Vraag

Decoder V6 : beeld bevriest na ca 10 min


Mijn beeld besvriest regelmatig na ca 10 min TV kijken.

Ik verander dan even van post en ik kan terug voor ca10 min kijken.

Ik heb een V6 decoder  software versie eindigt op B152.

De decoder is aangesloten via ethernet kabel op bestaand netwerk.

Zaken die ik reeds geprobeerd heb:

  • reset van decoder na het afzetten en terug opstarten van modem
  • decoder rechtstreeks via ethernet kabel aan modem

Ik heb de laatste maanden niet veel tv gekeken maar met nu thuis te zijn terug meer tv aan het kijken.

 

Enige oplossing hiervoor ?

mvg

Patrick

 


35 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Pbelgacom  kan je even je klantennummer en/of nummer van de vaste lijn toevoegen op je Forum profiel? Zo kan ik alvast je lijn eens uitmeten.

Samuel,

ik heb mijn profiel aangepast met mijn tel nr.

Ik heb daarstraaks TV gekeken en na een paar van deze “bevriezingen”, bleven deze uit.

Reputatie 7
Badge +4

@Pbelgacom  Klopt het dat je die V6 decoder al even hebt? Weet je toevallig nog of de HDMI kabel die bij de V6 decoder zat effectief gebruikt wordt tussen je tv en decocder? Is je decoder rechtstreeks met hdmi op je tv aangesloten ? 

Samuel,

ik heb deze decoder van de periode dat ik meedeed met de test groep.

Ik gebruik niet de HDMI kabel van de decoder maar wel een ander hoogwaardige HDMI kabel en dit reeds sinds ik de decoder heb. (beeld en klank waren perfect met de film Valerian and the City of a Thousand Planets)

 

Bijkomende info  : de decoder heeft lange tijd volledig afgestaan (stroomloos) en heel recent terug in gebruik en dan volledig een gereset gedaan om zeker de laatste software te hebben.

Ik heb de indruk dat het toestel nu stabieler sinds het vandaag een hele tijd onder stroom heeft gestaan al dan niet TV kijkend.

 

mvg

Patrick

de laatste software versie is B155

Martin , bedankt voor de info

Nogmaals een reset uitgevoerd op de decoder, zegt dat hij de software download, uiteindelijk blijft deze op versie B152.

ja het is zo dat Proximus nooit de nieuwe software pusht naar alle v6 decoders in eens maar in golven.

Nog enig nieuws hieromtrent ?

Wel vragen vanuit Proximus maar geen duidelijk (positief of negatief) antwoord.

Zojuist even naar het nieuws van 13u gekeken, rond 12h50 TV en decoder opgezet, even na 13u , eerst “vries” en dan tot 13u30 nog 4x een “bevriezing” gehad die onmiddellijk verdween na een programma nr hoger of lager te kiezen.

Decoder heeft deze nacht volledig stroomloos gestaan , wat ik tegenwoordig doe met alle audio/video toestellen in de living die ruststroom verbuiken, door met een centrale schakelaar alles uit te zetten .

Reputatie 7
Badge +4

Alles op je lijn zelf ziet er nochtans goed uit. 
Er is inderdaad van ons uit niets gewijzigd. 

Sinds de reset van de decoder, werd de modem (Bbox) dan ook even herstart? 

Ik laat modem en decoder steeds in standby staan. Het stroomverbruik is te verwaarlozen (maar is er wel.:slight_frown: .)

Spijtig genoeg moet tegenwoordig alles zoveel mogelijk online blijven om zogenaamde updates te ontvangen.

Even afwachten en decoder en modem eventueel eens aan laten staan voor langere tijd.

Anders even  bevragen en uitzien naar nieuwe decoder V5Compact of V6 (als die nog gegeven wordt ter vervanging)

Vriendelijke groeten,

Artie

 

Ik laat mijn modem en decoder steeds  ingeschakeld (standby één kleine rode led). Het stroomverbruik is verwaarloosbaar(maar is er wel..:slight_frown: ) dat geeft de decoder de kans alles te updaten ‘s nachts en in de loop van de dag.

U kan eventueel proberen om   alles langere tijd ingeschakeld te laten en even afwachten.

Anders wordt het uitkijken naar een vervanger voor de decoder : V5  compact of V6 (als die nog in ruil gegeven wordt voor defecten).

Vriendelijke groeten,

Artie

Ik laat mijn modem en decoder steeds  ingeschakeld (standby één kleine rode led). Het stroomverbruik is verwaarloosbaar(maar is er wel..:slight_frown: ) dat geeft de decoder de kans alles te updaten ‘s nachts en in de loop van de dag.

U kan eventueel proberen om   alles langere tijd ingeschakeld te laten en even afwachten.

Anders wordt het uitkijken naar een vervanger voor de decoder : V5  compact of V6 (als die nog in ruil gegeven wordt voor defecten).

Vriendelijke groeten,

Artie

Reputatie 6
Badge +3

Je zou ook de de eco modus kunnen gebruiken om zo min mogelijk stroom te verbruiken. Bekijk dit eens even: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dvd_energy/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/instellingen-aanpassen/het-energieverbruik-van-uw-decoder-beperken.html Gewoon even als test of het probleem zich nog voordoet. Deed het probleem zich terug voor nadat je voor het eerst terug de decoder onder stroom hebt gezet? Verander ook eens de netwerkkabel die verbonden is met je decoder van poort op de de BBox 3.

i weet niet of die problemen al opgelost zijn vor de v6 na eco stand er zijn toch zeker een aantal bugs die bij de v6 moeten opgelost worden maar de welke nu opgelost en nog moeten opgelost worden is moeilijk te volgen

Nieuwe update :

zaterdag nogmaals decoder gereset en modem af en aan.

TV : zelfde fenomeen, daarna mijn bonusfilm opgebruikt, : geen probleem tijdens bekijken van film, daarna nog ca 30 min TV gekeken : geen probleem

Zondag even naar de zevende dag gekeken  terug zelfde fenomeen, tussen zaterdag en zondag is de decoder niet stroomloos geweest .

Ik volg Martin dat v6 nogsteeds buggy is na al die jaren.

Wanneer V7 beschikbaar  ? en hopelijk gaat die beter zijn.

V7 is nog altijd in testfase dus nog niet voor direct beschikbaar voor iedereen.

De V6 heeft ondertussen al enkele gedebugde software updates gehad, de laatste was B155, maar er is nergens een overzicht te vinden van wat er al gedbugd is en aan welke bugs er nog gewerkt wordt ...

Reputatie 7
Badge +4

De V7 decoder zit inderdaad nog in test, dus dit zal nog even duren alvorens deze gelanceerd wordt. 

Is het al bekend of we dan de V6 snel kunnen inruilen voor een V7, want ik wil zo vlug mogelijk van deze toestand vanaf , waarschijnlijk samen met  vele anderen ?

Even een update :

Het probleem doet zich nog steeds voor maar ik vermoed dat dit met ROON ( https://roonlabs.com/) te maken heeft . Ik heb dit sinds februari in gebruik, wanneer ik de ROON server stop lijkt het probleem zich niet voor te doen .

@Charlotte.D  Is het mogelijk dat de TV stream problemen hiervan ondervindt ?

Zijn hier nog mensen die ROON gebruiken en die hier ervaring mee hebben ?

Beste, 

 

Ik zit ook al maanden met hetzelfde probleem.

Ook een V6 decoder, B152 als laatste software en een BBOX3 router.

Het beeld bevriest na een aantal minuten(soms 5, soms 20, soms...) en na een zap (op of neer) is het onmiddellijk terug in orde.

Bij een opname bekijken of een film huren doet dit probleem zich niet voor.

Ik heb ook al meerdere malen gebeld voor dit probleem, maar de lijn en de toestellen zijn allemaal goed volgens de callcenter medewerkers. Ik snap het ook niet meer.

Ik heb heel mijn netwerk al binnenste buiten gedraaid, maar kan nergens een probleem vinden.

Hier ook al eens de decoders gewisseld etc, maar het probleem blijft zich voordoen.

Vandaar dat ik vermoed dat het aan de BBOX ligt...

Maar ook die is volgens proximus in orde….

 

Reputatie 7
Badge +4

Samuel,

ik heb deze decoder van de periode dat ik meedeed met de test groep.

Ik gebruik niet de HDMI kabel van de decoder maar wel een ander hoogwaardige HDMI kabel en dit reeds sinds ik de decoder heb. (beeld en klank waren perfect met de film Valerian and the City of a Thousand Planets)

 

Bijkomende info  : de decoder heeft lange tijd volledig afgestaan (stroomloos) en heel recent terug in gebruik en dan volledig een gereset gedaan om zeker de laatste software te hebben.

Ik heb de indruk dat het toestel nu stabieler sinds het vandaag een hele tijd onder stroom heeft gestaan al dan niet TV kijkend.

 

mvg

Patrick

@Pbelgacom  Kan je toch eens de test doen met de bijgeleverde HDMI kabel die bij de V6 decoder zat? 

 

@Mosh86 Heb je al de test gedaan door de decoder rechtstreeks met de modem (bbox3) te verbinden en alle andere toestellen bij wijze van test los te koppelen ? 

een update :

zoals gevraagd de HDMI kabel gewisseld naar de bijgeleverde

decoder gestart na volledig stroomloos gedurende  2-3 dagen (geen TV gekeken)

na start reeds na 5-10 min : bevriezing beeld, van kanaal gewisseld, onmiddellijk terug normaal, maar na 5-10 min terug hetzelfde probleem

dan de ROON ( zie  https://roonlabs.com/) service gestopt, geen probleem , na  20 min ROON terug gestart, na 5-10 min onmiddellijk terug een probleem

Het “vriesprobleem” is zich ook beginnen voordoen nadat ik ROON ben beginnen te gebruiken in februari (achteraf bekeken) maar wie denkt er nu aan dat dit een probleem zou geven. (vroeger nooit dit probleem gehad)

Ter info : ROON draait op een NUC die 24/7 draait (voor mijn weerstation, maar dit is mooi meegenomen voor ROON) en mijn muziek bibliotheek heb ik dan ook op de NUC gezet zodat ik een bijkomende bandbreedte bespaar door deze niet op mijn NAS aan te spreken, ik dacht dit het probleem zou oplossen , niet dus

 

 

als alles opstaat dus ook ROON en je doet dan de speedtest (= https://pxs.speedtestcustom.com/) met laptop bvb die via een bekabelde verbinding met je bbox3 verbonden is hoeveel snelheid haal je dan nog.

https://pxs.speedtestcustom.com/result/ebd65190-8ea9-11ea-86cf-d9f99ffd32e1

alles in werking

tidal via roon, PC, netflix op tablet, Piaware via raspberry PI, TV,, IP cam, weerstation,

zelfs de TV speelt nu nog  (na 10 min),  ...maar heeft het juist opgegeven, juist al ik gepost heb, dus aanpassing van mijn bericht gedaan

ja daaruit kan ik zeker niet afleiden dat het iets met bandbreedte te maken heeft, dus dat is het in ieder geval ook al niet!

Reageer