Beantwoord

Decoder V5c reset

  • 22 November 2021
  • 6 reacties
  • 365 Bekeken

Eén van mijn V5C decoders geraakt niet meer verbonden. Na een harde reset van de decoder kom ik na het inladen van de nieuwe software steeds terecht op een blauw scherm met cisco software waarbij een reeks automatische tests doorlopen wordt. Bij de Remote Control Pairing krijg ik steeds een foutmelding/time out. Als ik dit oversla en de volgende testen laat lopen krijg ik uiteindelijk als resultaat:

Software validation: fout

Memory Interface test: OK

Premises Network Test: OK

Broadband Server Test: Fout

Wat ik ook probeer: reset van de PLC, harde reset van de decoder, telkens kom ik terug op het blauw scherm met cisco software.

Wat kan ik nog doen?

icon

Beste antwoord door DirkVW 23 November 2021, 07:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 4
Badge +2

misschien kan dit je verder helpen. Tot het einde lezen.

V5C decoder geraakt niet meer verbonden

B

Eén van mijn V5C decoders geraakt niet meer verbonden na het uitvallen van mijn modem. Het beeld is op een bepaald moment bevroren en bij controle bleek de modem bezig te zijn met opnieuw opstarten. Hierna loopt één van mijn  decoders steeds opnieuw vast tijdens het updateproces. Ik heb beide decoders al van plaats gewisseld en de bekabeling is in orde, de ene decoder werkt op beide plaatsen de andere niet meer. Ook een harde reset van de decoder geeft geen oplossing, het oude updatescherm wordt wel doorlopen maar bij het overschakelen naar het nieuwe type updatescherm loopt hij vast. Het lampje “aan” brandt maar de verbindingslampjes op zowel decoder als modem stoppen met knipperen en op het scherm komt de melding “uw decoder is niet verbonden” , het lampje van de optische uitgang gaat dan weer wel branden. Als ik rechtstreeks op de modem inlog staat de status van de decoder op disconnected.

Naar mijn mening is de decoder kapot. Ik probeerde te bellen naar 080022800 maar na bijna een uur in wacht gestaan te hebben heb ik het maar opgegeven...

icon

Beste antwoord door DaisyS

@Bart987 Ik heb je net een nieuwe decoder opgestuurd. Deze zal zo snel mogelijk geleverd worden door Bpost.

Bekijk origineel

@DirkVW heb je ook eens de netadapter zelf van je decoder zonder spanning gezet.

moest het mogelijk zijn om de decoder tijdelijk met een utp netwerkkabel rechtstreeks aan de bbox te verbinden om zo nog eens een reset te proberen van je V5-compact decoder.

Als het niet lukt of niet mogelijk is dab zullen de Prox forummedewerkers je morgen wel verder helpen.

PS: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Ik heb de decoder eens vervangen door mijn andere decoder en alles werkt dan naar behoren. Dus geen probleem van aansluiting maar wel vermoedelijk decoder stuk.

Dus je hebt de voedingsdapter van de defecte decoder al eens zonder spanning gezet (stekker uit stopcontact getrokken)

De decoder tijdelijk met een utp netwerkkabel rechtstreeks aan de bbox te verbinden om zo nog eens een reset te proberen van je V5-compact decoder.

Dat was duidelijk de oplossing. Hartelijk dank.

Graag gedaan.