Skip to main content
Vraag

decoder v7 problemen


Elke ochtend wanneer ik de televisie wil opstarten krijg ik de foutmelding “hdmi kabel ontbreekt”. 
 

De decoder wordt dan opgestart vanuit standby modus. Als ik vanachter op het knopje duw werkt het wel weer. De hdmi kabel ontbreekt helemaal niet. 
 

Kan iemand mij een oplossing bieden? 

This topic has been closed for comments

31 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 132 reacties
  • 29 oktober 2023

Bij de decoder instellingen, “instellingen toestel” dan “apparaatvoorkeuren” dan “HDMI” en hierbij de “HDMI CEC” uitschakelen.


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 30 oktober 2023

Dag Raf,  is helaas geen oplossing. Ik krijg de melding: hdmi kabel - geen signaal. Als ik dan weer op het knopje duw vanachter is het weer opgelost. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 132 reacties
  • 30 oktober 2023

Je bedoelt het knopje achteraan voor de decoder te rebooten ? En als je eens de HDMI kabel uittrekt en terug inplugt? Heb je dan onmiddellijk terug beeld? Heb je de originele HDMI kabel gebruikt wat bij de doos zit van de V7 ?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 1 november 2023

@raf85  het is de originele kabel. Heb die net eens uitgetrokken en terug ingestoken en dan moest ik de afstandbediening terug opnieuw instellen. Hoop doet leven. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 132 reacties
  • 1 november 2023

Toevallig een samsung TV?


Martin
  • 33552 reacties
  • 1 november 2023

@Stroobl

Probeer eens door de energie besparing uit te zetten :

  1. Druk op de toets met het huisje op je afstandsbediening , ga naar het tandwieltje ☸ rechtsboven op je TV scherm , druk OK.

  2. Scrol helemaal naar beneden ➡ instellingen toestel druk OK

  3. nu naar ➡Apps druk OK

  4. nu naar ➡speciale toegang druk OK

  5. nu naar ➡energieoptimalisatie druk OK

  6.  zoek naar de Pickx App deze selecteren en OK drukken energie besparing word uitgeschakeld. 

Ook eens natrekken of je de TV software kunt updaten


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 2 november 2023

@raf85 Ja een samsung tv, bij onze vorige decoder hadden wij dat probleem niet. 


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 2 november 2023

@Martin  ik heb dit ook eens geprobeerd, morgenvroeg zullen we zien of het gelukt is. 
 

dankje voor de tips @Martin en @raf85 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 9 november 2023

@Stroobl Is het op deze manier opgelost ? 


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 9 november 2023

@HadewychT  nee spijtig genoeg niet, elke ochtend opnieuw moet ik de knop vanachter uit en aanzetten zodat hij volledig opnieuw opstart en dan werkt het wel. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 132 reacties
  • 9 november 2023

En als je de decoder gewoon 24/24 aanlaat zonder deze in standby te zetten?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 9 november 2023

@raf85 die springt vanzelf in standby na een tijdje. 


Martin
  • 33552 reacties
  • 9 november 2023

je zou dit kunnen eens uitzetten

 je kunt hem zo instellen dat hij na een bepaalde tijd in sluimerstand gaat (tussen 1 en 9 uur). Selecteer via de menutoets 'instellingen' > 'systeem' > 'sluimerstand' > 'sluimerstand'.


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 132 reacties
  • 9 november 2023

HDMI CEC (indien dit nog niet gebeurd is), schermbeveiliging, en energiebesparing zou ik allemaal uitschakelen op de decoder. Zo werkt het hier zonder problemen.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2167 reacties
  • 14 november 2023

@Stroobl 

krijg je inmiddels deze foutmelding nog?

 

Geert


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 16 november 2023

@GeertC  de decoder gaat niet meer vanzelf in slaapstand dus dit probleem is opgelost maar nu heb ik het volgende probleem. 

Na lange tijd tv kijken werkt de helft van mijn afstandsbediening niet meer. Ik kan niet meer naar het home menu gaan, de tv geeft die meer de zenders weer als ik het verzet. Ik moet dan ook steeds de decoder volledig uitzette en weer aan.


iemand een idee? 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 17 november 2023

@Stroobl Ik heb je lijn nagekeken. Die is in orde. Ik zie dat je decoder via een booster is aangesloten. Kan je al je toestellen eens herstarten ? Dwz dat je je internetbox, booster en decoder uitschakelt, waarna je eerst de internetbox terug opzet. Als alle lichtjes terug blauw branden zoals voorheen zet je de booster terug op en als zijn lichtjes terug branden, mag je je decoder terug opstarten. 

Kan je ons laten weten of je die problemen dan nog hebt ? 

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 3 december 2023

@HadewychT  het probleem met de decoder en hdmi kabel is opgelost. Het probleem met de afstandbediening blijft, na enkele uren kan je niet meer naar het menu of tv gids, zenders verzetten kan nog even maar je krijgt geen postnummers meer te zien dus is het gokken. 
Dezelfde oplossing, op de decoder vanachter op het knopje duwen dat die helemaal opnieuw heropstart.

 

beetje beu, op ons vorig adres hadden wij een oudere decoder maar nooit last mee gehad. Ik mis de oudere technologie in dit geval. 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 4 december 2023

@Stroobl Ik heb het hier nog eens nagekeken en zie dat je modem (internetbox) nog niet mee herstart is. Kan je dat toestel toch ook eens mee herstarten als je het probleem terug hebt, samen met de booster en decoder?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 8 december 2023

@HadewychT 

 

ik heb de modem opnieuw opgestart zonder resultaat… 


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 653 reacties
  • 12 december 2023

@Stroobl Dus als ik het goed lees heb je de laatste keer alleen de modem opnieuw opgestart?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 12 december 2023

@Michael V  ik heb de modem opnieuw opgestart en dan zijn de boosters automatisch ook opnieuw opgestart neem ik aan? Decoder heb ik uiteraard ook opnieuw opgestart. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 132 reacties
  • 12 december 2023

Is de samsung up-to-date qua software? Je kan eens checken of er geen updates beschikbaar zijn voor je tv.


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 13 december 2023

@raf85 ja, is ook in orde .. 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 14 december 2023

@Stroobl Als je je modem herstart starten niet automatisch alle andere toestellen ook opnieuw op. Dus je wifi boosters dien je handmatig te herstarten.