart.

 

beetje beu, op ons vorig adres hadden wij een oudere decoder maar nooit last mee gehad. Ik mis de oudere technologie in dit geval. 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 17 november 2023

@Stroobl Ik heb je lijn nagekeken. Die is in orde. Ik zie dat je decoder via een booster is aangesloten. Kan je al je toestellen eens herstarten ? Dwz dat je je internetbox, booster en decoder uitschakelt, waarna je eerst de internetbox terug opzet. Als alle lichtjes terug blauw branden zoals voorheen zet je de booster terug op en als zijn lichtjes terug branden, mag je je decoder terug opstarten. 

Kan je ons laten weten of je die problemen dan nog hebt ? 

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 16 november 2023

@GeertC  de decoder gaat niet meer vanzelf in slaapstand dus dit probleem is opgelost maar nu heb ik het volgende probleem. 

Na lange tijd tv kijken werkt de helft van mijn afstandsbediening niet meer. Ik kan niet meer naar het home menu gaan, de tv geeft die meer de zenders weer als ik het verzet. Ik moet dan ook steeds de decoder volledig uitzette en weer aan.


iemand een idee? 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 14 november 2023

@Stroobl 

krijg je inmiddels deze foutmelding nog?

 

Geert


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 134 reacties
  • 9 november 2023

HDMI CEC (indien dit nog niet gebeurd is), schermbeveiliging, en energiebesparing zou ik allemaal uitschakelen op de decoder. Zo werkt het hier zonder problemen.


Martin
  • 33963 reacties
  • 9 november 2023

je zou dit kunnen eens uitzetten

 je kunt hem zo instellen dat hij na een bepaalde tijd in sluimerstand gaat (tussen 1 en 9 uur). Selecteer via de menutoets 'instellingen' > 'systeem' > 'sluimerstand' > 'sluimerstand'.


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 9 november 2023

@raf85 die springt vanzelf in standby na een tijdje. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 134 reacties
  • 9 november 2023

En als je de decoder gewoon 24/24 aanlaat zonder deze in standby te zetten?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 9 november 2023

@HadewychT  nee spijtig genoeg niet, elke ochtend opnieuw moet ik de knop vanachter uit en aanzetten zodat hij volledig opnieuw opstart en dan werkt het wel. 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 9 november 2023

@Stroobl Is het op deze manier opgelost ? 


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 2 november 2023

@Martin  ik heb dit ook eens geprobeerd, morgenvroeg zullen we zien of het gelukt is. 
 

dankje voor de tips @Martin en @raf85 


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 2 november 2023

@raf85 Ja een samsung tv, bij onze vorige decoder hadden wij dat probleem niet.